Kyosho Offroad Elektro algemeen

Die bovenste is wel mooi!
Maar dat zijn niet de stock velgen toch?

Veel succes met restaureren :)

Dat zijn inderdaad niet de standaard velgen, maar ze misstaan absoluut niet.

Ik mis momenteel voor de Custom nog 1 schroefje, de straps om de accu mee vast te zetten, body clips (die mooie glimmende, voor spoiler aparte maat dan voor de body) en een nette body. En ik zal waarschijnlijk andere banden erop moeten zetten, want de huidige zijn origineel, maar ook versleten, en wat droog.

Ik heb ook nog een set originele velgen, dus ik kan voor rijden misschien wat anders eronder leggen. Of misschien wel de stervelgen, van die ene foto.

optima2.jpg

Mooi hoor !, ik heb altijd de old skool rc auto's mooier gevonden dan de huidige modellen !:thumbsup:

Dank je. Ik ben het natuurlijk met je eens, zo kan ik maar niet wennen aan die body's met de "cabine" naar voren verschoven, zoals deze bijv:

LRSat-Joern4wAct.jpg

Al heb je af en toe nog wel een redelijk klassiek ogende auto. Zo vind ik de LRP Blast BX body ook wel iets hebben van destijds:

blast1.jpg

Maar het haalt het toch niet bij een oldskool Kyosho, of eventueel een Schumacher, zoals deze:

masami.jpg

Maar natuurlijk is de Kyosho het mooist. ;)

Ik vindt de eerste twee niet echt mooi, ik ben zoiezo geen fan van buggy kappen , of ST kappen , maar de laatste foto is toch wel weer strak !

De eerste doet mij ook niet zo veel, het zal erg goed rijden, maar qua looks, tja.. De Blast zou er waarschijnlijk beter uitzien als de ramen helder waren, voor mij draagt dat wel sterk bij aan het "buggy gevoel". Maar inderdaad, ze halen het niet bij de Schumacher of de "Mid".

Nu eens kijken of ik nog ergens een passende M2.6 diameter en 6 mm lange schroef kan vinden, met fijne schroefdraad. Ik moet nog ergens een zakje met diverse schroeven van de Lazer ZX Sport hebben liggen, misschien zit daar wel een passende tussen.

Weet iemand toevallig nog wat over de aanbevolen vertanding van de oudere Kyosho motoren, zoals de LeMans serie? Ik heb een 240ST en 360ST, de eerste wordt in de bouwbeschrijving van de Optima genoemd, en zou het beste presteren met een pinion tussen de 18 en 22T. De LeMans 360 wordt ook wel genoemd, maar dan alleen de Gold versie, en niet de ST. Voor de Gold versie is het advies tussen de 21 en 25 te gaan zitten. Heeft iemand misschien ooit of zelfs recent gereden met een 360ST of kan daar iets meer over zeggen?

Ik kan ook een goedkoop "can" motortje in de Optima leggen, maar het heeft aan de andere kant wel iets om nog een originele te gebruiken, het schijnen wel redelijk duurzame motoren te zijn. Voorwaarde is wel dat daar ook nog een beetje snelheid uit te krijgen is, dus minimaal 35 km/u op NiMh, zonder dat de motor snel heet wordt.

Blijkbaar weinig ervaring meer blijven hangen over de LeMans motoren.

Gisteren op de oranje Lazer ZX Sport de voorveren van de Optima gezet (alleen de spiraalveren) en daarmee is de demping een stuk softer dan de harde veren die erop zaten toen ik de auto kocht. De wegligging is meteen een stuk beter, niet meer het binnenste voorwiel van de grond tillen in een snelle bocht. Dus tijd om de snelheid eens aan te pakken. Voor de eerste testen had ik een Duratrax Photon 2 motortje erin gezet. Acceleratie was prima daarmee, maar de topsnelheid was magertjes, net iets meer dan 30 km/u op NiMh.

