vakantievliegtuig?

Dit is mijn vakantie vliegtuig

55.jpg

als ik jou was zou ik voor een umx extra van e-flite ik heb derk van der vecht er mee zien vliegen en die vloog een looping in een kleedkamer met die extra kan je alles wat een normaal vliegtuig ook kan.

groetjes,
wessel

ik heb er ook naar staan kijken maar ja.... 1 tikje en je krijgt hem nooit meer zo mooi en dan gaat een broertje of zusje er op staan....... :s

ik houd het maar op die skyfigher op de volgende vakantie ;)

Heb een edf jet voor je te koop staan met swing wing, €60 compleet zonder ontvanger, 6 vluchten oud, goed te repareren schade aan de neus...

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat dacht je van een Felix 80? de vleugels er recht aan lijmen zonder V stelling, rolroeren erop maken en je hebt een bijna onbreekbaar vliegtuig voor minder dan €75 vliegklaar. Je vouwt hem zo tussen de rest van je spullen. Door het niet hebben van V stelling kan je ook aardig stunten.

Dan kun je net zo goed gewoon een shockflyer pakken. Gebouwd zijn dat idd niet de handigste dingen om te vervoeren, dus snij je thuis alles uit en neem je dat mee met een tube lijm. Ongebouwd neemt een shockflyer een ruimte in van ca 45cm lang, 20cm breed en 6mm hoog. Als je dat niet heel kunt vervoeren, zal alles kapot gaan.

Dubbel pret op je vakantie.. eerst lijmen en dan vliegen.

Van alle genoemde opties tot zover, is de shockflyer de enige die echt doet wat jij beschrijft, met de Felix dan op de 2e plek.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat jij onder 'stunten' verstaat. Zo'n delta is geen stuntkist pur sang, het stunten zit 'm dan voornamelijk in rondraggen. Maar een heel stuk meskant, of bv prophangen, etc, zijn ze niet of minder geschikt voor (een rollende cirkel kán bv. wel met een zagi).

Voordeel van shockflyers boven al het andere genoemde is ook dat ze beter op een kleine ruimte te vliegen zijn, wat het vinden van (wild) vlieglocaties makkelijker maakt.

Een heel andere optie zou bv de minimag van multiplex kunnen zijn. Nagenoeg onverwoestbaar en kan ook nog heel behoorlijk 'stunten', zeker als je 'm met rechte vleugel bouwt ipv. met v-stelling.

Vakantievliegertje

Elke vakantie gaat mijn DepDart mee. Kost geen drol voor een hoop lol. Door de vorm neemt hij weinig ruimte in ik stop hem zo tussen de kleren). En als je hem niet te zwaar maakt (100-130 gram) is hij praktisch niet stuk te krijgen.

Als je hem bouwt, heb ik wel wat tips voor een langere levensduur.

over 2 weken ga ik weg en ik heb echt een boel leuke tips gekregen ik houd ze in mijn achterhoofd omdat ik een leuk aanbod van een angel heb gekregen en dus eigenlijk geen cent wil missen en je zit bij een shockflyer-delta al gouw op de 75 100 euro in de eu (bestel niet uit china aub geen reacties hier op die heb ik altijd als ik dit plaats ;) )

mijn broertje die neemt een solo pro mee en ik heb de vorige vakantie met een zelfgebouwde ask 13 van depron ook een hele hoop lol gehad
pas ik de herfst vakantie dan zal ik een model gaan aanschaffen omdat die angel s30 gewoon voorrang heeft en daar heb je geld voor nodig en op je 14e ja dan zit je krap in kas ;)

ik wil jullie hartelijk bedanken voor alle informatie die ik heb gekregen en ik hoop dat andere mensen ook hier uit een leuk vliegtuigje kunnen kiezen maar het duurt nog een tijdje voor ik mijn vakantievliegtuig ga bouwen/kopen maar als ik het ga doen laat ik het zeker weten ;)

@henri

mijn keuze gaat niet zo zeer naar echt unlimited 3d een zagi is zat voor mij alleen heb ik er al een liggen maar een 1200mm zagi is een beetje aan de grote kant op een camping :hammer:
een mini mag ik heb al een magister en ik ben echt dolblij dat ik nu lekker mag vliegen waarmee ik wil dus een mini mag is niet echt iets voor mij.

@volhout

een depdart is zeker een leuk kistje dus die zal ik zeker ook in mijn achterhoofd houden :)

@ph-mel

een edf doe ik maar niet ik wil hem graag lekker stil hebben dat niet mensen van de andere kant van de camping aan komen van wat is dit voor een herrie :s ;)

@calmatosport

fenix 80 vind ik eerder een beginners kistje met (bijna) elke kist kun je wel stunten zo kan mijn magister ook prophangen en meskant (vraag me niet hoe ;) ) maar toch vind ik het te veel een beginners kist maar leuk dat je mee denkt

hartelijke groeten robert boxhoorn

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de E-flite Sbach 342 aangeschaft, wat is dat een mooi kistje zeg, en zo te zien op de filmpjes vliegt het erg goed.
Hier een paar foto's.

P1050763.jpg

P1050765.jpg

P1050772.jpg

P1050782.jpg

P1050781.jpg

Heb wel even wat extra decals aangebracht nu is het iets meer schaal vind ik, het is wel erg klein om dit te snijden door de plot machine en moeilijk om op het toestel te plakken, maar het is gelukt.
Nu nog vliegen:yes:

Groeten,

Jan

Laatst bewerkt:
Leuk! Hoe zwaar weegt het?

@calmatosport

fenix 80 vind ik eerder een beginners kistje met (bijna) elke kist kun je wel stunten zo kan mijn magister ook prophangen en meskant (vraag me niet hoe ;) ) maar toch vind ik het te veel een beginners kist maar leuk dat je mee denkt

Haha, Ik heb de beste vliegers van Nederland met een grote smile gezien toen ze met de Fenix vlogen. Maar inderdaad, hij kan geen rollende harrier. Wel een rollende looping trouwens.

Ik zou kijken naar een EPP profile kistje van 80cm span ofzo. Ik denk dat Johan (plotterwelt) wel wat heeft.

Back