Gr220
Hoi, afgelopen dagen helemaal niets gedaan, weekje weg geweest naar Ardennen met familie en vrienden

.
Ik had afgelopen zondag willen vliegen met de dual F16B en zo ook de kerostart in praktijk te proberen. Het was mooi weer maar de sneeuwval zal de baan in een ijsbaan veranderd hebben.....

Volgende keer beter.
Iets anders, ik heb al een poos een nóg sterkere motor op stapel staan, echter helemaal geen tijd om er aan te beginnen. Het is de GR220 die zo'n beetje hetzelfde is als de GR180, alleen met een grotere turbine wiel van 70 naar 74mm diameter. In mijn zoektocht naar kerobrander stiften kwam ik ook bij John Wright terecht (Een oude rot betreft turbine ontwerpen/bouwen uit engeland) en hij was inmiddels in stilte al een poos bezig met deze GR220!!!

We hebben onlangs wat mail conversaties gehad en hij heeft het ding onlangs aan de eerste testen onderworpen. Die zijn niet mis te noemen, hij zit nu op 8kg bij 85k rpm bij 525 graden egt, dat is een stuk boven het GR180 schema. Hij denk dat er zéker 23kg te halen is, waauw!!!

En dat nog steeds uit dat KJ66 (eigenlijk FD3/64, 2,5kg druk) keteltje, prachtig.
De testen zien er veel belovend uit, temperaturen lijken vooralsnog goed in de hand te houden. Hij probeerde in te loggen hier maar dat lukte nog niet, hij vroeg me wat foto's te plaatsen:
Alle onderdelen + wat extra verbrandingskamers om te testen:
Erg mooie test kast:
Verrassend, hij is begonnen met de JetCat style verbrandingskamer maar die gaf al meteen wat hogere temperaturen. Hoewel de verkleuring er niet slecht uit ziet)
Daarna overgestapt naar mijn kamer en onmiddelijk lagere temperaturen.
Vanwege de hogere flow alle gaten iets groter gemaakt, lijkt tot nu toe goed te werken
Erg benieuwd hoe progressie verloopt, ik krijg nu wel errug veel jeuk om toch wat extra tijd te maken voor deze tor

.
Groetjes,
Gerald