Marten zei:
Bart, kosten is altijd een hekel punt, de circuits verlang een behoorlijk bedrag en dat is zeer terecht. Ik heb zelf 15 jaar lang binnen het bestuur van de AMCA gezeten, je hebt geen idee wat de kosten zijn om een circuit in topconditie te houden. Een circuit verhuren aan een andere partij betekent dat je de leden van de vereniging moet niet toe mag laten....
De KWC heeft hetzelfde probleem, maar gelukkig staat er een sponsor achter die het gevraagde bedrag kan en wil ophoesten om toch een leuke dag voor de beginners te organiseren.
Daarom is de stap van Wiebe ook zo goed, begin binnen de clubwedstrijden. Kosten ben je kwijt en mogelijk nieuwe actieve leden richting de vereniging. En natuurlijk ook een financieel aantrekkelijke klasse.
Blablabla....
$$$ is niet nodig: het circuit ligt er toch, en anders staan er misschien 10 man die dag.... Ik kan zorgen dat het er 50 tot 100 zijn, die allemaal een happie en drankie in de kantine kopen en de winst daarvan vloeit de clubkas in..
Tot nog toe sponsorde ik met mijn eigen geld de RC-Junkies meetings, dus ik legde zelf die 500 euro neer voor een daggie circuit rijden met z'n allen..
En als die clubs alleen maar centjes willen verdienen omdat de 'kosten van het onderhoud zo hoog zijn' dan hebben ze mooi pech, dan komen wij niet meer, of alleen nog tegen sterk gereduceerd tarief...
Roelof heeft gelijk dat
gratis hier het 'toverwoord' is,een parkeerplaats rijder gaat echt geen geld neerleggen om op een circuit te gaan rijden, want elke parking is zijn circuit, en dat is gratis. En als je nooit op een circuit hebt gereden, dan 'trekt' dat ook niet, want je kan je moeilijk voorstellen dat dat leuker is dan racen op een parking... Maar als je nou eens GRATIS op een circuit zou kunnen rijden, en misschien wel aan een rookie-race mee zou kunnen doen, dan is de drempel al veeeeel lager!!
maar ja, die arme clubs, die MOETEN wel 500 EURO PER DAG (!!!) vragen als je met een groepie mensen wil komen rijden, of een wedstrijd wil rijden. Stel je voor dat ze dat niet zouden doen, dan ging de club zeker failliet....
Ik heb GEEN medelijden met clubs, die 500 EURO PER DAG vragen voor de verhuur van één onroad asfaltbaantje, ik vind dat gewoon PURE OPLICHTERIJ. Groningen (REAL80) levert voor dat geld TWEE banen, onroad en offroad, en wij kunnen gebruik maken van alle(!) faciliteiten en camperen: dan is 500 euro redelijk, maar voor één daggie op een stukkie asfalt racen 500 euro te vragen is gewoon te gek!!
En als een club echt zoveel geld voor de verhuur van het circuit voor één dag moet rekenen, dan is er iets mis met hun bedrijfsvoering en/of boekhouding: als je niet eens inkomsten en uitgaven sluitend kan begroten zonder dat de gaten gevuld moeten worden door middel van het verhuren van het circuit tegen belachelijk hoge bedragen, dan wordt het tijd voor een betere boekhouder, die wel een begroting kan schrijven!!