Nikko Skywatcher: FAQ + ombouwtutorial! 2de filmpje!

'Zwendel' is oud-Nederlands voor iemand die over de rug van arme mensen probeert er zelf beter van te worden.

jan

(grapje! . . . :wink:

Ik heb zo ooit eens een paar retracts naar Robart teguggestuurd en agv. koersstijging van de dollar fors guldens verdiend!)

Goed :ontopic:

Ik heb de Skywatcher gevlogen met een 3S (11,1V) 1500 mAh kokam lipo.
Gek genoeg het zelfde resultaat (dit keer wel met de canopy op). Even een korte tijd voldoende power om even te vliegen en dan zakt het snel weg totdat je niet eens meer uit het grond effect komt.

Na flink wat zo gehopt te hebben maakte de motor ineens een ander geluid, en kwam de opmerking "het ruikt hier gek" uit mijn vriendin :lol:

Tja gok dat ik de motor totaal heb doorgebrand. Hij is ook loei en loei heet.

Tja. Toch maar zo'n macbuchi motortje eens bestellen die er in zit? http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=fk_280pasa
Nominale voltage 12V. Dan zou die een 3S lipo toch moeten kunnen hebben :? zou de tandwiel verhouding te zwaar zijn voor de motor?
Iemand een beter idee (het probleem is dat de behuizing precies gemaakt is voor deze motor, is dus niet rond)

Doelstelling is nog steeds om dit ding zo goedkoop mogelijk leuk vliegend te krijgen.

michel ik heb nog eens gekeken naar die pagina en denk dat die inderdaat met die spanning het te zwaar krijgt met de gewoone tandwiel verhouding omdat de dingen waar voor die gemaakt is niet echt veel kracht maar wel veel snelheid vereisen
want een printer wil snelheid.
en een centraal deurslot systeem op een auto ook wijnig kracht veel snelheid

zie pag 3.. dat was te verwachten..

Enigzins kans om nu je m open moet maken naar de tandwiel verhouding te kijken? Of ze gebruiken een hele kleine pitch, maar mij lijkt zo te zien het hoofdtandwiel al te klein. De picco heeft al een vertraging van 110/9 = 1 op 12.

aangezien ik hem zo goedkoop mogelijk leuk vliegend wil krijgen is een brushless totaal uitgesloten.
Er zit een flinke pitch in de bladen zodat de rotorsnelheid "veilig" voor kinderen is.
Ik zal de tandwielverhouding eens tellen.

Ik denk dat ik hem maar moet uitvijlen. Is zo'n 280 motortje niet veel te zwak? ze hebben een voltage range van 4.5 tot 6V. zou toch wel op 3s lipo's willen vliegen.
is een speed 400 7.2V geen betere keuze?

Of een Speed 360 PT (7.2 - 12 V )
( http://www.hmbc.nl/emotoren.html )

Staartmotortje houd het tot nu toe aardig uit. die van m'n hummingbird was na 80 sec stuk op 3S lipo :lol:

Waarom 3 cellen ?

De speed300/6v is een goedkoop motortje met veel toeren en redelijk veel kracht, wij racen er mee in 1:18 auto'tjes op 7.2v en is 50km/u haalbaar.

OK, de 29.000 toeren zullen een belemmering zijn maar door een andere pinion zou je dat op kunnen lossen. Anders moet je eens naar de 7.2v versie kijken.....

Ik denk dat de 280bb de ideale motor is, hij is degelijk, gelagerd, sterk en qua formaat aardig in de buurt van wat je nu hebt.

Ik schreef:

Ik ben wel benieuwd volgens welke procedure, en wie dat dan doen, dit nou tot speelgoed van het jaar gekozen is . . .

Merkwaardig.

Vanavond, om 19.00, ned. 3, in 'Kassa!' het antwoord.

(Je wordt op je wenken bediend . . . :? :D )

jan

roelof en satoer, al eens van de onvoltroffen sp300 7.2V gehoord? Zelfde prestaties als een 280, voor minder stroom, en is tegen 11.1V bestand, daar voelt ie zich zelfs goed bij.

Sinds ik deze motoren op mijn picco en twinotter heb, is het vroem! met redelijk koele motoren, ipv aanmodderen met gloeiend hete.

Is een standaard vliegtuigmotor.....
Zaandam... Bij Muco en Quartel in A'dam heb je zeker geluk.

Het mooiste aan de 2 clips vind ik de geweldige humor (goed ding, badeendje en die vliegen wel) van je vriendin :wink:

Michel,

Zou zoiets mogelijk passen in de SkyWatcher?

afb11815.jpg

Groeten, André.

@ Michel:

Kan ik de servo van de Skywatcher op een andere ontvanger aansluiten?
Op 5 V ?
En wat zijn dan de aansluitingen?
De meeste servos hebben 3 draden, die van de skywatcher meer....

Misschien kan ik Hem dan gebruiken voor luchfoto's etc. op mijn Skysurfer.

Txs,

Huub

Back