Sky assistant variometer

Ok dus als ik het goed begrijp moet ik in dit venster bij de rode cirkel de ongevoeiligheid vergroten:
Vario%252520instellingen.jpg

In dit grafiek is mijn gemiddelde daalsnelheid te zien van een vlucht met bijna totaal geen wind..
Zal ik dan nu de gemiddelde van de negatieve pieken nemen, of iets meer dan de max uitslaande pieken?

Daalsnelheid.jpg

Als je zo'n stukje grafiek hebt kun je daar met je muis die gele stippellijntjes op zetten. Onderin het beeld zie je automatisch de gemiddelde stijgsnelheid van het stuk tussen de lijntjes. Als ik zo kijk zal het iets van 0,7m/s zijn.

Als je zo'n stukje grafiek hebt kun je daar met je muis die gele stippellijntjes op zetten. Onderin het beeld zie je automatisch de gemiddelde stijgsnelheid van het stuk tussen de lijntjes. Als ik zo kijk zal het iets van 0,7m/s zijn.

Ahhh kijk inderdaad, dat had ik nog niet gevonden.. inderdaad tussen de -0,6 en -0.75m/s :)

Je zwaartepunt kan ook nog iets naar achter. Dan wordt dat pompen (wat je vanaf de grond vaak niet eens ziet!) iets minder.

Zo iets kan het worden :-)
Sioux_daalsnelheid.jpg

Je zwaartepunt kan ook nog iets naar achter. Dan wordt dat pompen (wat je vanaf de grond vaak niet eens ziet!) iets minder.

Zo iets kan het worden :-)
Sioux_daalsnelheid.jpg

Ok! bedankt voor de tip, ik ga dit van de week eens allemaal aanpassen en weer eens proberen, tot zo ver ben ik dol enthousiast op het systeem :)

Ik zal hem toch ook eens uit de kast moeten halen...
Blijkt een zéér interessant instrument te zijn ( zeker als je de werking volledig kent )
Met in de kast te laten liggen zal ik de werking ervan ook niet leren hé ( ligt sinds 21/06/2009 op werk te wachten :rolleyes: )
Had een tijdje terug de TEK probe ook besteld bij PP-rc modellbau...

allen bedankt ik probeer het uit.

ik merk wel dat ik bij te stijg toon de reflex heb om hoogte te geven ( ik weet dat dat fout is)maar het irritante stijg toontje is zo verslavend.

ook leuk om te horen dat je met veel moeite 11 meter wint en dan door 1slechte stuur beweging je 33 meter verliest (in hoeverre dat allemaal juist is natuurlijk)

Afgelopen zaterdag op de beurs hebben twee clubgenoten beiden een Skyassistant gekocht voor €135,- per stuk. Een koopje als je de huidige prijzen ziet. Nu heeft een van de twee heren de handel al eens aan zijn pc gehangen en vervolgens op de firmware update knop gedrukt. Vervolgens leek dit alles goed te gaan, maar liep de update op een gegeven moment vast. Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen? Een paar nieuwe pogingen lijkt tot nu toe niet te helpen een volledige firmware update af te ronden.

Nu heeft een van de twee heren de handel al eens aan zijn pc gehangen en vervolgens op de firmware update knop gedrukt. Vervolgens leek dit alles goed te gaan, maar liep de update op een gegeven moment vast. Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen? Een paar nieuwe pogingen lijkt tot nu toe niet te helpen een volledige firmware update af te ronden.
I am not sure if I understand correctly your case. Does the PC hang on during firmware update and update is not complete?
If yes, the solution is described in SkyAssistant FAQ (just wrote it)

I am not sure if I understand correctly your case. Does the PC hang on during firmware update and update is not complete?
If yes, the solution is described in SkyAssistant FAQ (just wrote it)

The guy, Peter, already contacted you via e-mail. You already wrote him several options to check. What I understood was that during the firmware update, at several bites, the process just stopped. Trying another language the same problem occurred. But I think it will be solved with the given information.

Thank you for your fast response.

Wat een geweldige service van Pitlab! Ik heb gisteravond na 23:00 een mailtje gestuurd met de omschrijving van het probleem en nog geen 20 minuten later had ik al een mail terug met mogelijke oorzaken en oplossingen. En daarbij de vermelding dat als het me niet lukte, ik de Sky Assistant naar hem op moet sturen zodat hij ernaar kan kijken. Ondertussen stond er ook al een reactie van Piotrek in dit draadje.
Als ik dit draadje zo eens lees ben ik trouwens niet de enige klant met zo'n positieve ervaring. Daar kunnen andere bedrijven nog wat van leren!

Het probleem zat trouwens in de USB driver. Ik had de versie die op de bijgeleverde USB stick stond geïnstalleerd. Er bleek echter een nieuwere versie te zijn, die ik via de link op de website van Pitlab gedownload heb. Daarmee werkt het flashen wel.

Peter

Mooi, Peter. Nu ben ik helemaal jaloers. Zeker gezien de prijs die je er voor hebt betaald. Hoop dat er volgend jaar weel een aantal te vinden zijn op de beurs en dit keer raad ik hem dan mijzelf aan ;)

p.s. gefeliciteerd met je eerste twee berichten op dit fantastische forum!

Trouwens grappig om je te realiseren dat het eigenlijk allemaal irritante tonen zijn als je ze in de woonkamer zou horen, maar vliegend is dat stijgtoontje ineens een heel fijn geluid!

ik kan dat helemaal bevestigen. Ik had een variometer als ringtone, maar mijn collega's werden daar helemaal gek van. Op hun verzoek dus
maar weer verwijderd :(:(

Max

Grappig,

Ik heb de SA besteld voor een zwever die ik nog aan het bouwen ben... (zie hier). Ik kan niet wachten tot de zwever klaar is en ik de handel kan gaan inbouwen.

Weet iemand of er ook Mac-software beschikbaar is, of gaat komen? Ik heb de software nu op win-7 via Parallels-desktop draaien, maar Window$ op een Mac is toch vloeken in de kerk...

Verder ben ik nieuwsgierig naar het volgende:
Ik begrijp dat de SA in de romp geplaatst wordt waar geen airflow is om zo een stabiele luchtdrukmeting te krijgen. Als er nu een TEK op de sensor zit, mag er dan wel airflow langs de printplaat? Ik zou graag wat airflow willen genereren ivm koeling van de motor?

groet,
Arthur

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de vario op een TEK buis aansluit heeft de druk in de romp geen invloed meer op de meting. Geen probleem dus om enige flow te hebben in de romp.

13 mei mooie thermiekdag

Onlangs heb ik ook een SkyAssistant van PitLab aangeschaft en ben nog wat aan het experimenteren wat je allemaal met het apparaat kan doen qua instellingen en gebruik. Ik gebruik tot dusver hiervoor de EasyGliderPro.

Vandaag was een prachtige thermiekdag en heb mede dankzij de SkyAssistant een nieuw persoonlijk hoogterecord gevlogen; 525m! Daan (Discus2CT) heeft ook nog een stukkie gestuurd en centreerde beste stijgen van 6m/s in de tweede piek. - Zie logfile screendump.

full

Prachtige vario van PitLab, complimenten aan Piotrek en z'n team en ik kan het elke modelzweefvlieger aanraden!

Groetjes,
Arjan

Laatst bewerkt door een moderator:
Back