Ja natuurlijk! Off-topic, maar wat zou er aan de hand zijn met dit forum? Alleen hier zie ik niks tijdens het tikken en een tikfoutje is dan zo gemaakt.Met opgeheven vinger bedoel je.
Martin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja natuurlijk! Off-topic, maar wat zou er aan de hand zijn met dit forum? Alleen hier zie ik niks tijdens het tikken en een tikfoutje is dan zo gemaakt.Met opgeheven vinger bedoel je.
Nee hoor, het gaat dan om het bedrijfsmatig gebruik.Of op bepaalde wateren.
Maar als iemand mij vervolgens met opgeheven vingertje de les leest, dan verwijs ik naar de geest van de wet, of naar de maas![]()
NB, ik zie geen verschil tussen aangesloten clubs en niet-aangesloten clubs.
Dat opgeheven vingertje zie ik eigenlijk alleen maar op forums als deze. In de praktijk valt het allemaal wel mee; leven en laten leven is meestal het motto. Dat gaat twee kanten op; als ik volgens de regels gezien helemaal in mijn recht sta om ergens te vliegen, verkas ik gelijk als iemand last van mij heeft of zou kunnen hebben. Ik stop liever mijn eigen genot als dat een rotdag voor een ander kan besparen.Als dat opgeheven vingertje vast zit aan een geüniformeerd persoon, helpt jou dat heel weinig, en de hobby van de wal in de sloot.... Je kunt proberen die agent ook zo'n knipoog-smiley te geven, de kans dat dat wél helpt is groter, maar nog steeds niet heel erg groot....
Wetshandhavers hebben helaas NIETS te maken met de geest van de wet, en gaten vinden ze alleen maar fijn dat je die voor hun zichtbaar maakt, dan kunnen ze ze dichten... Een poging daartoe is zojuist gebeurd met die nieuwe regelgeving, en ze zijn vast heel blij dat je de nog overgebleven gaten nog effe voor ze demonstreert....
Veel succes!
Vroeg of laat zijn er geen gaten in de wet meer.
Het plafond was vroeger, ook al 300 meter, met enkele uitzonderingen van 450 meter, daar is voor de veldjes geen verandering in gekomen.Ook voor F3A zie ik dit soort problemen opdoemen en eigenlijk ook voor elke vliegklasse die thermiek nodig hebben. Die zitten op een clubveld zo aan de 300 meter hoogte en er ook al heel snel overheen.........
Zou ik weer F5B willen gaan vliegen dan heb ik een probleem met het trainen. Ik zit bij een club waar op een vliegbare dag veel leden zijn die dan ook hun rondjes willen vliegen en dan is serieus trainen daar niet mogelijk, dus deed ik dat ergens in het open veld. Dit kan nu dus helaas niet meer. Ook voor F3A zie ik dit soort problemen opdoemen en eigenlijk ook voor elke vliegklasse die thermiek nodig hebben. Die zitten op een clubveld zo aan de 300 meter hoogte en er ook al heel snel overheen.........
Deze is ook interessant:
https://www.internetconsultatie.nl/aanpassing_regeling_modelvliegen/document/2845
Dat is het 'm dus....... het gaat helaas niet meer om gezond verstand, het gaat hier om (toekomstige?) regelgeving waar je aan moet houdenGelukkig hebben we altijd nog gezond verstand.....
Dit verbaast mij.Het is een troost dat de modelvlieghobby ontstaan en gegroeid is terwijl wildvliegen absoluut verboden was.
Je mocht alleen op aangewezen modelvliegvelden vliegen. Inmiddels zijn we bijna terug bij start.