Toon je EDF model

phase 3 F16
met een sapac fan op 4S 2200 lipo en een kleine 750watt
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mirage 2000

Mijn JePe-Mirage 2000 met JePe 90mm fan op 6S
Helaas een aanvaring met een lichtmast niet overleeft...
Alweer bezig met een nieuwe :vamp:

DSC_0865a.jpg

2 x EDF

1 X mijn gooi en smijt niet meer originele en herkenbare BEA hawk (vliegt nog wel super en veelte hard)

Foto-PT8M3LBC-D.jpg

1 X Northrop T-38 Talon

Foto-6DNZS74B-D.jpg

saampjes:

Wordt volgend weekeind wellicht ingevlogen.

Gisteren even ingevlogen... ingeprutteld beter gezegd.

Nieuwe lipo's, 30-40 C, trekt 32 amp op volgas. (30 amp standaard el cheapo chin regelaar).

Kwam alleen van het gras los nadat het was afgemaaid. En kruipt moeizaam in de hoogte. Beetje bij beetje. :rolleyes: Mooi vliegbeeld, maar niet veel snelheid. Wellicht ietsje beter zonder poten eronder. Ik ga er een sleephaakje onder kitten, zoals bij mijn Funjet. Pootjes weg. Nergens goed voor. (alhoewel hij mooi rijdt en lekker stuurt op het gras.)

Met dank aan Peter C.

En een foto van mijn F16 van Phase 3
IMG_0457Small.jpg

Standaard meegeleverde setup op 3s. Gaat voor mij voldoende hard om schaal te kunnen vliegen.

@Jan van Brenk
Dat is een mooi kistje die Viper! Kun je ons wat meer vertellen over de vliegeigenschappen, gewicht en de volledige setup?

Hoi Jeroen,

Emile Huibers en Peter Lubach vliegen deze kisten bij ons op de club.
Emile had de zijne net boven de kilo (4S 2W20 hetrc) en peter er net onder (3S 2W hetrc).

Ik heb zelf een rondje met die van peter mogen rond vliegen voor en na zijn modificatie aan zijn nozzle, de kist had namelijk erg veel up-trust waardoor die met volgas uitgetrimd wel mooi vlakvliegt maar met minder gas (half of gas dicht) die kist erg snel zakt.
Dit is voor de inverterd vlucht en meskant vlucht ook niet echt wenselijk maar nadat peter de nozzle met een extra kokertje goed had uitgericht vliegt het als een F3A kist.
Daardoor kun namelijk het zwaartepunt (was voorheen uit compromie veel na voren) veel neutraler gekozen worden.

Nu kun je ook alles met halfgas en ook natuurlijk volgas snaarstrak vliegen waaronder ook zeer goed meskant slowrols etc.

Voor de mod gaf ik em een 5-je en na mod een 9+ dus echt wel een aanraader ;-)

Kwaliteit van de kit is erg goed alles past mooi in elkaar en zeer compleet.

Grtz,
Heino

Paar nieuwe foto's heb net zoals T800 met zijn F18 gedaan met die lijntjes vond het cool eruit zien..

F4D-1-4.jpg

F4D-1-3.jpg

F4D-1-1.jpg

Hoi Jeroen,

Emile had de zijne net boven de kilo (4S 2W20 hetrc) en peter er net onder (3S 2W hetrc).

Ik heb zelf een rondje met die van peter mogen rond vliegen voor en na zijn modificatie aan zijn nozzle, de kist had namelijk erg veel up-trust waardoor die met volgas uitgetrimd wel mooi vlakvliegt maar met minder gas (half of gas dicht) die kist erg snel zakt.
Dit is voor de inverterd vlucht en meskant vlucht ook niet echt wenselijk maar nadat peter de nozzle met een extra kokertje goed had uitgericht vliegt het als een F3A kist.
Daardoor kun namelijk het zwaartepunt (was voorheen uit compromie veel na voren) veel neutraler gekozen worden.

Nu kun je ook alles met halfgas en ook natuurlijk volgas snaarstrak vliegen waaronder ook zeer goed meskant slowrols etc.

Grtz,
Heino

Hé Heino,

Bedankt voor de info. Ik kon me niet inhouden en heb er zojuist eentje besteld bij Hepf. Zijn er ook foto's van die modificatie? Kan evt. via PB.