Nu had ik eerder gezien dat de Photon 2 was opgevolgd door de Photon 19T, net zo goedkoop, maar sneller, en door de ingebouwde fan ook koeler dan de Photon 2. Die had ik dus inmiddels ook liggen. Testen met een losse Photon 2 en Photon 19T leverde inderdaad meer toeren op voor de 19T versie, dus ik had die al bijna ingebouwd, totdat ik bedacht om eerst even de 19T te vergelijken met de Photon 2 die al in de auto zat. En warempel, die in de auto zat was weer sneller dan de 19T. Blijkbaar zit er dus flink wat verschil in de motoren, ondanks dezelfde type aanduiding, want de losse Photon 2 is het langzaamst, daarna komt de losse 19T en daarboven staat weer de andere Photon 2, die in de auto zat. Alle motoren netjes ingelopen, droog, en dan toch flinke verschillen.

Omdat van de Duratrax motoren nu toch al de snelste erin zat, een andere motor gepakt, een Absima 21T, die per abuis in mijn Minion zat, en daar niet echt snel was. En die bleek weer een stuk vlotter te lopen dan de snelste Duratrax. Binnenkort eens testen of de snelheid nu wel boven de 35 ligt.

Laatst bewerkt:
De Absima ECO 21 mag het dan erg goed doen in de LRP Twister, zelfs met 21T pinion en NiMh al boven de 35 km/u, maar in de 4WD Lazer ZX Sport, ondanks de lichtlopende belt transmissie, viel dat tegen. De acceleratie is beduidend minder dan met de Photon Speed 2, en de topsnelheid misschien een fractie hoger. Duidelijk te weinig koppel voor een 4WD, waardoor van de extra toeren tov de Photons er weinig tot niets over blijft.

Daarna even de Absima ECO 15T erin gehad, dat was een stuk sneller, voor mijn gevoel dicht tegen de 40 km/u, maar de motor werd erg warm. Gearing was al erg laag, 10,26:1, en nog lager gaan zitten kan op dit moment niet, kleiner pinion heb ik zo niet liggen, ga ik nog wel bestellen, maar daar heb ik op het moment niets aan.

Dan toch maar de Photon 19T erin gezet, met iets hogere gearing (9,74:1), omdat het geen motor is die het puur van zijn toeren moet hebben. En dat ging duidelijk beter dan met de Photon 2. Acceleratie is pittig, fractie minder dan de Photon 2, maar zeker goed, en de top ligt merkbaar hoger. Nog niet gemeten, maar ik schat een ruime 35 km/u. Motor werd licht warm, dus er is misschien nog ruimte voor een tandje hoger gearen.

In ieder geval lijkt de Photon 19T een interessante motor om goedkoop een 4WD wat harder te laten gaan, zelfs nog op NiMh.

Hallo,
vraag denk dat mogelijk de kogel door de kerk is. maar wil nog wat weten .
ik vindt de volgende auto en aanbieding wel mooi. de Kyosho VE 2.0
Kyosho DBX VE 2.0 Brushless Buggy 30845T1
maar nu de vraag wat zijn jullie ervaringen en zijn er makkelijk eventuele spare parts te vinden .
prijs technisch vindt ik dit een mooi bedrag om te beginnen.
dus graag ervaringen en mogelijk meningen.
En eventueel welke LIPO hiergoed bij past voor een beginner.
dank

onderdelen zijn bij elke kyosho dealer te krijgen.

het is een leuk prijsje maar de accu's wat erin moet en de lader erbij gaat je nog 250 tot 300 euro extra kosten.

Meen je dat is dat zo veel geld.
ik zie op site zo rond de 130 Euro lipo plus lader of zijn die niet goed.

LIPO START SET met 6000mAh Lipo accu, Lader en safety bag € 119.95

Accu's vallen wel mee, volgens de specs:

Nimh 7.2v (3300mah minimum), 2s - 3s Lipo

In principe is dit een 1/10 auto met 1/8 schaal wielen dus geen extreem zware accu nodig. In theorie zou je met 100 euro een lader (B6 variant) en NiMh accu toe kunnen, maar dan zullen de prestaties wat minder zijn. Ik denk dat je met een B6 lader of net iets erboven, en een 2S 40C 5000 mAh lipo al leuke prestaties en rijtijden gaat krijgen. En als je de auto wat meer in de vingers hebt, en meer snelheid wil, dan over naar 3S.

Naast de link die poebe heeft gegeven, raad ik je aan dit forumdeel eens goed door te lezen: [FAQ] Accu's en laadtechnieken - Modelbouwforum.nl

Scheelt je mogelijk een paar voortijdig overleden accu's...

Back