Hoe bouw ik zelf een trainer als beginner.

hoi Johan

hier de foto's
ze staan beide nu op het maxium naar beneden als ik verder worden de scharnieren er uit geduwt

hier de linker vleugel de spleet is 2 mm en de uitslag naar beneden is ongeveer 5 mm

full

en hier de rechter vleugel hier is de spleet 2mm maar nu een uitslag van 11mm naar beneden.

full

mvg.

Andreas

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo zou het moeten zijn als je volgend post 175,178 en 181 heb gewerkt .

5mm met het roer tegen de vleugel.

full

Met 1 mm spleet is het bijna 15 mm
full

Je moet van de roeren dan nog iets af schaven .
full

Mvg Johan

aah ok Dat schuin afschuren heb ik ergens gemist ja bedankt :D
Dan ga ik verder met bespannen zal morgen even een foto maken hoe ze der inmiddels uitziet. Heb de romp wit rood gemaakt.

mvg
Andreas

Hier op pagina 12 staat dat je na het uitzagen van de rolroeren van de vleugel en het rolroer aan de onderzijde 1mm meer weg moet halen dan aan de bovenzijde dan krijg je gelijk de juiste speling.

Hier nog de beloofde foto. Problemen met rolroeren zijn opgelost zijn nu dezelfde uitslagen als bij Johan. Setup is vandaag bestelt hopelijk komt alles snel binnen, kan ik eindelijk ermee gaan vliegen. :turn-l: o wacht nog eerst vleugels folieën :p

full

mvg

andreas

Johan, vraag.
Waarom dek je de vleugels niet volledig ?
Die paar gram (~ 12gr) maakt op het totale gewicht van 2300 gr ook het verschil niet meer ?
Het komt dan wel tengoede aan een betere starheid en stijfheid van de vleugel.

Mvg, Rob.

Is nergens voor nodig , de vleugel is stevig genoeg .

Optisch word het er ook niet beter op .

Het kost meer .

En de vlieg eigenschappen worden er ook niet beter van .

Mvg Johan

En zou je het model in 2 kleuren willen doen zoals mijn wit/rode heb je iets meer nodig.
Schat 1,5 m rood en 2,5 m wit , je houd dan ook meer stukken over omdat je 2 kleuren hebt.

Mvg Johan

Tot hoe breed is het nog mogelijk om 2 lagen over elkaar te plakken zonder luchtbellen etc?
Als voorbeeld.
Als de boden wit is en je wilt daar een 2 andere kleur overheen plakken kan dat zonder problemen over de hele bodem of maar een bepaalde breedte.
Deze alleen maar plakken en niet krimpen??
Alvast bedankt
Ton

Ik heb aan onder aan de zijkant waar ook het richtingsroer wordt aangestuurd een extra buisje geplaatst dat uitkomt op hoogte van het punt op het meesturend wieltje waar het veertje in wordt geplaatst, dan heb ik daar dwars een nieuw gaatje geboord en daarin een verenstaaldraad met een klein ringetje waar de quicklink in komt het verenstaaldraadje wordt na montage op de juiste lengte vastgezet.
De aansturing wordt dezelfde als de richting,net achter de sevo heb ik de beide aansturingen aan elkaar gemaakt.

Cajo,

Kun je daar een foto van maken en plaatsen?

Alvast bedankt
Ton

Back