Sow, hier nog wat nieuws te melden?
Niet echt, de Rebel draait rustig z.n rondjes zonder problemen.
Evenzo de Kingtehc K100G, elke vlucht is het weer starten en lopen zonder ook maar 1 hick up of wat dan ook.
De Rebel heeft er op het moment 85 vluchten opzitten.
Leukste op het moment om te doen naast het oefenen van meskanten zijn de spins, en tailslides.
Laag en langzaam over de baan doet ie ook nog steeds als de beste
Qua onderhoud is de Rebel vrijwel nul, loop op de dag zelf voor de eerste vlucht even langs de belangrijkste punten maar alles houd zich 100%
Die telemetrie is wel leuk, naast de snelheden en hoogte is alles terug te lezen, direct na de vlucht of later op de pc.
Kijk er af en toe eens naar maar let er eigenlijk niet veel op.
Heb ook een alarm ingesteld voor te langzaam vliegen tijdens binnenkomen, een soort stall warning dus.
Is wel GPS snelheid, dus moet toch nog eens die pitot tube aankoppelen.
Na het onderhoud bij Kingtech heeft de turbine weer 12,5 uur opzitten tijdens 76 cycles.
Motor draait nog top, kijk er amper naar om hij moet het gewoon doen.
De turbine EGT & RPM heb ik op het display ingesteld staan, de EGT is wel makkelijk zodra de temperatuur oploopt kan de kap erop en start de motor rustig door.
Ben ook nog steeds heel blij met de Jeti DS-16, gebruik alle mogelijkheden nog bij lange na niet maar is echt wel een TOP zender.
Gyro? zit er nog steeds prima, nadeel is alleen dat deze kist zo lekker vliegt dat ik hem amper gebruik, af en toe zet ik hem even aan maar het 'voelt toch anders', met de gyro aan verlies ik dit gevoel een klein beetje en dat vind ik minder lekker.
Maar het werkt feilloos.
Grt,
Berto.