Mogelijk 1:10 on-road roto/trekstart wedstrijdklasse.

Als er bij de MACH (Heemstede) binnen de reguliere clubraces (ca. 4-5 per jaar) een aparte klasse wo

• Nou, 2 races per jaar misschien vindt ik wel genoeg

Votes: 0 0,0%
  • Leuk maar die 5,- Euro inschrijfkosten zie ik tegenop

• Gek, ik moet er niet aan denken, niets aan op een circuit.

• Iets anders nl.:

• Total voters
    731
TGXnut zei:
Goed Idee!!! Ik zou ook zeker van de partij zijn als mijn auto wordt toegelaten (zie onder). Net als Masterwebber heb ik nog maar een enkele keer op het circuit (vrij)gereden en zou dit een goede kans zijn om te zien of ik het leuk zou vinden om aan clubwedstrijden of dergelijke mee te gaan doen. De angst om het direct op te moeten nemen tegen gasten met jaren circuit ervaring is er natuurlijk altijd en is er bij bijna iedereen die net in aanraking komt met het circuit rijden. Een klasse zoals deze kan de stap kleiner maken.

Vorige maand heb ik mijn oude auto verkocht om toch een beetje mee te kunnen komen tijdens vrij rijden. Het is nu niet zo dat omdat ik geen trekstarter of rotostart heb ik ineens ervaren ben. Iemand met meer circuit ervaring met z'n HPI-tje of CD3 :wink: rijdt iemand met een op papier snellere serpent met een minder ervaren piloot wel van de baan.

@RClipse; je moet de mensen wel wat tijd gunnen om te antwoorden. Topic is gister gestart

We kunnen echt geen Serpent 705 met een NovaMega SS toelaten tot een dergelijke klasse denk ik, dit is zelfs een volwaardige wedstrijdcombinatie...
Maar daarom kan je nog wel meedoen met de clubwedstrijden. Bij de indeling van de heats wordt altijd rekening gehouden met de ervaring van de rijders.
Je zal dus niet bij alleen maar mensen terecht komen die al jaren ervaring hebben.
Ik ben zelf ook begonnen als grasmaaier! :wink:

greetz.

Bartje.

TGXnut zei:
Goed Idee!!! Ik zou ook zeker van de partij zijn als mijn auto wordt toegelaten (zie onder).
*kijkt onder*
Nee, sorry.....
Dat is en blijft een probleem,
Een 705, met NovaMega erop hoort niet in deze klasse thuis, ondanks dat je nog geen ervaring hebt.......

kyoshodriver-->Bartje zei:
Maar daarom kan je nog wel meedoen met de clubwedstrijden.

Nou, dan MOET hij dus lid worden van de MACH.....
En ik dacht dat we verzonnen hadden om deze "rototrek" klasse vrij te laten van lidmaatschap, hooguit iets van inschrijfgeld vragen.......

Dat is jammer.......maar wel te begrijpen. Toch vind ik het een goed idee.

Deze combinatie heb ik idd gekocht met het idee om straks wedstrijden te gaan rijden.
Dat er rekening mee werd gehouden wist ik dus al niet. Ben nog aan het kijken waar lid te worden. Helaas zit ik van alle circuits redelijk ver vandaan. dichtsbijzijnde is Gouda, maar daar mag op zondag al niet meer gereden worden.

M7H zei:
Maar daarom kan je nog wel meedoen met de clubwedstrijden.

Nou, dan MOET hij dus lid worden van de MACH.....
En ik dacht dat we verzonnen hadden om deze "rototrek" klasse vrij te laten van lidmaatschap, hooguit iets van inschrijfgeld vragen.......

Hij moet dan wel lid worden inderdaad...
Maarja we kunnen nu niet voor alle auto's 'gratis' klasses gaan verzinnen...
Eerst maar eens voor de roto- en trekstarters...

greetz.

Bartje.

Roelof heeft gelijk dat gratis hier het 'toverwoord' is,een parkeerplaats rijder gaat echt geen geld neerleggen om op een circuit te gaan rijden, want elke parking is zijn circuit, en dat is gratis

Ik ben lid van HFCC (daar mag je overigens alleen electro rijden) en ik betaal daar dus mijn lidmaatschap (overigens zonder morren, want die 50 euro per jaar kosten je ook de kop niet). Los daarvan moet er gewoon betaald worden voor elke clubwedstrijd waaraan je meedoet, ik geloof 5 euro of zoiets. Voor die 5 euro heb je dan een hele leuke dag, met een organisatie die het schema maakt en handhaaft en een beker op het einde (als je bij de eerste 3 bent gekomen dan).
Dan kun je wel een mooi verhaal houden over dat het allemaal gratis moet zijn en dat de drempel omlaag moet, maar voor niets gaat alleen de zon op natuurlijk. Als rijders wel euro's uit willen geven aan hun auto, maar geen 5 euro voor een dag rijden, dan willen ze ook gewoon echt niet.

