the Wings Nistelrode , verzameltopic

Haha idd, daar had ik de prijs ook naar gemaakt he ;) en idd, even wachten wat de extra gaat doen, maar anders binnenkort een leuke 500 erbij :D

Owja, rob: neem morgen de HK401 weer mee. Heb er nu eerlijk gezegd niet veel meer aan :p

@Jurgen:
Eén slagje tbv het bladspoor, en vervolgens nog een beetje met de gyro-gain. Paar puntjes omhoog.
Na een paar accu's afstellen en wennen begon het gevoel ook weer terug te komen. Steeds weer ff hoger, harder en verder weg. Ging dus fijn. Nog bedankt voor dat linkje en de canopy.

Het was lekker druk, leek wel hoogseizoen.
Alleen jammer dat nu weer een maingear van Jan z'n HK500 kapot ging. En vermoedelijk ook de gyro. De tail blokkeerde. Volgens Rob trok de servo daarna zoveel stroom dat de gyro dit niet meer kon leveren. Voor mij een nieuwe ervaring.

Voor de rest alleen een propje zien sneuvelen. Dus de kistjes gingen vrijwel allemaal weer mooi mee naar huis.
Fijne middag gehad.

Alleen jammer dat nu weer een maingear van Jan z'n HK500 kapot ging. En vermoedelijk ook de gyro.

Waneer kan hij nou eens gaan vliegen met zijn Hobbyking Heli, want het schiet zo niet echt op. Ik zou er moedeloos van worden en allang mee zijn opgehouden. Ander heli aanschaffen lijkt me een beter idee, dan nog investeren in dit maandag ochtend model:(
Want dit schiet voor een "nieuwe" helipiloot echt niet op

Klopt, heb ik hem ook gezegd. Gewoon de elektronica overzetten op een barebone, of een FBL-kit kopen.
Zo is de begeleiding ook niet leuk meer. Komt nnatuurlijk bij dat ik die heli's niet ken. Heel specifieke dingen zie ik dus niet. Zo blijkt d tailhub niet symmetrisch te zijn, en bij de laatste vervanging van een tailasje zat die er verkeerd op. En dan gaat dat fout op de tail. Ik heb geen idee hoe ik dat als begeleider moet voorkomen.
Voel me er onderhand wel ongemakkelijk bij.

Je begeleiding, zoals ik die altijd heb ervaren en nog steeds ervaar, is gewoon goed, daar is geen twijfel over mogelijk. Maar het is en blijft techniek waarbij je een jaguar niet moet vergelijken met een fiat panda of omgekeerd. In een Fiat Panda zaten vroeger ook hangmatten in en geen stoelen, dus kon je er ook geen stoel van maken. ( als je begrijpt wat ik bedoel). Een heli is een Heli, maar net als iedere auto heeft die ook zijn specifike kanten en dus heeft iedere "merk" monteur zijn specifice eigenschappen die hij kent en waar hij naar handeld en dat kun je nooit er uit krijgen. Hij heeft gewoon p-e-c-h!
Maar....................................Kijk maar naar Jhon..................Gaat hij een keer vliegen:p. De vraag is alleen wanneer. Hopelijk snel!

snappen jullie nu waarom ik nog geen 500 heb besteld ? zit er btw wel flink over te denken om de cmt te bestellen daar. de 450 is vandaag niet verkocht, koper vond een "defect" wat mij nog niet bekend was. ga dit deze week repareren, en er zelf maar mee verder vliegen. dan de 500 rustig opbouwen, en dan zie ik wel verder als die klaar is :p

Jammer dat hij niet is verkocht door het "defect". Gewoon repareren en dan in de advertentie zetten dat het defect is gerepareerd en verkopen die hjandel

Nee, ik repareer hem wel, ga er mee doorvliegen maar laat de verkoop staan. Ga er niks aan doen, maar stel dat er nog iemand komt: mag die altijd weg.

Ik blijf hem verder gewoon vliegen, tot mn hk500 klaar is. Daarna denk ik mss ook nog doorvliegen, aangezien ik van de hk500 een schaalbak ga maken. dan hou ik de 450 gewoon als sportvliegertje erbij :p.

Verder, zoals iedereen wel heeft gemerkt was ik gister niet op het veld. Ik was wat later terug als geplant, maarja... dan heb je wel dit op je stoep staan:

IMAG0940.jpg

IMAG0941.jpg

IMAG0942.jpg

Voor de geintereseerde, ik ga dit bouwdraadje afmaken over de kist: http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-vliegen/101779-afbouwverslag-1-80m-ultim%40te-axar-models-4.html

Laatst bewerkt door een moderator:
Michael, wat was dat defect dan? Smoes om hem niet te nemen?
En een mooie kist, had daarvan de foto's al eens gezien. Was dus voorbereid.
Vwb de HK500: die heeft dus een aantal bijzondere aandachtspunten bij het bouwen/afstellen. Daarnaast is het gebruikte materiaal minder maatvast en minder stevig. De lage prijs moet ook ergens vandaan komen.
Voor mij is het lastig omdat ik geen HK500 heb. In die feitelijke bouwdingetjes zit ik niet goed in. Dus eerst goed testen voordat je er een schaalromp omheen bouwt.

Uhm, het chasis was wat krom. Maar dat zat net boven het landingsgestel, dus niks had daar last van.. hij was net onder alle belangrijke onderdelen wat verbogen. Heb ff zitte kijke, maar heb em gewoon terug kunnen buigen, en er is nu niks meer mis mee. Koper wou daarom maar 100 euro geven ipv 150, dat doe ik niet. De heli los is zeker 150 al waard (zo staan ze ook te koop), en bij mij kreeg die er nog een pakket aan onderdelen bij (incl nieuw frame e.d.) 2 accu's en een koffer. Ja dat ga ik dus niet voor 100 verkopen he :p. Dus koop niet door laten gaan, en maar weer naar huis ;) tis graag of niet he, voor zo'n prijs kom je zo'n complete set niet tegen!

Verder wel mn kleinste (en nieuwste) heli verkocht. Was een Esky Belt CP v2. compleet met borstelmotor en regelaar. Heb ik kunnen ruilen tegen een mooie Skywriter, wat is dat ? Een smokepomp voor in de Ultimate :D

Jij houdt de wereldeconomie wel draaiend.
Een loffelijk streven in deze tijden van crisis!
En proficiat met je Ultimate, prachtige kist!

@Thom:
Heb je al gevlogen met je Zagi?

@Frank2:
Hoe ging de maiden?

Laatst bewerkt:
Juist johan, alleen ga ik geen diesel gebruiken. Tegenwoordig is er door Powerbox een rookvloeistof ontwikkeld die veel minder aggresief is...

Hier wat spec:

Application:
Pharmaceutical clean, odorless smoke oil for appliance in model aircrafts.
  • approved and especially recommended in conjunction with the PowerBox Smokepump
  • conform to hygiene regulations FDA 21 CFR 172-878
  • free from sulfur and aromatic hydrocarbons
  • no dangerous good according to 67/548/EWG

Laatst bewerkt:
Back