Groeten Jeroen.

Hoi Jeroen,

Helaas niet maar de mod stelt niet al te veel voor, misschien komt dat omdat peter als lijfspreuk "less is more" heeft :-) .
Ik zal komend weekend de camera eens meenemen en wat kiekjes ervan maken (als het mag van peter ;-) ) , die nu alweer nieuwe ideetjes heeft voor dit kissie.

En om deze threat niet teveel te vervuilen zal ik ook eens wat fotos maken vd edf kissies die ik zoal heb :-) .

Grtz,
Heino

Hoi Jeroen,

Grtz,
Heino

Ik ben wel benieuwd naar deze modificatie, ik vond ook dat de viper nogal veel up-trust had bij volgas, maar ik dacht dat het aan de c.g. lag.
Heb ook nog maar twee vluchtjes gemaakt met dit toestel.

Hier nog wat interesante linkjes van deze EDF jet Home – Tomahawk - Design

RCMovie.de - Tomahawk Design - EDF Viper Jet piloted by Marvin Schlusen - Videoplattform für den RC-Modellbau
Video: Die neue VIPER von Tomahawk Design | Flächenmodelle | ONLINE RC MAGAZIN MODELLFLUG - RC-MODELLSCOUT.DE
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=224189

Laatst bewerkt:
Hoi Jeroen,

Hier de pics van Peter en zijn Viper zoals beloofd.
Peter%20met%20zijn%203S%20Viper.jpg

Hier de mod die hij heeft gedaan inclusief correctie lood voor zwaartepunt;
nozzle%20mod%20met%20wat%20lood%20voor%20zwaartepunt.jpg

foto met uitleg
nozzle%20mod.jpg

Hier een binnenaanzicht vd tunnel waarin je kunt zien dat hij het vast gezet heeft met zwarte ducktape, later zal hij het vast lijmen als alles naar wens zit.
mod%20binnen%20aanzicht.jpg

mod%20binnen%20aanzicht%202.jpg

Hier kun je mooi zien hoe weinig peter in zijn model heeft zitten "less is more" ;-)
less%20is%20more%201.jpg

Ook de 3S accu zit maximaal naar achteren hier mooi te zien op de foto
accu%20helemaal%20achterin.jpg

slot%20voor%20klitteband%20verder%20naar%20achteren.jpg

Verder heeft hij het houtendelen voor de bevestiging vd accu etc. van lichter hout (gamma triplex) nagemaakt en scheelde ook weer snel 20 of 40 gram volgens peter, en nu heeft hij hier zijn zwaartepunt zitten.
zwaartepunt%20aanzicht.jpg

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen doen :-)

Grtz,
Heino

Laatst bewerkt:
Hoi Jeroen,

Hier de pics van Peter en zijn Viper zoals beloofd.

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen doen :-)

Grtz,
Heino

Hoi Heino,

Hier kunnen we zeker wat mee, ga hier zelf ook eens mee aan het experimenteren.
Bedankt voor deze info.

Groet,
Jan

Laatst bewerkt:
@Heino en Jan,

Heren bedankt voor de info! Ik verwacht mijn viper morgen binnen te krijgen:) Ik zal er een appart draadje voor starten zodat dit topic verder niet teveel vervuild wordt.

Groeten,

Jeroen

Heeft dat nut, je uitlaat(uitgang) van je edf (ducted fan) verlengen en of te vernauwen? zoals hier boven is gedaan.

Hoi Marwin,

Deze modificatie is niet bedoeld voor het vernauwen of verlengen van de tunnel maar meer voor het naar beneden richten van de luchtstroom = meer "down trust.

Met het op de juiste manier vernauwen vd tunnel zou je meer luchtsnelheid moeten kunnen crieën wat wel minder statische stuwdruk tot gevolg heeft, iets wat we in het verleden bij ons in de club hebben uitgeprobeerd maar niet echt een merkbaar verschil gaf.

Het verlengen vd tunnel is eigenlijk niet wenselijk want over het algemeen geeft dat meer verlies van jou stuwdruk en is eigenlijk een vd vuistregels en FAQ voor EDF's.

Maar nu weer ff ontopic graag ;-)

Grtz,
Heino

Back