Kyosho Offroad Elektro algemeen

De wedstrijdresultaten zijn mooi, liggen natuurlijk grotendeels aan de bestuurder, maar het materiaal moet wel meewerken en blijkbaar doet het dat dan wel. Wel jammer van de mindere service ervaring.
 
Ik vond de rode spoiler op de ZX Sport toch net niet helemaal goed staan, dus gisteren een Team C Minion spoiler erop gezet, en van wat stickers voorzien, met dit als resultaat:


nieuwespoiler1.jpg



nieuwespoiler2.jpg



nieuwespoiler3.jpg
 
Dank je, ik vind het ook wel een duidelijke verbetering. Past mooier bij de wielen en bij de wit/zwart geblokte band over de body. Ik zag er wel even tegenop, het is jaren geleden dat ik een lexaan body of spoiler heb uitgeknipt, maar gelukkig ging het redelijk goed.
 
De witte staat/past er heel goed bij. De rode lijkt meer van een andere auto af te komen. Is dat uitknippen moeilijk met een gewone goede schaar? Of is het beter om zo'n raar gebogen schaartje ervoor te kopen?
 
De rode komt van een andere auto, dat klopt. Wel ook een Lazer ZX Sport, maar de bijbehorende body heeft verf die hier en daar dreigt los te laten, dus die body is meer voor de show. De rode spoiler is trouwens niet helemaal compleet, er horen nog 2 transparante stukken Lexaan op de zijkant.

Dat is goed te zien bij mijn andere ZX Sport:

a5422833-175-P1020325%28s%29.jpg



Voor bochten knippen is een kromme schaar erg handig, voor lange rechte stukken gebruik ik gewoon een keukenschaar. Wel belangrijk om er eentje te nemen die geen speling op het scharnier heeft, anders schuiven de bladen over elkaar heen als er wat dikkers tussen zit, zoals een plaatje lexaan. En een paar vijltjes, om hier en daar wat na te bewerken.
 
Ik heb een lrp twister buggy kap, blanco en ik moet binnenkort een nieuwe rustler kap aanschaffen. Die wil ik zelf gaan spuiten en uitknippen. Die schaartjes lijken wel neushaar schaartjes haha. Bedankt wederom voor de tip.
 
Eind jaren 80 reed ik ook met een Kyosho Off-road
ik had toen de Optima Mid, en was toen mijn eerste nieuwe RC Auto na een 2e Hands Kyosho Optima.
zal hem eens opzoeken een wat foto's nemen..
 
Gisteren eens getest wat de snelheid nu is met de Photon 2 motor op NiMh, en met 20T pinion. Gemiddeld kom ik, met een mogelijk net niet volledig geladen accu, net boven de 31,5 km/u. Niet schokkend, maar ook zeker niet slecht voor een motor van nog geen tientje, op NiMh. Bij vervangen van 20T pinion door een 22T, zou daar, als motortoerental niet inzakt, 3 km/u bij kunnen komen. Ik vraag me af of dat de moeite waard is, of dat ik dan niet beter gelijk een wat pittiger motor erin kan zetten. Streefwaarde is rond de 40 km/u, dat is snel genoeg voor de plekken waar ik meestal rij.

Ik heb nog een 15T Team C ECO motor liggen, een Photon 19T, die duidelijk sneller zou moeten zijn dan de Photon 2, en een onbekende modified motor, met instelbare timing. Binnenkort maar eens aan de slag.
 
zoals beloofd wat foto's van mijn oude Optima Mid van Kyosho.

full


full


full


ik denk dat ik hem mar weer terug gaat brengen in goede (orginele) staat.
ik heb al wat zitten snuffelen op het internet, en er is nog wel wat te koop aan onderdelen.
het belangrijkste wat ik mis, is de snaar en de lexan covers voor de snaar en de hoofdtandwielen.
ook een nieuwe body compleet met achtervleugel is geen luxe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die is hier en daar inderdaad flink aangepast, ook de body is niet helemaal origineel. Maar de basis lijkt me nog goed.

De covers zijn ook als reproductie te koop, mocht origineel te duur worden, is dat een alternatief.
 
op zich vallen de aanpassingen welke gedaan zijn wel mee, alu stuurblokken en de achterdempers aan de achterzijde van de draagarmen gezet
en ja het ontbreken van de snaar....
de covers zullen idd reproducties worden, want orgineel zal je ze waarschijnlijk niet meer vinden.

:bye:
 
Ok, ik dacht dat het chassis en de shocktowers ook niet origineel meer waren, maar nu ik beter kijk lijken ze alleen geverfd, klopt dat?
 
Dank je. Ik ben er ook zuinig op geweest, tussen de crashes door. Spoiler is niet origineel, gesneuveld bij springen. Voor zitten nu CVD's ipv dogbones, en alu C-houders, hele besturing is voorzien van kogellagers, en de tie-rods zijn van rood alu. De dempers zijn van het type dat o.a. op de Pro-X zat, een 2WD competitie buggy. Dat zijn wel de meest opvallende veranderingen. In deze staat heb ik er nog niet mee gereden, na plaatsen van de, zeker voor een 16-jarige, nogal prijzige hop-ups, durfde ik er niet meer mee te rijden.
 
Ik ben nu een Optima Mid Custom Special (hele mond vol) aan het opknappen.

Even een plaatje voor de beeldvorming (is helaas niet de mijne, zou willen dat die er zo fraai uit zou zien)

getuserimage.asp



En zoals hij er standaard uit zou horen te zien:

20130302_200636_zpsb1db9637.jpg


In principe een verlengde Optima Mid, met iets andere velgen, die de verhouding tussen lengte en breedte wat verbeteren, wat nodig was, omdat die verhouding iets verstoord werd door het verlengen van het chassis. Door de langere wielbasis is de auto wat stabieler, zo schijnt. En de iets breder staande wielen zorgen dat de schokdempers beter hun werk kunnen doen.

Hoewel de transmissie erg soepel is, en mogelijk of goed onderhouden of weinig mee gereden (belt heeft zelfs nog duidelijk leesbare opschriften) bleken er wel flink wat andere dingen net niet ok te zijn. Geen e-clips op de stuurinrichting, maar een stukje soldeer in het groefje in de stuurpost, hier en daar een missende schroef, of de verkeerde maat. Zoals bij de alu plaatjes die de pennen door de wieldraagarmen vasthouden. Ik voelde af en toe een schokje als ik de vering indrukte. Bleken die plaatjes niet met M3 x 10 vast te zitten, maar met M2.5 of zo. In ieder geval kon het plaatje dus een mm op en neer schuiven, en dus de pen door de wieldraagarm ook. Gelukkig had ik nog wat schroeven liggen, maar hier en daar zal ik of moeten improviseren, of op zoek naar "vintage parts".
 
Back
Top