Rene Neefe
PH-SAM
120 mtr. beperking.
"Zoals in de officiële bekendmaking is te lezen is deze wijziging hoofdzakelijk gekomen omdat het RTC gebied van Lelystad Airport rond deze datum actief wordt."
Dit citaat uit een aantal reakties geleden is echter niet de hoofd reden. Wij vliegen (GMVC) al 30 jaar op de kruising van 2 CTR gebieden namelijk Rotterdam en Schiphol tot 300 mtr. Bij de HLC vliegen ze zelfs in de aanvlieg route van Schiphol wel met 120 mtr. beperking maar toch.
De echte reden is dat er een behoorlijk commercieel nieuw belang (geschat wordt wereldwijd miljarden markt.) is voor het gebruik van drones voor b.v. medisch transport, hulpdiensten, pakket bezorging, etc.
Op deze manier wordt er een luchtruim gecrëerd tussen 120 en 300 mtr. Om e.e.a. uitvoerbaar te maken. Kijk is op https://www.avy.eu/
Eén van de velen start-ups in NL, EU en wereldwijd. Zij claimen nu al hun "hybride drone" op de cm nauwkeurig te landen.
Het opereren van dit soort technologie wordt met 5G mobiele "telefonie" alleen maar betrouwbaarder en makkelijker.
E.e.a. scheeld enorm in het aantal toegenomen kilometers voor lokaal transport waardoor wegen in woonwijken en drukke steden dicht slippen en het milieu zwaarder belast wordt. En "last but not least" is een drone vele malen goedkoper als een voertuig met chauffeur of een 1:1 helicopter.
Voor wat het waard is "My 2 cents."
Sent from my SM-G970F using Modelbouwforum.nl mobile app
"Zoals in de officiële bekendmaking is te lezen is deze wijziging hoofdzakelijk gekomen omdat het RTC gebied van Lelystad Airport rond deze datum actief wordt."
Dit citaat uit een aantal reakties geleden is echter niet de hoofd reden. Wij vliegen (GMVC) al 30 jaar op de kruising van 2 CTR gebieden namelijk Rotterdam en Schiphol tot 300 mtr. Bij de HLC vliegen ze zelfs in de aanvlieg route van Schiphol wel met 120 mtr. beperking maar toch.
De echte reden is dat er een behoorlijk commercieel nieuw belang (geschat wordt wereldwijd miljarden markt.) is voor het gebruik van drones voor b.v. medisch transport, hulpdiensten, pakket bezorging, etc.
Op deze manier wordt er een luchtruim gecrëerd tussen 120 en 300 mtr. Om e.e.a. uitvoerbaar te maken. Kijk is op https://www.avy.eu/
Eén van de velen start-ups in NL, EU en wereldwijd. Zij claimen nu al hun "hybride drone" op de cm nauwkeurig te landen.
Het opereren van dit soort technologie wordt met 5G mobiele "telefonie" alleen maar betrouwbaarder en makkelijker.
E.e.a. scheeld enorm in het aantal toegenomen kilometers voor lokaal transport waardoor wegen in woonwijken en drukke steden dicht slippen en het milieu zwaarder belast wordt. En "last but not least" is een drone vele malen goedkoper als een voertuig met chauffeur of een 1:1 helicopter.
Voor wat het waard is "My 2 cents."
Sent from my SM-G970F using Modelbouwforum.nl mobile app