Team associated B4.1

Hallo sinds vandaag heb ik een nieuwe auto aangeschaft

De team associated b4.1
Maar ik heb een 2s lipo er op en hij gaat niet zo hard op filmpjes gaat hij veel harder en er zit nog de standaard motor in
Weet iemand aan wat het zou kunnen liggen ?

En ik vond toch nog niks over deze auto ofzo dus daarom heb ik een nieuw topic gemaakt
 
volgens mij ligt het er aan dat er een andere accu in zit.
als we nou is een 1000kv motor nemen, is 1000rotages per minuut per volt.
met jou 2s accu=8,4V opgeladen=1000X8,4=8400rpm.
maar met een 3s lipo=12.8 opgeladen=1000X12.8=12800rpm is dus ook veel sneller.
en als er nou een 6s in zit betekend het hetzelfde als hierboven.
 
volgens mij ligt het er aan dat er een andere accu in zit.
als we nou is een 1000kv motor nemen, is 1000rotages per minuut per volt.
met jou 2s accu=8,4V opgeladen=1000X8,4=8400rpm.
maar met een 3s lipo=12.8 opgeladen=1000X12.8=12800rpm is dus ook veel sneller.
en als er nou een 6s in zit betekend het hetzelfde als hierboven.

En 3S en een 6S in een 2wd?? de snelste competitiepiloten rijden "maar" met een 2S...:rolleyes:
 
Hee Jenss

Je kan door met de tandwielen te spelen meer snelheid uit de auto krijgen
- groter tandwiel op de motor = sneller
- kleiner tandwiel op de slipkoppeling = sneller

heb je een ReadyToRun (RTR) gekocht? of een tweede handse?

Is je LiPo vol?

Gaat je regelaar wel helemaal open?

grWinfried
 
Hallo,als je weet met welke overbrenging en met welke motor er gereden word in de filmpjes en snelheid word gemeten.
Dan kun je vergelijking maken,maar filmpjes bedriegen dikwijls.;)
 
ik heb deze van iemand rtr gekocht en hij had er 1 race met gedaan hij was nog tip top in orde en alles was nog stok maar
En ja men lipo is vol , en wat bedoel je met is je regelaar helemaal open ?

ps zou het ook nog aan het inrijden kunnen liggen ?
met men merv had ik het ook ik moest de lipo eerst 4 a 5 keer leeg rijden en dat hij dan pas op volle krachten zat

en heb hem daarnet ook gecalibreerd
 
Snelheid op zich stelt niets voor! Dat is maar heel even leuk, net zoals speedruns op en neer door de straat, die gaan al heel snel vervelen.

Het beste wat je kan doen is binnenkort eens naar ORRA Arendonk gaan, en daar een paar rondjes doen op het circuit. Dan ga je direct merken dat pure snelheid niet altijd nodig is!

En rijden op circuit, dat zou me verbazen, als dat gaat vervelen, zeker met de werken die Kriske op 't moment aan 't uitvoeren is.:thumbsup:

Daarenboven is daar in 't weekend bijna altijd wel iemand aanwezig die je kan bijstaan.:p


MAAR:
- kijk eens na wat de spanning is van je lipo nadat je hem opgeladen hebt (zou 8.4V moeten zijn voor 2s)
- TH ATV allebei volledig naar rechts draaien (100% van de power beschikbaar)
- de standaard motor = zilver, dan is het een brushed met 2 draden en die draait zo'n 18000 toeren onbelast
- de standaard motor = zwart, dan heeft hij 3 draden en draait zo'n 25000 toeren onbelast
 
Ja hij is brushless maar kan ik dan wle alle jumps halen ?
en jij woont in olen waar rijd je nu dan ?
 
1/8 banden op een b4.1. gaat niet werken, dan trek je de hele verhouding uit elkaar van de buggy en zal ook niet goed passen. edit (ik bedoel de verhouding van de grootte van de auto t.ov. de grote wielen).

Kijk even op wat voor terrein je wilt gaan rijden. Ik rijd op klei en vind de Proline Holeshots M3 of M4 erg fijn. Proline Calibers zijn ook redelijk.

Op kunstgras rijden ze weer veel met schumacher mini pins en schumacher staggered ribs. Als je op een circuit wil gaan rijden zou ik in 1x meteen goede banden kopen en niet goedkope waar je niks aan hebt heb zelf die fout ook gemaakt.

Er staat nu een advertentie in het te koop gedeelte van iemand die wat banden weg wil doen, kijk daar eens naar.
 
1:8 banden zijn veeeel te groot ervoor ik heb zelf een 1:8 schaal en de banden zijn even groot als auto bijna
 
Back
Top