Dit verhaal gaat natuurlijk alleen op voor een te organiseren klasse, voor een meeting is het een heel ander verhaal.
Wil je een wedstrijd rijden met je auto die normaal niet mee kan komen, dan moet je erg dankbaar zijn dat er mensen zijn die aan je denken en zoiets speciaal voor die doelgroep opzetten. En dan kost dat 5 euro de man, big deal. Ga je aan het eind van een leuke dag wel naar huis met circuitervaring, leuke contacten en een auto die eindelijk blijft lopen en niet iedere 2 minuten uitslaat.

denk ook niet dat het voor de parkeerplaatsrijders daarom gaat, maar meer dat het circuit vaak te ver weg is. Parkeerplaats is altijd dicht bij

Jaap J. zei:
Ik ben lid van HFCC (daar mag je overigens alleen electro rijden) en ik betaal daar dus mijn lidmaatschap (overigens zonder morren, want die 50 euro per jaar kosten je ook de kop niet). Los daarvan moet er gewoon betaald worden voor elke clubwedstrijd waaraan je meedoet, ik geloof 5 euro of zoiets.
Is ook zo bij de MACH, goed daar betaal ik 90,- per jaar, en 2,- per clubwedstrijd.....
Als rijders wel euro's uit willen geven aan hun auto, maar geen 5 euro voor een dag rijden, dan willen ze ook gewoon echt niet.
Daar komt bij dat rijden op een parkeerplaats vergeleken met het circuit duurder is op jaar basis aan schade dan een lidmaatschap van een club.
Denk aan, stoepranden, putdeksels, steentjes, takjes, storing......

ik zou best willen gaan rijden voor dit soort wedstrijden zoals ik het al eerder zei, maar als ik dan 60 euro (of wat het dan kost) per jaar moet gaan betalen voor de 3 wedstrijden waar ik met mijn auto in mee kan komen vind ik dat wel veel.

ik zou dus wel een keer willen rijden maar dat je dan gewoon 7.50 betaald voor een dag. dan hebben de clubs er een beetje kosten uit (kijk maar wat een keer vrijrijden kost) en ik een leuke dag. mischien maak je me dan wel zo enthousiast dat ik wel lid wil worden. en vaker kom rijden.

wat ik als 'parkeerplaatsrijder' vind is dat webstirjden dan alleen op zondag zijn, want ik als 'parkeerplaatsrijder' rij op een parkeerplaats omdat ik de tijd niet heb om een weekend te komen rijden (anders zou ik wel lid zijn). ik ben 5x per week 10 min op de parkeerplaats te vinden en dat is genoeg.

Waar je die 60,- voor 3 wedstrijden vandaan haalt moet je me even verduidelijken.
Er wordt gesproken over gratis, tot 5,- Euro per keer dat je deelneemt, in die orde van grote moet je denken.......

Da's waar, maar het principe wat jordi beschrijft is wel wat voor te zeggen: maak een soort 'gastrijderscompetitie', met mensen die geen lid zijn, maar dan net iets meer betalen voor een wedstrijd. Dat mag je 1 jaar doen, dasarna moet je lid worden. Lijkt me een goede oplossing, dan zit je nergens aan vast en kun je redelijk vrijblijvend en redelijk goedkoop eens een dag rijden.

En voor de club is het 10 x 7,50 (rekenvoorbeeld) als er 10 deelnemers zijn, 10 mensen extra in de kantine, positieve exposure voor de club en 10 mogelijke aspirant-leden.

M7H zei:
Waar je die 60,- voor 3 wedstrijden vandaan haalt moet je me even verduidelijken.
Er wordt gesproken over gratis, tot 5,- Euro per keer dat je deelneemt, in die orde van grote moet je denken.......

ik bedoel dat ik met mijn auto (geen wedstrijd auto) 60 euro lidmaatschap per jaar moet betalen aan lidmaatschap als ik mee kan komen (qua snelheid, ervaring enz.) in ongeveer 3 wedstrijden. dan gaat de lol er ook erg snel van af. ik hoop dat ik zo duidelijk maak

als jij zegt van gratis tot 5 euro per keer dat is helemaal mooi. maar als club moet je er toch ook wat op verdienen. er zitten ook kosten aan het onderhoud en dergelijke.

j0rdi zei:
M7H zei:

ik bedoel dat ik met mijn auto (geen wedstrijd auto) 60 euro lidmaatschap per jaar moet betalen aan lidmaatschap als ik mee kan komen (qua snelheid, ervaring enz.) in ongeveer 3 wedstrijden. dan gaat de lol er ook erg snel van af. ik hoop dat ik zo duidelijk maak

Ik neem aan dat je ook wilt trainen voor de wedstrijden. En als je lid bent hoef je daarvoor niet meer 7.50 per dag te betalen. Als je dus 1 keer per maand zou gaan rijden op de MACH zou je dat er al uit hebben.
Dus je moet voor jezelf even inschatten hoe vaak je wilt gaan rijden.

Greetz.

