Nou, goed toch.... ziet er allemaal weer geweldig uit.
Een goede jaarwisseling Gijsbert, voor jou en je dierbaren..
Ook voor jou een fijn prutsjaar, Ruud!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou, goed toch.... ziet er allemaal weer geweldig uit.
Een goede jaarwisseling Gijsbert, voor jou en je dierbaren..
Hallo Gijsbert,Hallo allemaal,
Mijn kleine uitstapje naar het papier/karton modelbouwen was eigenlijk ingegeven door een probleem dat ik moest oplossen met de sokkel van de Buddha. Onder het beeld ligt een pakket van 8 kransen van lotusbladeren. Ik heb allerlei materialen en technieken de revue laten passeren en uiteindelijk leek me karton de beste oplossing. Vandaag heb ik het eens geprobeerd en ik ben best tevreden met het resultaat.
Bij de eerste poging was de bloemkrans te groot.
Bekijk bijlage 412517
Later was de afmeting goed en heb ik 8 bloemkransen uitgesneden
Bekijk bijlage 412518
De kransen moesten een beetje afstand hebben, dus heb ik er een rondje tussen gezet. De blaadjes zelf heb ik goudkleurig geschilderd en in het verfbakje een beetje in vorm gebracht.
Bekijk bijlage 412519
Bekijk bijlage 412520
Het resultaat is prima!
Bekijk bijlage 412521
Nog even wat randjes bijverven en dan verder met de sokkel. Ik had daar even mee gewacht omdat ik niet wist hoe dik het lotus-pakket zou gaan worden en het gezicht moet wel goed achter het gat in het rooster zichtbaar zijn.
Het kokertje dat er nu onder staat heeft wel de goede hoogte, dus dat kan ik gebruiken als uitgangspunt.
Bekijk bijlage 412522
wordt vervolgd...
Gijsbert
Ik kwam eigenlijk alleen even naar mijn computer om een pincet te halen zodat ik die kleine krengetjes van mij kan verven.![]()
Oh, dat is geen slecht idee! Ik heb ondertussen kramp in m'n vingers van die pincet bij elkaar knijpen...
Het is gelukkig geen wedstrijd. Maarten. Ik heb zelf ook een pauze ingelast en ben ik met andere dingen bezig geweest, dan krijg je er weer zin in als je opnieuw begint.Ik hou je tempo met m'n kasteel nu niet meer bij zie ik haha
Nou, er is nog wel het nodige te doen. Het dak zelf is nog een behoorlijk werk (veel stripjes, haha), dan de Buddha en zijn sokkel afwerken en de omgeving maken. Het grint en de vijver. Maar daar moet ik nog eens goed over nadenken of dat dan niet allemaal te groot wordt. Ik moet het nog ergens kwijt kunnen in de woonkamer.Helemaal mee eens @GijsbertTw
Volgens mij is de tempel wel bijna klaar nu?