Hey mannen, allemaal enorm bedank voor alle fijne opmerkingen, dit steekt toch altijd een hart onder de riem moet ik zeggen, Ik weet het de update heeft lang veel te lang geduurd, maar hier is er toch eentje.
Ok de railing werken zijn achter de rug ondertussen en er is veel heel veel gebeurd maar klaar is hij nog niet, er zijn wat serieuze keuzes gemaakt zo gaat deze boot zijn eigen zender krijgen dat is toch iets fijner om een "dedicated" zender te hebben die kan je dan ook naar de boot zelf zetten, wat ik dan ook heb gedaan hierover zo meer.
Ook is de cabine gevorderd en de brug, ik heb niet overal fotos van omdat ik dit soms vergeet maar ok.
Ik probeer verder te gaan van waar ik was (min of meer)
Ondertussen is de brug goed gevorderd, veel werk maar alles is redelijk strak verlopen (nooit goed genoeg maar dat is de aard van het beestje ben ik achter) hoer na al het releing en FiFiSprayer werk:
Untitled by Tug52 POA, on Flickr
Tijd voor de boven ramen te monteren, deze zien momenteel nog zwart dit omdat de bescherming laag nog op de ramen zit, ik laat deze zitten tot oplevering in verband met rassen of lijmspill...
Dan de winch ik weet niet of het al besproken was maar deze is al zrker 8 maand klaar hier wat details:
De smeer en onderhouds opening:
Het testen (de moer word nog vervangen door een schaal juiste afsluiter!)
Ten opzichte van de vorige winches is dit wel een heel simpel exemplaar!
Dan 1 van de huzaren stukjes van de boot moet ik zeggen de mast, deze is uitgerust met een hoop lampen en alles dubbel omdat de boot een RSD is (Reversed Stern Drive tug) wat dus wil zeggen dat alle lampen in vooruit en achteruit aanwezig zijn, ik wil dit ook werkend krijgen maar maar het is allemaal heel klein hiervoor.
Hier de mast:
Alle trekdraden zijn voorzien de achter buisjes met lamp zitting zijn 0,9mm met een 0,5mm gat. (1/50 dus eigenlijk al aan de grote kant)
Met dit beeld snap je beter het kluwen en de moeilijkheid!
kijk hier zo lijkt dit ook gewoon super simpel:
Hier zie je hoeveel er echt door de mast loopt!
Nu moet ik alle groepen nog uitzoeken en samen voegen, nu samenvoegen is een probleem omdat de LED's verschilden voltage hebben en vaak dubbel worden gebruikt dus moeten er een heel aantal in parallel wat weer elke LED zijn eigenweerstand geeft...
Tussendoor nog wat allerlei onderdelen:
De redings vlotten (rafts):
IMG_8839 by Tug52 POA, on Flickr
Een hoop nog te doen onderdelen:
IMG_8890 by Tug52 POA, on Flickr
Fifi spray leidingen:
IMG_8819 by Tug52 POA, on Flickr
Ook de cabine is eigenlijk zo goed als klaar maar er zijn weinig tussentijdse foto's van hier degene die ik heb:
IMG_8991 by Tug52 POA, on Flickr
IMG_9111 by Tug52 POA, on Flickr
Veel binnen werk ook de leefvertrekken (bunks) moeten nog worden afgewerkt:
De Bunks:
0F650FF7-6A6F-4E69-9AC1-EF0BBA9A08C4 by Tug52 POA, on Flickr
Hier een mooi overzicht van mijn niet opgeruimde werkplek 95% wordt hier gemaakt met vaak op de achtergrond een netflix serie