Bartje.

maar het gaat hier over straatrijders naar het circuit halen. dan gaan we weer over op het verhaal dat de parkeerplaats gratis is. als je dan een keer meedoet is het, neem ik aan, de eerste keer dat je op een circuit rijdt, maar dit is mijn mening

j0rdi zei:
maar het gaat hier over straatrijders naar het circuit halen. dan gaan we weer over op het verhaal dat de parkeerplaats gratis is. als je dan een keer meedoet is het, neem ik aan, de eerste keer dat je op een circuit rijdt, maar dit is mijn mening

Daar heb je inderdaad gelijk in.
Maar ik vraag me af hoeveel parkeerplaats rijders zonder te trainen aan een wedstrijd mee willen doen...

greetz.

Bartje

Jaap J. zei:
Da's waar, maar het principe wat jordi beschrijft is wel wat voor te zeggen: maak een soort 'gastrijderscompetitie', met mensen die geen lid zijn, maar dan net iets meer betalen voor een wedstrijd.
j0rdi zei:

als jij zegt van gratis tot 5 euro per keer dat is helemaal mooi. maar als club moet je er toch ook wat op verdienen. er zitten ook kosten aan het onderhoud en dergelijke.

Dat moet wel de opzet worden van deze klasse, dat je geen lid hoeft te zijn van de club, want dat schrik logischerwijs de straatrijder weer af, nee de enige kosten die men moet dragen is die 5,- Euro ofzo, aan inschrijfgeld.......
En zoals Jaap zegt, na een jaar meedoen in deze klasse moet je dan bijvoorbeeld wel lid worden, want dan is ook de tijd aangebroken om eens aan een echte wedstrijd auto te gaan denken (die je 2e hands al voor 150-200 Euro kunt aanschaffen) ook kun je gewoon wel blijven doorrijden met je trekstart auto, geen probleem lijkt me......

Ik neem aan dat je ook wilt trainen voor de wedstrijden. En als je lid bent hoef je daarvoor niet meer 7.50 per dag te betalen.

Wat je zou kunnen doen is dat je op Zaterdag tegen betaling van de 5,- Euro voor de wedstrijd mag trainen, of laten we het zo noemen, "wennen aan de baan" :D
Maar ik kan me voorstellen dat een jong iemand niet makkelijk 2 dagen kan komen naar de baan, i.v.m. vervoer.......

Ook lijkt het me in dit geval verstandig dat voorinschrijving is gewenst, wat al wenselijk is met clubraces en ook gedaan kan worden op de site van de MACH.

Even terug bij af: is het wel de bedoeling om de parkeerplaatsrijders binnen te halen? Of is het de bedoeling om een laagdrempelige instapklasse voor de brandstof te maken. Waar geintereseerde parkeerplaatsrijders uit de regio vanzelf wel op af komen...

Dit haal ik namelijk uit het stukje op het Mach forum en dat is ook mijn idee voor de AMCA.

Om de parkeerplaatsrijders naar het circuit te trekken, zijn iniatieven als van RC-Junkies perfect. Is het alleen zaak de clubs duidelijk te maken dat het voor iedereen van belang is zoiets te organiseren zonder dat er een prijskaartje van 500 euro komt.

Begrijp ook de andere zijde van deze drempel. Onlangs kreeg de AMCA 2 aanvragen: een groepje duitse Pro10 rijders die een wedstrijd op de baan willen organiseren en een electroforumgroepje die een soort clubdag willen organiseren. Daarnaast komen Tamiya en Kyosho ook altijd zeuren ;-) en zo zijn er nog meer merken en groepen die graag op het circuit iets willen doen. Je moet gewoon een hogere drempel zetten.

Ik denk dat het duidelijk moet worden voor de verenigingen dat er een verschil is tussen commerciële belangen, zoals een merkencup en een iniatief als RC-Junkies.

Marten zei:
Even terug bij af: is het wel de bedoeling om de parkeerplaatsrijders binnen te halen? Of is het de bedoeling om een laagdrempelige instapklasse voor de brandstof te maken. Waar geintereseerde parkeerplaatsrijders uit de regio vanzelf wel op af komen...
Dit haal ik namelijk uit het stukje op het Mach forum en dat is ook mijn idee voor de AMCA.
Het is de bedoeling om een laagdrempelige instapklasse voor de parkeerplaatsrijder te maken... :wink:
Om de parkeerplaatsrijders naar het circuit te trekken, zijn iniatieven als van RC-Junkies perfect. Is het alleen zaak de clubs duidelijk te maken dat het voor iedereen van belang is zoiets te organiseren zonder dat er een prijskaartje van 500 euro komt.......
......Ik denk dat het duidelijk moet worden voor de verenigingen dat er een verschil is tussen commerciële belangen, zoals een merkencup en een iniatief als RC-Junkies.

Dat is inderdaad iets wat een club moet beseffen.
Een meeting georganiseerd door RC-Junkies, is niet voor eigen commercieel belang, en ik zie eigenlijk ook niet in waarom een ieder die daar aan mee wil doen niet een kleine bijdrage kan doen voor de "baanhuur", komt er 50 man en betaalt iedereen 5,-, dan kan de club die andere helft wel sponsoren lijkt me........

Back