De Absima ECO 21 mag het dan erg goed doen in de LRP Twister, zelfs met 21T pinion en NiMh al boven de 35 km/u, maar in de 4WD Lazer ZX Sport, ondanks de lichtlopende belt transmissie, viel dat tegen. De acceleratie is beduidend minder dan met de Photon Speed 2, en de topsnelheid misschien een fractie hoger. Duidelijk te weinig koppel voor een 4WD, waardoor van de extra toeren tov de Photons er weinig tot niets over blijft.
Daarna even de Absima ECO 15T erin gehad, dat was een stuk sneller, voor mijn gevoel dicht tegen de 40 km/u, maar de motor werd erg warm. Gearing was al erg laag, 10,26:1, en nog lager gaan zitten kan op dit moment niet, kleiner pinion heb ik zo niet liggen, ga ik nog wel bestellen, maar daar heb ik op het moment niets aan.
Dan toch maar de Photon 19T erin gezet, met iets hogere gearing (9,74:1), omdat het geen motor is die het puur van zijn toeren moet hebben. En dat ging duidelijk beter dan met de Photon 2. Acceleratie is pittig, fractie minder dan de Photon 2, maar zeker goed, en de top ligt merkbaar hoger. Nog niet gemeten, maar ik schat een ruime 35 km/u. Motor werd licht warm, dus er is misschien nog ruimte voor een tandje hoger gearen.
In ieder geval lijkt de Photon 19T een interessante motor om goedkoop een 4WD wat harder te laten gaan, zelfs nog op NiMh.