Ik zoek binnenkort een killswitch maar welke?

Ik zoek een killswitch voor mijn fg baja maar welke? Heeft iemand een goedekope killswitch die zo in mijn auto kan?

Gr. Jelte
 
Laatst bewerkt:
Je schrijft : Ik zoek binnenkort.....
Dus ben je op zoek of moeten we wachten tot binnenkort voobij is?

Maar om je vraag te beantwoorden:
Wanneer wil je de killswitch bedienen?

Via een extra kanaal motor uitzetten.
of
Bij zender/ontvanger problemen de motor uitzetten
of
Bij zender/ontvanger problemen gas eraf en rem erop.

En welke zender heb je met welke ontvanger.

Wat is goedkoop voor een dure FG?

Mvg Richard
 
vraag twee is hetzelfde als de vorige vraag: welke zender en welke ontvanger heb je.
Jij denk misschien waarom,maar bij de meeste zenders zit dit er al in.
Even een kwestie van het lezen van de gebruiks-aanwijzing en het instellen van de functie.

Dus lees het even door en je hebt voor 0.0000euro je doel bereikt.

Mvg. Richard
 
BLZ 24 gaat over failsafe

Wederom: veel plezier met het leren kennen van de zender en al zijn mogelijkheden.

Soms is het leven simpel, door te lezen!

Mvg. Richard
 
Een killswitch zit niet standaard op een FG of welk ander merk dan ook.

Er zijn vele mogelijkheden, ook voor een 2 kanaalszender, dus dat moet geen probleem zijn.
 
hmm ook op een 2 kanaalszender.. zou je mij kunnen vertellen welke ik zou moeten hebben? en hoe dat dan in z'n werk gaat?
Ik heb een SPEKTRUM DX2S en zou dus ook graag een killswitch willen maar dacht dus dat ik daarvoor een andere ( 3 kanaals) zender nodig had.
 
Als ik vol gas geef met m`n Marder en ik zet mijn zender UIT treed de failsafe in werking.
Ontvanger stuurt de GAS/REM servo naar VOL REMMEN.
Wat willen jullie dan met een killswitch doen?

Een SPEKTRUM DX2S heeft ook een failsafe .(zie blz 17 van je gebruiksaanwijzing).

Mvg Richard
 
Ik dacht al dat je niet goed begrijpt wat een killswich is ;)
Deze zet bij geen signaal meer je motor uit.
Dat is het grootste verschil met een fail safe, die als er geen veertje of iets dergelijks op zit, feitelijk nutteloos is!

Als nl je batterij (bijvoorbeeld)leeg raakt/is, zal er geen signaal naar de auto gaan, met als gevolg dat de servo blijft staan in de laatste positie, en wanneer dit vol gas is, helaas.
Een killswich schakelt dan de motor uit.

Een nadeel vind ik dat je ook bij heeeeeele korte storingen (die er best wel eens zijn, maar die je niet opmerkt) de swich ook zijn werk doet, en je dus weer naar de auto kunt lopen om deze weer te starten.

Deze is geschikt voor jou:
tr216
 
Ik dacht al dat je niet goed begrijpt wat een killswich is ;)
Deze zet bij geen signaal meer je motor uit.
Dat is het grootste verschil met een fail safe, die als er geen veertje of iets dergelijks op zit, feitelijk nutteloos is!

Als nl je batterij (bijvoorbeeld)leeg raakt/is, zal er geen signaal naar de auto gaan, met als gevolg dat de servo blijft staan in de laatste positie, en wanneer dit vol gas is, helaas.
Een killswich schakelt dan de motor uit.

Een nadeel vind ik dat je ook bij heeeeeele korte storingen (die er best wel eens zijn, maar die je niet opmerkt) de swich ook zijn werk doet, en je dus weer naar de auto kunt lopen om deze weer te starten.

Deze is geschikt voor jou:
tr216


Ik rij al meer dan 9 jaar zo.
geen killswitch, wel failsafe.
Maar moet er wel bij schrijven dat ik op een goede manier met materie om ga.
Ik vlieg al ruim 20 jaren Heli en dat zonder een killswitch.
Als mensen aan het prutsen gaan in hun modellen, dan kan je problemen verwachten.Controleren is ook iets dat elke keer weer moet gebeuren.
Daarom vertrouw ik dus op de failsafe- mogelijkheid van de zend-apparatuur.
En om maar te zwijgen over het rijden/vliegen/varen met een lege accu!
En Ja ,,het gebeurt nog steeds.
Misschien is voor deze mensen een killswich een vereiste.
Maar blijft een hulpmiddel voor mensen die............

Mvg. Richard
 
Ik rij al meer dan 9 jaar zo.
geen killswitch, wel failsafe.
Maar moet er wel bij schrijven dat ik op een goede manier met materie om ga.
Ik vlieg al ruim 20 jaren Heli en dat zonder een killswitch.
Als mensen aan het prutsen gaan in hun modellen, dan kan je problemen verwachten.Controleren is ook iets dat elke keer weer moet gebeuren.
Daarom vertrouw ik dus op de failsafe- mogelijkheid van de zend-apparatuur.
En om maar te zwijgen over het rijden/vliegen/varen met een lege accu!
En Ja ,,het gebeurt nog steeds.
Misschien is voor deze mensen een killswich een vereiste.
Maar blijft een hulpmiddel voor mensen die............

Mvg. Richard


Zal allemaal best wat jij zegt , maar bij ons is het al een keer voorgekomen dat er een steentje tussen de vlinder van de carb. en de stelschroeven kwam op volgas stand en dan helpt je fail save ook niet meer , ook niet met een veertje aan je servo ;)

Ook al een keer een tak ertussen gehad en ook dan helpt bovenstaand niet en ben je blij dat er een kill switch opzit :D

As je gewoon een beetje heen en weerprutteld op een mooi schoon baantje heb idd. geen kill switch nodig , maar ga je écht off road kom je dit soort situaties weleens tegen ;)
 
Misschien is voor deze mensen een killswich een vereiste.
Maar blijft een hulpmiddel voor mensen die............
Voor sommige mensen is een killswitch zeker een uitkomst, zijn vaak diegene die hun spulletjes niet altijd op orde hebben en regelmatig met problemen langs de kant komen te staan. Ik ben blij dat juist die mensen dit soort hulpmiddelen gebruiken, je wil niet meemaken wat er kan gebeuren als er een auto stuurloos er vandoor gaat.

Je geeft zelf aan dat je de failsafe van je auto zo hebt ingesteld dat deze bij een storing op vol remmen gaat, je hebt er blijkbaar niet bij stil gestaan wat het effect daarvan kan zijn wanneer iemand achter je auto rijdt. Daarnaast is de kans op schade aan je servo ook groot, zeker wanneer het even duurt voor jij of iemand anders bij je auto is om de accu los te koppelen.

Failsafe zo instellen dat de gas/rem-servo in de neurtraalstand komt te staan, auto rolt dan nog een stukje alvorens tot stilstand te komen... Je kan vervolgens op je gemak naar je auto lopen wetende dat er met de servo's weinig kan gebeuren.
 
Voor sommige mensen is een killswitch zeker een uitkomst, zijn vaak diegene die hun spulletjes niet altijd op orde hebben en regelmatig met problemen langs de kant komen te staan. Ik ben blij dat juist die mensen dit soort hulpmiddelen gebruiken, je wil niet meemaken wat er kan gebeuren als er een auto stuurloos er vandoor gaat.

Dan heeft meer als de helft zeker zijn spullen niet op orde :confused:
Zulke onzin wat je schrijft
 
Back
Top