.
Stilaan krijgt de cabine zijn opvulling, er zit veel heel veel electronica in deze 50cm boot!
IMG_9272 by Tug52 POA, on Flickr
Hier het testen van de onboard Cam's (vooruit en achteruit de 360 bodyCAM moet nog komen):
IMG_9294 by Tug52 POA, on Flickr
IMG_9295 by Tug52 POA, on Flickr
het beeld op de oude zender nog:
IMG_9292 by Tug52 POA, on Flickr
De CAM's mooi weggewerkt in het overhead paneel:
IMG_9296 by Tug52 POA, on Flickr
Beeld hoeken afstelling:
IMG_9300 by Tug52 POA, on Flickr
Hier een video test:
Soms is er gewoon een onweerstaanbare drang om olievaten te maken, hebben jullie dit ook?
IMG_9497 by Tug52 POA, on Flickr
Ok de railing werken zijn achter de rug ondertussen en er is veel heel veel gebeurd maar klaar is hij nog niet, er zijn wat serieuze keuzes gemaakt zo gaat deze boot zijn eigen zender krijgen dat is toch iets fijner om een "dedicated" zender te hebben die kan je dan ook naar de boot zelf zetten, wat ik dan ook heb gedaan hierover zo meer.
Ook is de cabine gevorderd en de brug, ik heb niet overal fotos van omdat ik dit soms vergeet maar ok.
Ik probeer verder te gaan van waar ik was (min of meer)
Ondertussen is de brug goed gevorderd, veel werk maar alles is redelijk strak verlopen (nooit goed genoeg maar dat is de aard van het beestje ben ik achter) hoer na al het releing en FiFiSprayer werk:

Tijd voor de boven ramen te monteren, deze zien momenteel nog zwart dit omdat de bescherming laag nog op de ramen zit, ik laat deze zitten tot oplevering in verband met rassen of lijmspill...

Dan de winch ik weet niet of het al besproken was maar deze is al zrker 8 maand klaar hier wat details:

De smeer en onderhouds opening:
Het testen (de moer word nog vervangen door een schaal juiste afsluiter!)
Ten opzichte van de vorige winches is dit wel een heel simpel exemplaar!
Dan 1 van de huzaren stukjes van de boot moet ik zeggen de mast, deze is uitgerust met een hoop lampen en alles dubbel omdat de boot een RSD is (Reversed Stern Drive tug) wat dus wil zeggen dat alle lampen in vooruit en achteruit aanwezig zijn, ik wil dit ook werkend krijgen maar maar het is allemaal heel klein hiervoor.
Hier de mast:

Alle trekdraden zijn voorzien de achter buisjes met lamp zitting zijn 0,9mm met een 0,5mm gat. (1/50 dus eigenlijk al aan de grote kant)

Met dit beeld snap je beter het kluwen en de moeilijkheid!

kijk hier zo lijkt dit ook gewoon super simpel:

Hier zie je hoeveel er echt door de mast loopt!

Nu moet ik alle groepen nog uitzoeken en samen voegen, nu samenvoegen is een probleem omdat de LED's verschilden voltage hebben en vaak dubbel worden gebruikt dus moeten er een heel aantal in parallel wat weer elke LED zijn eigenweerstand geeft...

Tussendoor nog wat allerlei onderdelen:
De redings vlotten (rafts):

Een hoop nog te doen onderdelen:

Fifi spray leidingen:

Ook de cabine is eigenlijk zo goed als klaar maar er zijn weinig tussentijdse foto's van hier degene die ik heb:

Veel binnen werk ook de leefvertrekken (bunks) moeten nog worden afgewerkt:

De Bunks:

Hier een mooi overzicht van mijn niet opgeruimde werkplek 95% wordt hier gemaakt met vaak op de achtergrond een netflix serie

Stilaan krijgt de cabine zijn opvulling, er zit veel heel veel electronica in deze 50cm boot!

Hier het testen van de onboard Cam's (vooruit en achteruit de 360 bodyCAM moet nog komen):

het beeld op de oude zender nog:

De CAM's mooi weggewerkt in het overhead paneel:

Beeld hoeken afstelling:

Hier een video test:
Soms is er gewoon een onweerstaanbare drang om olievaten te maken, hebben jullie dit ook?