Het bouwverslag is afgesloten, maar een paar weken geleden had ik een ervaring, die ik jullie niet wil onthouden. Elk schip wordt bij de tewaterlating gedoopt en bij dit mooie scheepje had ik dat verzuimd. Twee weken geleden lekker gevaren en bij het aan land halen viel "Arnafjord" uit haar hijstuigje. Precies met een van de kimkielen op de rand van de steiger. Eer ik er erg in had lag ze ondersteboven in het water. Gelukkig kon ik haar aan de kimkielen uit het water tillen. Toen het ruim boven water kwam gleed het deksel eraf en daar ging de inhoud van het ruim. De kilo ballast was niet zo erg, maar ook de portable speaker met MP3 speler ging ten onder. Gelukkig weinig water in het schip, maar blij was ik niet. Thuis de boel uitgedroogd en de schade opgenomen. Stuk uit een kimkiel, ballast weg, geluidssetje weg, wat draden gebroken, stukje railing los, maar verder viel het gelukkig mee. Alle elektronica werkte nog. Nieuwe ballast in het ruim, kimkiel uitgestukt, bedrading en railing gerepareerd, hijstuig 5 cm ingekort en daar ging ze weer. Gisteren een nieuw luidsprekertje gevonden en nu is alles weer compleet inclusief Caterpillargeluid. Laten we het maar op een alternatieve doop houden en hopen dat haar verder een behouden vaart is gegund. Gr. Klaas.
[GALLERY=media, 234668]20160427_195002_2016 Na Doop door k-k geplaatst op 29 jul 2017 om 21:43[/GALLERY]