Phase 3 EF-16 foam jet

JA JA ik weet het. Er is al zoveel over gel.ld. Maar......................................Gisteren 2 Phase 3 F16 proberen te spuiten. Gebruik hiervoor de duurste lak van de Gamma Dupli-color, platinum, van platinum covers. Dachten bij de afkorting ACC aan Acryl. Een en ander eerst vetvrij gemaakt met een ammoniak oplossing. Jammer maar de gespoten delen zijn heel open en grof geworden. De tailerons en vleugels zijn prima (Papier bedekt) het kielvlak was plaatselijk nagenoeg helemaal weggesmolten; heb het dan maar met folie beplakt. de onderdelen worden overigens wel gemonteerd en er zal mee gevlogen gaan worden.
Wie kan er nou specifiek opgeven welke ondergrond / voorbehandeling vereist is en welke soort verf er nou WEL of NIET gebruikt kan worden! Wat is de specifieke benaming van het schuim, waaruit de kit bestaat?

Laatst bewerkt:
Twijfel nog tussen deze phase en een funjet.

Al is een funjet geen edf natuurlijk.

Zijn er met beide modellen?

Beide modellen hebben hun eigen karaker en vliegen totaal anders.
Persoonlijk vind ik de Phase 3 wat stabieler in de lucht liggen en is zeer voorspelbaar.
De funjet geeft je mee kick.

We gaan zaterdag a.s. de maiden flight doen. In geen van de antwoorden staat welke uitslagen er bij de tailerons gebruikt worden. Klopt de 25 MM opf moet de down wat minder.

Met welke expo / dual rate wordt gevlogen??

Hoi Valentino,

Gewoon even Jeroen van Gog een PB-tje sturen die zal jou alles kunnen vertellen kwa uitslagen ;)

grtz,
Heino

Laatst bewerkt:
JA JA ik weet het. Er is al zoveel over gel.ld. Maar......................................Gisteren 2 Phase 3 F16 proberen te spuiten. Gebruik hiervoor de duurste lak van de Gamma Dupli-color, platinum, van platinum covers. Dachten bij de afkorting ACC aan Acryl. Een en ander eerst vetvrij gemaakt met een ammoniak oplossing. Jammer maar de gespoten delen zijn heel open en grof geworden. De tailerons en vleugels zijn prima (Papier bedekt) het kielvlak was plaatselijk nagenoeg helemaal weggesmolten; heb het dan maar met folie beplakt. de onderdelen worden overigens wel gemonteerd en er zal mee gevlogen gaan worden.
Wie kan er nou specifiek opgeven welke ondergrond / voorbehandeling vereist is en welke soort verf er nou WEL of NIET gebruikt kan worden! Wat is de specifieke benaming van het schuim, waaruit de kit bestaat?

Je moet echt watergedragen verf gebruiken dus op acryl basis.
ACC = geen acryl verf
Er moet acrylaad of acryl op staan.

Welke voorbehandeling?

Je kan 2 verschillende dingen doen op schuim:

1
eerst een weekmaker erop smeren en dan spuiten dan gaat de verf er niet meer af, weekmaker heeft oa multiplex zelf in zijn assortiment.
Maar dat werkt alleen op schuim en niet op b.v de vleugels want deze zijn hier van een ander matriaal.

2
Gewoon spuiten met acryl verf en dan nog een vernis/blanke lak erover spuiten.

(tip bij de action blanke lak 2€ ofzo en werkt goed)

Heb eergisteren via Goeroe Emile toch een Hetrc F-16 besteld bij Voltmaster.de. € 129,- (in duistalnd geen bezorgkosten). Makkelijk als de club ook leden heeft in Duitsland.
Zit enkel nog te wtijfelen over de setup. 3S 2W15, 4S 2W-20, 5S2W-23 of de ARC 28-47-1 op 5S? Wie heeft ervaring met een van deze set-ups?

Heb eergisteren via Goeroe Emile toch een Hetrc F-16 besteld bij Voltmaster.de. € 129,- (in duistalnd geen bezorgkosten). Makkelijk als de club ook leden heeft in Duitsland.
Zit enkel nog te wtijfelen over de setup. 3S 2W15, 4S 2W-20, 5S2W-23 of de ARC 28-47-1 op 5S? Wie heeft ervaring met een van deze set-ups?
Erg mooi ! .. ik zou minimaal op 4S gaan vliegen met dit soort vliegtuigen (ook gezien het gewicht).
We zijn natuurlijk wel benieuwd als ie klaar is he !

Hoi Valentino ik vlieg de F16 van het Rc met de 2w20 op 4S en gaat erg goed en hard gebruik ongeveer 51A met een 3700mha gaat het ongeveer 8min volgas erg veel plezier mee

gr Andre

Back