Hobbyking warehouse in NL?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit warehouse niets meer is dan een shop die toch al voornamelijk het assortiment van HK voerde ? Zeg maar ergens in het midden van het land ;) Iets met rc-verslavingen ofzo:D
 
Oh maar ik sluit echt niet uit dat het warehouse NL ook fysiek een feit zal worden.

Wat ik alleen duidelijk wil maken is dat vanuit het oogpunt van een ondernemer die hier een businessplan op schrijft, dit de enige logische en kostentechnisch meest verantwoorde manier van handelen is. Duizenden bedrijven zijn met deze methode al voorgegaan.

Het is iets psychologisch. Ohw uw bedrijf zit dichtbij? Das mooi, dan word ik lekker snel geholpen. Dat vervolgens een bestelling vanaf de andere kant van de wereld word verzonden dat boeit mij niets, als ik het maar binnen de verwachte tijd heb.

En als er dan voldoende omzet tegenover staat(niets is makkelijker te meten), dan open ik wel fysiek een warehouse op die plek om via de kostenzijde mijn marge positief te beïnvloeden.

De kost gaat voor de baat uit, maar een ondernemer houdt die kost zo laag mogelijk ;)
 
ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit warehouse niets meer is dan een shop die toch al voornamelijk het assortiment van HK voerde ? Zeg maar ergens in het midden van het land ;) Iets met rc-verslavingen ofzo:D

Het zou inderdaad kunnen dat de voorraad van deze shop ook is opgenomen in de electronische voorraad van warehouse NL en dat HK met deze shop afspraken heeft gemaakt om "ondersteunende taken uit te voeren"

N.B.: Voor deze shop zal een toekomstig warehouse NL ook voordelen hebben tav verzendkosten en levertijden....
 
N.B.: Voor deze shop zal een toekomstig warehouse NL ook voordelen hebben tav verzendkosten en levertijden....


Klopt, alles heeft zo z''n voordelen. Anyway, het maakt mij ook niks uit waar e.e.a. allemaal vandaan komt.
Als deze "warehouse nl" toevoeging inhoudt dat we sneller en goedkoper een groot assortiment in huis kunnen halen juich ik dat alleen maar toe.

Uiteindelijk zul je met een fysieke shop ergens in den lande wel veel last krijgen van zulke jongens...........het lijkt mij niet makkelijk als echte speciaalzaak hier tegen op te concurreren. Moet je het toch echt hebben van service en persoonlijk advies.
 
Even snel contact gezocht met de supportdesk van Hobbyking en zij bevestigen dat er een NL warehouse komt:
(HK vervangen voor de naam van de persoon met wie ik contact had)

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="2" width="98%"><tbody id="contacts"><tr><td valign="top">HK:
</td><td valign="top">Thank you for contacting the HobbyKing Support Team. How may I help you?
</td></tr><tr><td valign="top">You:
</td><td valign="top"> Hi there HK, I see there is upcomming a warehouse in the Netherlands (I see it, when I select the NL button on the front of your website)
</td></tr><tr><td valign="top">You:
</td><td valign="top">can you tell me if there is a point in your website (faq or something) where I can find more information about it?
</td></tr><tr><td valign="top">HK:
</td><td valign="top">yes we will open warehouse in the netherlands
</td></tr><tr><td valign="top">HK:
</td><td valign="top">please check updates on our website later
</td></tr><tr><td valign="top">HK:
</td><td valign="top">you may also check on our facebook
</td></tr><tr><td valign="top">You:
</td><td valign="top">Okay cool! Thanks for your help!
</td></tr></tbody></table>

Zie trouwens de reactie van HK in het gesprek van Spikkel met HK:

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="2" width="98%"><tbody id="contacts"><tr><td valign="top">HK:
</td><td valign="top">yes we will open warehouse in the netherlands
</td></tr><tr><td valign="top">HK:
</td><td valign="top">please check updates on our website later
</td></tr></tbody></table>
We WILL open warehouse.... Ze zeggen het eigenlijk zelf al;)
 
Ik denk zelf dat Hobbyking het bestaansrecht van Speciaalzaken niet helemaal ondermijnt.

Je moet er dan als speciaalzaak wel voor zorgen dat je uitblinkt in service en advies. Dan blijf ik er van overtuigd dat mensen het er voor over hebben om voor bepaalde zaken meer te betalen bij je.
Alleen de modelbouwers die zelf erg veel kennis hebben van alle facetten en het advies niet nodig hebben zullen aan Hobbyking genoeg hebben. Ikzelf bijvoorbeeld vind het nog steeds erg fijn om bij een speciaalzaak ook wat advies te krijgen en dan ook meteen een product aan te kunnen schaffen en mee te nemen gezien het feit dat mijn modelbouwkennis lang niet zo ver reikt dan de gemiddelde ander.

Omgekeerd zijn er voor HK ook producten die niet in de massa verkocht kunnen worden of te specialistisch zijn zodat het niet loont om ze in het assortiment op te nemen. Daar liggen weer de kansen voor de speciaalzaken...

