Hoe het afloopt....
KTW - Afloop
Ja. En toen ging ik enthousiast programmeren... Iets te enthousiast blijkbaar, want het geheugen raakte snel vol. Ik zat al snel op 13Kb, terwijl ik niet veel bijzonders deed (motor heen en weer sturen).
Tja, en wat doe je dan? Weer een dwaling? Je wordt dan ongeloofwaardig.
Toen hoorde ik maandag iets over
oranje, en toen wist ik het! Ik moest weer denken aan mijn vriend:
Als ik nou weer een servo zou nemen, maar dan de schuifweerstand zou laten zitten? Dan heb je het gemak van een servo en het voordeel van deze schuifweerstand. Het grote voordeel van deze schuifweerstand weten jullie nog wel: plaatsbepaling als je het spul start. Zonder deze weerstand weet je niet waar de KTW zich bevindt en zal de eerste stand, die je doorgeeft aan de servo wel eens een klap kunnen geven.
Het voordeel van de motor is het mooie, liniaire gedrag. Het nadeel was echter dat het niet zo snel ging. Nog een nadeel: lastig te reproduceren. Zo'n servo koop je eerder dan een lading onderdelen.
Tja, maar ik moest wel weer

een nieuwe print maken, met daarop 6V voeding voor de oranje servo. De 5V voor de luikservo's kon ik van de ESC af pakken....
Toen werd het me rood voor de ogen en heb ik de soldeerbout gepakt en hem flink heet gestookt. Toen ging het snel. Ik had dit al eerder gedaan

, dus geen verassingen meer :schrik:
Ontmanteling van de oude print:
...hier het begin:
...en hier het eind:
Nu kan ik weer verder!

roost: