Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Even wat fotootjes..

zo ligt mijn Losi er nu bij :-(

20130617_110941.jpg

Ktandwiel-werp-ster.
20130617_111125.jpg

Hoop dat de onderdelen er snel zijn, dan kan ik hem gauw weer rijdend maken en als het goed is ook sneller/soepeler en stiller.

Hot racing heeft stalen hoofdtandwielen 48dp 56t ,58t en 60t.
Koop niet de motor tandwiel (pinion) van hot racing deze zijn van zeer slechte kwaliteit tanden breken snel af (gehard staal). Hier moet je gewoon een stalen tandwiel 48dp voor gebruiken deze vindt je wel in iedere modelbouw winkel.

Het maakt wel wat meer herrie, maar je hebt wel geen last meer van gestripte tandwielen.

Ik vind 48 p tandwielen wat teveel herrie maken. Nee ik vind het op zich prima doe meer dan een half jaar met een Pinion.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

update L-Racing EMB 1h Rallyconversie

Custom made, carbon/aramide rear shocktower ;-) (had er al eentje aan de voorkant)

20130627_224159.jpg

20130627_224306.jpg

Hobbywing 35a esc, met fan. De standaard esc zit nu tijdelijk in mijn Losi omdat mijn Mamba micro pro kortsluiting heeft gemaakt toen een vriend van mij voor mij, de motordraden opnieuw soldeerde aan de printplaat.

Afijn gelukkig heb ik alle ruimte onder een rallykapje, dus die 35 esc met fan past prima.

20130627_224329.jpg

Vandaag even kort gereden met mijn LC-Racing rally conversie.

Als ik op asfalt rijd, rijd ik meestal met foam. Als ik op straat met foam rijd, dan stuitert hij wat meer.

Daarom nu mijn mijn Tamiya bandjes uitgeprobeerd, ze zijn wel goed versleten maar dat maakt niet zoveel uit voor zo'n fun-auto.

20130629_165915.jpg

best handig zo'n klein autootje, dan kan ik gewoon op de scooter op pad ipv met de auto.
20130629_165825.jpg

korte filmpjes en nogal bibberig, want het filmen ging een beetje onhandig, (filmen en rijden tegelijk).

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft iemand nog een tip voor een goed 3s pakket? Voor offroad vind ik dat te snel gaan, maar voor onroad wil ik het wel proberen (in mijn LC_Racing Rally).

Dankzij het tandwiel wat ik van Mikek heb gekregen en mijn nieuwe kogellagerset (die vandaag met de post kwam) heb ik weer kunnen rijden met mijn Losi.

Ik heb alle lagers vervangen, na een kleine 2 jaar, waren sommige lagers er wel slecht aan toe.. een tipje voor diegene die aluminium hubs hebben, controleer regelmatig of je je wiellagers er nog wel uit krijgt.. anders gaan ze op den duur helemaal vast zitten en krijg je niet meer los.

Deze set banden heb ik ooit gekocht en nauwelijks gebruikt (je moet er andere meenemers voor monteren).

3 Racing banden/velgen voor de Kyosho Mini.
20130701_181706.jpg

20130701_181733.jpg

Vind het er wel gaaf uitzien, alleen het reed niet lekker, gevoel dat ik met een monstertruck reed, besturing voelde indirect aan en na 1 halve accu op straat gereden te hebben, waren de achterbanden al voor de helft glad.

Mijn Mamba Micro regelaar is kapot gegaan, dus heb nu mijn LC-Racing regelaar erin zitten, die is ook lekker klein en past achter de motor.

20130701_181756.jpg

20130701_181808.jpg

LC-Racing velgen en banden erop gezet.
20130701_185216.jpg

Met Tamiya voorvelgen + LC Racing banden.

20130701_192048.jpg

Kort antwoord... Nee. Je kan net zo goed een simpele ezrun 35a regelaar gebruiken. De lc racing regelaar is ook een ezrun 35 a alleen dan in een iets kleinere behuizing

Van de week een losi mini 8 bestelt, wss als het niet morgen is heb ik volgende week het beesje

Nu zit ik vast met de batterijen.

Ik heb gekeken voor GensAce Lipos
2s 1800mahs. Abmessungen:89.79 *30.2 *17.317.3 mm (L*b*H)
Zullen zeker passen he, ben wat aan twijfelen door de breedte.