Kijk naar de illustere HK turbine. Het is nog steeds niet duidelijk of dat van de grond gaat komen en ik vermoed zelf dat HK er nog steeds een beste kluif aan heeft om dit van de grond te krijgen. Uiteindelijk zal iemand alleen een turbine bij HK kopen als het een significant prijsverschil oplevert. Dat betekent dat HK een product wat niet voor veel massa zorgt ook nog eens voor een lage marge moet aanbieden en ook nog eens een hoge mate van expertise en service moet leveren bij dit product. Ik denk.....maar wie ben ik, dat dit uiteindelijk niet van de grond komt, simpelweg vanwege bovenstaande uitleg. De turbine is nu juist het product waar een speciaalzaak zijn toegevoegde waarde op kan verkopen. Voor HK zal het alleen maar erg veel kosten met zich meebrengen en een lage marge en uiteindelijk een te groot risico dat ze hun naam te grabbel gooien.

En zo zijn er nog legio andere producten te bedenken.

Voor de Lipo gaat iedereen gewoon naar HK maar dat weet een winkelier ook wel. Die maakt dus een afspraak met HK dat ze deze met 10% extra korting mogen inkopen en verkopen ze met 20% marge erop gewoon in de winkel aan de klant die toch al bij hem komt voor de service en advies en de Lipo ook maar daar koopt want hij is er toch...
 
Ik snap dur helemaal niets van... Ik had ook de optie NL al gezien, maar ook DE natuurlijk en hoorde ook al iets van UK.
En al die 3 magazijnen zijn hardstikke leeg!!! geen vliegtuigen, geen servo's, geen brushless motoren, geen laders, nieks nie, nada. Waarom kieperen ze niet al hun inhoud in bijv DE, dan kunnen we tenminste een x bestellen..

Ik kan ook wel 40 magazijnen opzetten en ze allemaal leeghouden, gewoon een HTML-etje aanpassen...;)
 
UK stuurt weer niet naar NL.

NL heeft aardig wat vliegtuigen?
Planes ARF,RTF,KIT>All Models

ZOUDEN nog aardig wat containers onderweg zijn (zeggen ze ;) )



In 2013 willen ze in alle magazijnen op 90% van het aanbod dat nu in china is voldoen. Dus ja er zijn aardig wat containers onderweg of gaan nog komen :) Volgens mij gaan ze over niet heel lang in Frankrijk ook een magazijn openen ;)
 
In 2013 willen ze in alle magazijnen op 90% van het aanbod dat nu in china is voldoen. Dus ja er zijn aardig wat containers onderweg of gaan nog komen :) Volgens mij gaan ze over niet heel lang in Frankrijk ook een magazijn openen ;)

inderdaag, dat heb ik ook gehoord over die 90% (minimaal 90% had ik gelezen zelfs)

dat zou natuurlijk mooi zijn :) (maar het is even afwachten)
 
hier gaan de nederlandse webwinkels niet erg blij mee zijn denk ik (niet dat ik daar al veel bestel). Wel super, nu nog snellere levertijden misschien?
 
Dit is trouwens de CEO van HK


 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik hoop t. zou wel mooi zijn. maar die winkels in nederland zijn over het algemeen ook echt heel duur met lipo's. je bent zo 100 kwijt voor 1 4s of 2x2s. vind ik belachelijk duur als je ook voor 27 euro al een lipo van HK hebt
 
Idd, lipo,s van HC zijn van prima kaliteit en voor een hele lage prijs. Motoren zijn over het algemeen ook goed te doen al zijn sommige vliegtuigen weer wat minder.

Voor de rest is het een prima shop waar ik altijd mijn lipo,s bestel.
 
weet iemand trouwens of je met turnigy lipo's die niet roar aproved zijn aan races mag meedoen? ( door heel nederland)
 
Na een gesprek met de online dienst van HK gister, toch een of andere informatie los gepeuterd. Hij kon me eerst niet vertellen waneer het werd geopend en als je volgens hem er iets bestelde en betaalde werd het geld direct terug gestort..., en na een tijdje praten, kwam ie met de informatie dat het warehouse vandaag geopend werd en dat het bestellen dus wil vanaf vandaag :) Kwam voor mij mooi uit, bestelde motor in Global was niet leverbaar, en in NL we :) (gister besteld) ben benieuwd :)
 
Ik hoop toch niet dat je denkt dat de PostNL pakket tarieven voor consumenten net zoveel kosten als voor (contract)klanten. Ik stuur zakelijk slechts enkele pakketjes per maand en betaal iets meer dan €5 ex btw. Bij Selektvracht is dat zelfs maar €4,50.
Laat staan wat HobbyKing zou kunnen krijgen met hun ongetwijfeld vele honderden pakketjes per maand (zo niet meer).

Garantie en de rechten voor je als consument zijn verder niet van toepassing, je doet immers zaken met een buitenlands bedrijf. Je betaalt zelfs in dollars. Dat het vanuit NL wordt verzonden doet daar niets aan af.
 
Hoop dat er ook nog bougie's servo's en heel de zooi voor bigscale komt, Zit leuk spul tussen, Ik denk van niet maar ik hoop van wel..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top