Dank je Jan

(leuke reacties motiveren mij altijd weer om de nacht door te trekken

)
Nadat Niek mij ook op de vingers getikt had in Rotterdam over de diode-op-de-motor kwestie: De diode toch laten zitten, is beter voor de motor en controller

(zal het in het verslag aanpassen)
Tja het is ook wel een microbeginners topic (zo was de titel er ook naar (zie 1ste regel van verslag), maar Gerard heeft het veranderd omdat er toch een aparte heli faq komt) . Maar toch meer gericht op de skywatcher. Het is niet de algemene faq over heli's Jonas. (die gaat nog komen... druk druk

)
Om even op je vraag terug te komen:
Humminbird elite FP:
De motor blijft behoorlijk cool door de alu frameplaat. Dus je zou met een standaard Hummingbird Elite FP met mixerboard prima kunnen beginnen. Ik zou hem op 3s lipo gaan vliegen. Koop er wel een HAT motor want de standaard staartmotor kan de 11,1V niet goed aan.
Als je van plan ben om hem met de tijd up te graden naar CP, koop dan een 6 kanaals micro ontvanger ipv een 4. dan hoef je die niet meer te vervangen.
Een Gyro met headinghold is raadzaam (zeker voor een beginner) maar voor een FP heli met mixerboard niet perse nodig. Voor een CP heli is het
wel heel erg aan te bevelen want revomix instellen in de zender is een knappe klus om goed te krijgen.
Wil je meteen brushless om een mixerboard uit te sparen moet je even dit draadje doorlezen:
Hummingbird Elite CP verslag voor beginners
Daar staat een post met mogelijke brushless set-ups en tandwiel combinaties.