Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Thanks Ruud,

net spullen besteld.

* aluminium front shocktower in donker aluminium kleur,
* nieuwe ballstud schroefjes, (bolkopjes),
* reserve servo saver van Kimbrough.

Dat is een mooie prijs met een 1:14!
Veel jaloerse ogen? ;)
Ook tijd voor nieuwe banden trouwens ;)

Het trekt wel bekijks zo'n klein snel autootje ;-). Ja die banden slijten snel, ook als je offroad rijd, de baan is erg stoffig, maar onder het stoff ligt een keiharde droge klei-laag en dat werkt net als schuurpapier.

Maar gelukkig rijd hij ook goed met versleten banden..

Gisteren even mijn Losi van top tot teen uit elkaar gehaald.

Ik kan even niet de foto's laten zien, (mijn werk-pc werkt niet zo lekker).

Maar hier een beschrijving wat ik tegenkwam.

* Motorpinion versleten (leek wel een werpster),
* achterste kogellagers (de grote in de hubs), geheel versleten, eentje zat
vast in de hub en toen ik hem eruit kreeg viel hij van ergernis uit elkaar.

Ik heb een complete set kogellagers besteld, aan ga zowieso het aandrijfgedeelte goed aanpakken met nieuwe lagers.

Ik merkte de laatste tijd al dat hij wat stroever liep t.o.v. mijn LC-Racing.

Motorpinion en spurgear vervangen, het spurgear was niet noemenswaardig versleten, maar altijd wel goed om ze beide in 1x te vervangen.

En ik ga downgraden naar plastic (standaard) hubs, want je krijgt je lagers er bijna niet meer uit na een tijdje, kunststof geeft dan net wat meer mee.. Misschien heeft RPM al hubs voor de Losi dan koop ik die.

Daarnaast zoals hieronder al genoemd, een nieuwe shocktower erop zetten, kwam een aluminium tegen bij Amain. meestal ben ik neit zo blij met aluminium maar het waren de goedkoopste dus even uitproberen maar.

Als iemand nog een setje versleten banden/velgen wil hebben, mag die ze gratis ophalen.. want ga ook meteen wat oude bandjes de deur uit doen..

Even wat fotootjes..

zo ligt mijn Losi er nu bij :-(

20130617_110941.jpg

tandwiel-werp-ster.
20130617_111125.jpg

Hoop dat de onderdelen er snel zijn, dan kan ik hem gauw weer rijdend maken en als het goed is ook sneller/soepeler en stiller.

Oooh die zit nog wel een beetje in elkaar iig :), pinion heeft idd zn beste tijd gehad. Is het een alu pinion ofzo? Als ik het materiaal zo zie lijkt het wel een alu pinion :p.

Zo te zien is die inderdaad alu.
Hij is inderdaad niet meer in beste staat..

Welk merk gereedschap heb je daar in dat kistje links?

Merk gereedschap zou ik even moeten kijken of het ergens op staat heb het destijds in Amerika gekocht en was toen voor Amerikaanse begrippen best duur 50 dollar ofzo. Tandwiel is aluminium geloof ik het zijn nogal tandwielen.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Nou niet perse elke wedstrijd. Ik vond mijn Losi de laatste tijd nogal veel herrie maken, terwijl mijn LC-Racing zo stil en soepeltjes rijd.

Daarnaast was het best een zware wedstrijd op zo'n 1/10 baan voor zo'n klein 1/14 karretje, de auto heeft het best zwaar gehad.

Dus dacht laat ik hem nu maar eens grondig uit elkaar halen.

Als mijn auto's erg vies zijn dan haal ik ze meestal ook uit elkaar om goed schoon te maken.

Nee die zat goed. Het probleem zat in de tandwielen. Pinion was flink versleten zie ook foto hieronder en wiel lagers zijn aan vervanging toe na ruim 1,5 jaar. Dus lagers besteld.

Even oude post terug gevonden in dit topic heb mijn losi gekocht op 21-11-2011, dus dan mogen de achterste wiellagers wel versleten zijn.

In afwachting van een hele berg Losi onderdelen, alvast velgjes gekleurd met textielverf.

Ik heb nog van mijn test-deal met LC-Racing, heel veel velgen en banden over. Alleen vind de gele kleur van de LC-Racing velgen, niet echt mooi.

Dus lekker wezen kleuren ;-).

helemaal rechts zie je nog een gele velg zoals die was, helaas was er geen blauw meer, want dat had nog meer gepast bij mijn body's, op de foto 2 van mijn body's heb ook nog een geheel zwarte.

%255BUNSET%255D

setje goud/bruin kleurige velgen van Tamiya ook even mee-gekleurd, zijn niet zo vel oranje geworden, maar wel leuk een beetje oranje/mettalic.

%255BUNSET%255D

gelijmt op de velg.. de Tamiya velgen, kan je als voorvelgen gebruiken

%255BUNSET%255D

hey wesley

had je niet beter op het onderdeel van de velg waar je je bandje aan lijmt geen verf gedaan? en gewoon kunst stof gelaten want nu is de lijm misschien wel goed maar de verf komt misschien los ik zeg wel misschien!!

Het is niet echt verf. De kleur dringt helemaal in het plastic het slijt er ook niet meer vanaf. De kleur is er als het ware ingekookt dus lijmen gaat prima.

Pannetje water op het fornuis en dan poederverf erin laten koken en velgen erin en paar minuten koken en klaar. Google even op dylon

Back