Mini H blackout

Heb vandaag ook mijn ontwerp ingeleverd voor de bodemplaat... Moet nog even kijken of er nog andere veranderingen moeten komen, maar goed dat komt later wel.. Dat staat los van de onderplaat ;)

Ik heb er zin in ! Heb nu het frame besteld, de Sunny's, een extra Naze32 acro, 12A afro's, 4 stuks 3S 1300mah 45-90C, verlengkabel voor de Vtx, een extra PZ0420, nieuwe zwarte en groene 5x3's .. waar blijft dat voorjaar ??

Nieuwe pids vandaag getest. Zon was net weg toen ik ging vliegen :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Lekkere vlucht en goed gevlogen! De hoge school der Mini's, gaaf die dingen.
Alleen bij veel wind zoals in Venlo vandaag: even aanpoten met het ding

Ziet er weer goed uit boris...Hopelijk kan ik snel beginnen aan mijn nieuwe mini, met betere setup dan nu...:D:D:D

Thanks burg en corne!
Wat voor iets ga je bouwen corne?

Lekkere vlucht en goed gevlogen! De hoge school der Mini's, gaaf die dingen.
Alleen bij veel wind zoals in Venlo vandaag: even aanpoten met het ding
Je zult het niet geloven, maar er was hier iets van 4bft tijdens het vlucht. Dat was voor mij gelijk de reden om de nieuwe setup aan te onderwerpen.

De blue series regelaars met simonk doen het hier geweldig in combinatie met de nieuwe pids.

De instellingen die jij nu hebt ;).

Tuurlijk werkt overnemen niet voor 100% altijd, maar onze setups lijken verdomd veel op mekaar. Heb je looptime ook aangepast trouwens?

Hij vloog trouwens best goed vond ik, ondanks de wind in Venlo.
Vandaar ;)

Looptime? Nee nog niet: zal komend weekend worden. Weinig tijd door de week (zeker met die korte dagen)

Hij vloog trouwens best goed vond ik, ondanks de wind in Venlo.
Vandaar ;)

Looptime? Nee nog niet: zal komend weekend worden. Weinig tijd door de week (zeker met die korte dagen)
Dit is een setting wat perfect werkt en veel beter dan standaard instelling! Het kan sterk je PID's beinvloeden!
set looptime = 3000

Code:
looptime	 This is the main loop time (in us). Changing this affects PID effect. Default of 3500us/285Hz should work for everyone. Setting it to zero does not limit loop time, so it will go as fast as possible (about 750us/1.3kHz) in latest builds.
kortom hiermee bepaal je de snelheid van hoe lang de naze erover doet om je PID's te berekenen.

nice, kerel wat kan jij vliegen man, ik verbaas me bij elk filmpje van je....
De setup vliegt gewoon heerlijk :D

looptime This is the main loop time (in us). Changing this affects PID effect. Default of 3500us/285Hz should work for everyone. Setting it to zero does not limit loop time, so it will go as fast as possible (about 750us/1.3kHz) in latest builds.

Wat is het effect eigenlijk als je de looptime op 750 zet, dus zo snel als mogelijk. Of zou je dan oscilaties krijgen?

Het heeft toch een reden dat je toch die waarde kunt gaan :cool:

looptime = 0 is zo snel mogelijk en kan verschillen per firmware

Eigenlijk kun je daar vrij mee spelen en kan per setup ander resultaat hebben. Het heeft geen zin om dit veel sneller te zetten dan dat je ESC aankan. Meste ESC's zitten rond 400hz. Ik geloof dat verhogen tot meer jitter kan leiden daardoor.
Ik denk dat de waarde tussen 2200(454hz) en 3000(333hz)( prima moet zijn. 3500 is te langzaam. Snap niet dat het default is eerlijk gezegd.

Grappig, zo leer je elke keer weer wat bij.

hmm, als ik het in Google opzoek dan lees ik dat de SimonK ESC's tot 495 hz maximaal gaan, daarna krijg je problemen met het vol gas signaal.

Looptime 3000 is 333hz.
Looptime 2500 is 400hz

Als ik kijk naar de verbetering door looptime van 3500 naar 3000 te zetten dan kan het de moeite van het proberen waard zijn om de looptime op 2500 te zetten.

Je zou kunnen proberen om naar optimale setting te zoeken. Het beste werkt testen met wat wind om het zo moeilijk mogelijk te maken.

Ik vind de huidige 3000 prima vliegen :D......eigenlijk op al mijn multis

Back