Enige andere nodige info die jullie willen vertellen mag altijd he

Leuk weer een mini 8 rijder erbij, zoveel zijn er niet in nl ik gebruik vooral simpele hobbyking pakketjes.

Adviseer je om wel een andere zender te gebruiken dan diegene die erbij zit. Die schijnt een slecht bereik te hebben.

Heb een spektrum DX3C dus gaat BNR worden.

En sjah heb blijft 0 rijders erbij voor nl en eentje erbij voor be ;)

Maar die Gens Ace passen toch he Wesley? ( zijn 10euro per stuk, dus vrij gelijkt met die van hobbyking )

OK dan ;) Moet er iets per direct aan de gearing veranderen ( 1ste keer dat ik offroad electro ga rijden )

In principe niet, maar als het zo warm zomerweer is kan je wel beter iets lichter vertanden en hitte van motor in de gaten houden.

Zal voor de zekerheid dan evt een setje andere gears kopen.

Vind het wel wat klote dat ik vorige week dan die losi bestelt heb en dat er in de maand Augustus 2 nieuwe modellen aankomen met andere body, motortje, zender en nog wat kleins dacht ik

Zal voor de zekerheid dan evt een setje andere gears kopen.

Vind het wel wat klote dat ik vorige week dan die losi bestelt heb en dat er in de maand Augustus 2 nieuwe modellen aankomen met andere body, motortje, zender en nog wat kleins dacht ik

Oh dat wist ik niet.. waar heb je die info vandaan?

Ach zou mij niet al te druk maken, de Losi m8 is gewoon een leuke auto en kan ook nog best wat hebben.

Ik heb inmiddels 3 body's, 1 blauw witte, en 1 blauw, geel oranje, maar toch neig ik toch weer naar de simpele zwarte body, voor een black/yellow theme ;-)

%255BUNSET%255D

uitgeschoten met de dremel... :rolleyes: koelgaatjes..
%255BUNSET%255D

mijn lexaan undertray was bagger, scheurde snel en er bleef aarde tussen zitten, dus nu folie geplakt ter bescherming van het carbon chassis.

%255BUNSET%255D

20130804_160805.jpg

Net zelf even wezen kijken en vond de nieuwe versies van de Losi simpelweg op de Losi site.

LOS01002_a1.jpg

LOSB001002_a2.jpg

LOSB001002_a3.jpg

LOS01001_a1.jpg

gave body's dat moet ik toegeven.

Die nieuwe zender is ook wel een stuk mooier dan de oude RTR zender.

Verder zie ik niet echt mega verbeteringen, de motor is weliswaar van Fuze en heeft nu een rood kleurtje maar is nog steeds dezelfde grootte (helaas geen 28mm diameter motor upgrade ;-( .

De regelaar is ook nog hetzelfde, enkel de ontvanger is nu waterdicht.

Desondanks wel gaaf dat ze verder gaan met de Mini en neiuwe versies bedenken..

U was me voor.

Had het via de leveringsite van de winkel gezien dat ze eind augustus beschikbaar waren :D

Idd, die zender valt nog te verkopen voor wat, die lelijke niet

Prijs is ook maar 10euro meer, vind ik wel waard in mijn ogen, alleen al voor die zender

2e body doet me denken aan een LRP auto met dat rood en blauw met "tanden" in de overgang tussen de kleuren:

blast1.jpg

Niet verkeerd, ik zit stiekem wel eens te denken aan een kleine auto, ipv de toch wat minder presterende HSP Eidolon.

U was me voor.

Had het via de leveringsite van de winkel gezien dat ze eind augustus beschikbaar waren :D

Idd, die zender valt nog te verkopen voor wat, die lelijke niet

Prijs is ook maar 10euro meer, vind ik wel waard in mijn ogen, alleen al voor die zender

Wat ik wel een suffe upgrade vind is de waterproof ontvanger, denk dat hij iets groter is dan de standaard ontvanger en dat ze hem daarom niet tussen de motor en servo geplaatst hebben.

Daarnaast ben ik er ook niet zo voor om met de mini door plassen te gaan rijden.

Had dan liever gezien dat ze een mini ontvanger hadden geplaatst ipv een waterproof.

Back