MiMi DLG

na een dozijn zoektermen op google loslaten een mooi artikel gevonden, https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1428410-What-s-your-dihedral-angle

wellicht dat mijn instabiele MiMi te maken heeft met een iets te klein gekozen stabilo.
De huidige heeft toch een reparatie nodig na een omgekeerde looping waarbij de rx halverwegen een lockout kreeg. De hardste inverted landing ooit :) full speed, -20 graden hoek tegen de stoeptegels.
wonderbaarlijk geen schade aan de vleugel. had in mijn opschuifneusje rubber ringen ingebouwd als schokdempers.... ga ik herhalen bij volgende modellen :D
 
In verband met corona zit ik nu thuis.
De tekeningen van de mimi stonden nog op de computer!
Vandaag maar eens begonnen. Ik heb gelukkig lichte klachten, lekker doorbouwen dus....doorbetaalde vakantie[emoji57]
IMG-20210107-WA0006.jpeg
20210107_205554.jpeg
 
Het kistje lijkt staartlastig te worden. Kn ik de staartboom inkorten? Zo ja, hoeveel mm inkorten zonder de vliegeigenschappen te benadelen?
Ik heb als staart gewoon een koolstofstaaf, wel hol natuurlijk.....
 
Het kistje lijkt staartlastig te worden. Kn ik de staartboom inkorten? Zo ja, hoeveel mm inkorten zonder de vliegeigenschappen te benadelen?
Ik heb als staart gewoon een koolstofstaaf, wel hol natuurlijk.....

Sterker nog, door de staart in te korten loopt het neutrale punt naar voren, en dus ook het gewenste zwaartepunt.
Lichter balsa gebruiken in de staart, is de enige oplossing, afgezien van een lichtere carbon buis of meer lood in de neus.
 
Wat voor koolstofstaaf heb je gebruikt?
Een Excel of een Skyshark?
De Skyshark is een heel stuk lichter.
Ook met licht balsa en een Skyshark moet er vaak lood in de neus. Gram of 10 zomaar.
 
Het is een staaf rond 10. Geen idee wat voor soort....plotseling zat ik thuis. Dan maak je het met wat voorhanden is.
Misschien dat ik wat sleufgaten in het koolstof kan maken? Of leent koolstof zich daar niet voor?
Of een heliumballonnetje aan de staart[emoji56]
 
Bij de MiMi gaat allemaal om het gewicht van de staart. 1 gram daar is zo 5 in de neus.

Sleufgaten, nee. Niet doen. Breekt de handel bij de eerste worp.
Zal lood in de neus worden.

150 gram is een mooi gewicht voor de MiMi met de ribben vleugel.
Maar vliegt nog best ok met 200 gram.
 
Bedankt voor de wijze adviezen.
Ik bouw niet voor de kat z'n viool.....vrachttreinen bouwen is een andere sport. Wat ik bouw, bouw ik om redelijk tot goed te vliegen.

Staart eraf. Hengel eraan! Er lag nog een hengel van de action. (Sorry jongens)[emoji6]Totale buis weegt 12 gram. Ik meende dat de buis die ik nu eraan zit meer dan het dubbele woog.
 
Bedankt voor de wijze adviezen.
Ik bouw niet voor de kat z'n viool.....vrachttreinen bouwen is een andere sport. Wat ik bouw, bouw ik om redelijk tot goed te vliegen.

Staart eraf. Hengel eraan! Er lag nog een hengel van de action. (Sorry jongens)[emoji6]Totale buis weegt 12 gram. Ik meende dat de buis die ik nu eraan zit meer dan het dubbele woog.
:rofl::rofl::rofl:
Goede instelling!
Goed besluit!
:thumbsup:
 
Wooooo, dat is echt te zwaar.
Om je een idee te geven een Skyshark P100 vliegerstok op lengte weegt 6.5 a 7 gram
Vis hengels zijn bijna altijd te flexibel.
 
Skyshark p100 is onderweg.
Link van Dirk is duurder, wel ongeveer even zwaar.
82,5 cm weegt 13 gram.

Bedankt voor jullie hulp!
 
Naar is dat, maar die carbon buizen zijn prefab redelijk onverslaanbaar (tenzij je Berrie heet :-)).
Ik heb het na 2 pogingen opgegeven en toch maar een prefab staartbuis gekocht voor de supra.
 
Vleugel weegt totaal 61 gram. Bekleding moet er nog wel op....
Totaal gewicht is nu 115 gram.
Komt de bekleding van de vleugels, de aansturing, voltage regulatortje en de vleugelbuis nog bij.
Misschien nog lood[emoji849]

Het wachten is op de vleugelbuis en de regulator. Morgen weer uit quarantaine! [emoji4]

Nog tips voor de bekleding?
Wat voor visdraad gebruiken jullie?
20210111_115854.jpeg
20210111_115217.jpeg
20210111_115241.jpeg
 
Voor de aansturing van de staart werkt 0.3mm verenstaal heel fijn, of een dyneema lijn. Zo min mogelijk rek op de aansturing.
Voordeel van dyneema is dat je het bij de servor om het schroefje kunt wikkelen en exact o pmaat kunt vastzetten.
Succes met de afbouw!
 
1S of 2S direct geen optie? Dat werkt op zich heel prettig mits je servo's en ontvanger er goed tegenkunnen. Weegt en kost ook bijna niks, die accu's.
 
1S of 2S direct geen optie? Dat werkt op zich heel prettig mits je servo's en ontvanger er goed tegenkunnen. Weegt en kost ook bijna niks, die accu's.
1s vind de ontvanger denk ik niet leuk. Werkt vanaf 3.6 volt.
2s vinden de servo niet grappig.
Er zit nu hitec hs40 in.
 
Back
Top