Vliegtuigsleper

Ziet er gaaf uit. Moet trouwens de stuurstang niet achter de as ipv. ervoor, of is dit vanwege ruimte gebrek?
Dank je wel...langzaam aan komt er vorm in
Ja ..inderdaad spoorstang komt achter de as..was even aan het kijken of ik een servo op zijn kop voor de vooras kan plaatsen om aan de stuurstang te koppelen
09f53a43e558b4408a4a2f3909b9ccac.jpg

Denk dat de stuurservo voor de vooras hier maar moet komen.
Dan hou ik de ruimte tussen en boven de chassis rails vrij voor wat anders

Laatst bewerkt:
In dit geval, met deze assen maakt het niet uit waar de spoorstang geplaatst wordt, omdat, ALS ik het goed zie, de fusee afstand bij deze assen gelijk is aan de spoorstang lengte; in dat geval is er geen verschil in uitslag tussen het binnenste en het buitenste wiel, dus de banden bewegen altijd parallel aan elkaar.
Bovendien, met een 4 wheel steer is het sowieso niet perfect te krijgen onder alle omstandigheden, dus kunnen de wielen parallel blijven sturen.
Cor

In dit geval, met deze assen maakt het niet uit waar de spoorstang geplaatst wordt, omdat, ALS ik het goed zie, de fusee afstand bij deze assen gelijk is aan de spoorstang lengte; in dat geval is er geen verschil in uitslag tussen het binnenste en het buitenste wiel, dus de banden bewegen altijd parallel aan elkaar.
Bovendien, met een 4 wheel steer is het sowieso niet perfect te krijgen onder alle omstandigheden, dus kunnen de wielen parallel blijven sturen.
Cor

Inderdaad geen ackerman principe op deze as

naafdoppen,ga naar kruitvat en kijk bij de parfum proefflesjes de doppen liggen overal los,als je vraagt aan verkoopster mag je meestal de doppen rapen en mee nemen,chroom zijn de meeste van kleur

fb121a0142b226c21f739c3000a5ce47.jpg

Het begin van de cabine vloer,. Toch maar klemmen op lange lengtes loopt het snijden toch weg als ik het uit de hand doe
cfc8197baa157c5df87b05a0dcad0c32.jpg

Het begin van de cabine vloer is er,..

ik knip met n papier bordschaar ideal is t merk is met zo n mes wat je op en neer haalt ,kunstof forex 1 mm werkt perfect mee,de dikkere zaag ik op de proxxon FET cirkelzaagtafelmachine of lintzaag van ferm

9be405a95814c133fc2b10adc9a2c157.jpg

Tussenschot
b1489f575b42c319d4650c975c5a021b.jpg

Vloerbalken eraan
14d2e06b549e75e37a75818323849861.jpg

Het moet wel haaks
5e1cdb1067b4fc1ad4f01ed6e7b39c31.jpg

Kabelgoot midden onder
250d7ceeff90d9903f2c6ab0993b515b.jpg

Vloerdelen opmaat,.nu eerst de linker spatborden afmaken voordat ik de beide zijkanten aan elkaar lijm.
En er moet nog een kabel doorvoer in het middelste vloerdeel
3057e5f3d94a3e7a53a402c86623942e.jpg

Spatbord randen inlijmen

Laatst bewerkt:
ik knip met n papier bordschaar ideal is t merk is met zo n mes wat je op en neer haalt ,kunstof forex 1 mm werkt perfect mee,de dikkere zaag ik op de proxxon FET cirkelzaagtafelmachine of lintzaag van ferm

Idiaal om het zo te doen,.die bordschaaris inderdaad een idee, die heb ik thuis staan. Zit hier tijdens de werkweek op een klein huurkamertje, dus die cirkelzaag gaat het niet worden staat thuis in de schuur. En daar heb ik het geduld niet voor

48eccdbb405123070a91e568d0579fc6.jpg

Stuurservo steun voor de vooras klaar.
Eerste keer een 3 in 1 boortapje gebruikt.
Ben benieuwd of dat houd en anders kan er nog altijd een moertje achterop

IMG-20170427-WA0000.jpeg

3 stuur kanalen .2 over een Vtail mixer..1 met een Y kabel op beide servo's .
ik denk dat het zo kan werken.
Normaal vooras ch2
Alleen achter as ch4
Honds ch3
Krab mix ch4 en ch2

Ch1 voor/achteruit

He, heb jij dan servo's met 2 ingangen?
Bovendien, als je 2 servo's dmv een Y kabel verbindt, dan kan je ze niet meer apart aansturen; dit zou wel kunnen werken als je een dubbelpolig relais inzet tussen die 2 servo's om de functionaliteit om te schakelen.
DAT werkt wel, heb ik al meerder malen gedaan, om met een 7 kanaals zender 12 kanalen aan te sturen.
Maar niet alle 12 tegelijk natuurlijk.

Maar misschien zit ik wel helemaal fout en kan weer wat nieuws leren hier :friends:
Cor

He, heb jij dan servo's met 2 ingangen?
Bovendien, als je 2 servo's dmv een Y kabel verbindt, dan kan je ze niet meer apart aansturen; dit zou wel kunnen werken als je een dubbelpolig relais inzet tussen die 2 servo's om de functionaliteit om te schakelen.
DAT werkt wel, heb ik al meerder malen gedaan, om met een 7 kanaals zender 12 kanalen aan te sturen.
Maar niet alle 12 tegelijk natuurlijk.

Maar misschien zit ik wel helemaal fout en kan weer wat nieuws leren hier :friends:
Cor
Geen 2 ingangen.wou er een Y kabel voor gebruiken..mocht dit problemen geven kan ik nog diodes tussen de ontvanger en de servo solderen..
Eerst maar eens een proef opstelling maken..spullen heb ik niet hier liggen.wel besteld en de rest volgende week thuis ophalen

zou toch moertjes op de boutjes van servo zetten,draad in kunstof die wrikken zich los door het heen en weer torderen van de servo die gaan los komen dus ringetje en moertje erop
voor de rest ziet er goed uit zo
succes

zou toch moertjes op de boutjes van servo zetten,draad in kunstof die wrikken zich los door het heen en weer torderen van de servo die gaan los komen dus ringetje en moertje erop
voor de rest ziet er goed uit zo
succes

Dank je wel Marikoo,
Ik moet er dan wel langere boutjes inzetten. In principe kan de servo geen kant op, de steun is zo pas dat hij klem erin zit.
Ik denk ook niet dat ik echt veel ga rijden maar je weet maar nooit.
Het is meer een bouw project om te zien of wat erin mijn hoofd zit ook echt gaat werken

• Like
Reactions: Cor
a83f637df6b1f8b2169adfa5f689e369.jpg

Achterkant verstevigd en begonnen met de afsteunpunten voor de service luiken. Ook het achterpaneel grof opmaat gemaakt

• Like
d61ee7fefce8b993dd67c3bab70454b6.jpg

Dit weekend met de post mogen ontvangen,.op marktplaats gescoord voor een nette prijs.
Andere onderdelen zijn nog onderweg van banggood

• Like
Back