Voyager of the Seas

Ik heb ze beiden zien varen op het kanaal Battel - Zennegat en ik moet zeggen dat ze toch redelijk stabiel in het water lagen ondanks de soms felle wind zeker als je de bocht in het kanaal uitkwam . Het was wel niet makkelijk om ze daar te water te laten met die steile oeverwanden en die grote stenen . Ik heb er enkele foto's van genomen als juist in het water lagen en als ze op de terugweg waren . Ze staan nog op mijn fototoestel en zal ze één dezer eens posten .
Groetjes
Ronny

Varen viel wel mee, maar toen ik een bocht nam met snelheid en juist de wind ook nog eens een tandje bijstak hing hij zo scheef dat de bakboord prop lucht aanzoog. De schrik sloeg me om het hart, maar de kiel had zijn werk wel degelijk gedaan.

Dag van het park kan ik helaas niet. Maar ik zou zeker graag eens een gewone zondag komen meevaren, ik meld me wel aan. Maar eerst moet hij iets verder afgebouwd zijn, er staan nog geen details op.

Jan

Eindelijk eens wat tijd om de Voyager verder af te werken.
De "ruwbouw" van de voorste helft is klaar, nu kan ik ook de achterste helft in de contouren zetten. Als die klaar is komt de hallmark; de "Viking crown lounge" bovenop het schip en dan kan ik beginnen met het fijnste deel van dit al 5 jaar durende project; de details. Ik heb all klaar liggen; 8.5 meter railing, reeds gespoten, een paar honderd ligbedjes (moet ik nog spuiten) een hele reeks trappen, ... dat is echt het leuke aan een cruise schip bouwen. Ik denk hem klaar te hebben tegen het einde van dit jaar.
De mast vooraan waar de radars, toeters en antennes op komen staat een 2 mm omhoog, dat ik omdat de verf nog niet droog is. Die mast kan ik verwijderen. Als het model af is maak in een flightcase om hem op te bergen en te vervoeren. Met die mast er af kan die doos wat kleiner.

De Viking Crown lounge of de Skybar komt al wat verder in vorm. Dat vervloekte ding weegt weer al vrij veel, en dan heb ik zo mijn best gedaan om lichte materialen te gebruiken en te verwijderen wat niet zichtbaar is, geen LED verlichting daar in te bouwen, maar stabiliteit zal er niet op verbeteren.
Alle details staan er nog niet op zoals trappen, railing, ligstoeltjes, enz. Dus nog zwaarder.:(

Dat torentje achteraan is de kids zone daar vertrekt een rode glijbaan tot aan dat kleine zwembadje een dek lager. De volleyball court is klaar alleen de vangnetten moet ik nog maken, of heet zo iets...
De kleur van het dak van de Skybar wordt natuurlijk wit. De ramen rondom moeten er nog op en de schoorsteen moet ik nog maken. Achteraan komt nog een minigolf en een rollerskaters baan. de klimmuur achter op de schouw maak in in klei en daarna trek in dat vacuum in plastiek, gewicht....

dit is de echte, maar een zusterschip. Die kinds zone is bij dit schip op de foto op een andere plaats. ook de terassen zijn hier iets anders, ze hebben er namelijk 5 van deze klasse.

De Voyager of the Seas komt stilaan tot een einde.
De grote lijnen zijn klaar en hier en daar staan de details er al op. Nog heel wat ralings en allerhande details en tegen eind dit jaar is hij klaar.

Maar als hij af is volgen foto's.

Dan moet ik nog een beschermingsdoos bouwen. Ik heb op de beurs van Genk al voorbeelden gezien.

Jan

Hoi,

dit heeft bijna 5 jaar gekost maar hij is nu officieel klaar.
Tijdens de feestdag eens goed aan kunnen doorwerken, en een volle dag bezig geweest om het model te reinigen.

Een eerste vaart nu hij klaar is moet nog wachten op beter weer want daar heb ik niet op kunnen tellen de afgelopen 2 weken met zo een wind.

Maar hier is hij dan, de Voyager of the Seas;

Er werd wel eesn eerder in dit forum de opmerking gemaakt dat het drijvende appartementen zijn. Dat geldt alleen voor ferry's want op het dat van dit appartement ziet het toch meer speels uit. Dat is juist het leuke aan cruise schepen. Maar het is een geduld werktje, een paar honded terrassen maken werkt op den duur wel op de zenuwen, maar het is dan ook voorbij.

Hij heeft 2 power 1000's aan boord, boeg schroeven en hek schroeven, en een set stabilisatoren. Manouvreren gaat uitzonderlijk goed met dit lange model. Het is intussen bekend dat hij nogal zwaar is bovenaan, en dat hij niet van wind houdt maar dat zal ik er bij moeten nemen.

Jan

Jan, mijn complimenten voor je vakmanschap, gevoel voor details en de humor die je op je modellen aanbrengt.
Een prachtig model van een (neem me niet kwalijk, maar ik zeg het toch:) foeilelijk schip.

Maar goed, zoals het Engelse spreekwoord al zegt:
"Beauty is in the eye of the beholder". ;)

Hoe , hij is klaar , de schilders zijn nog bezig !!!!
Gewoon prachtig om te zien .
Kom op 29 juni maar eens naar onze open vaardag .
Onze vaarvijver ligt een beetje dieper waardoor er bijna nooit wind op het water is buiten een paar rimpeltjes . Er is een scheepslift aanwezig en de koffie of thee zijn gratis .
www.mothvzw.be
Groeten
Ronny

Beste Jan,

Echt geweldig en indrukwekkend om te zien. Vooral de afmetingen van het schip. Leuke en goede detailleringen ook op het bovenste dek.
Smaken verschillen, sommige vinden zulke schepen niet fraai, maar ik vind ze geweldig, mooi om te zien in modelbouw.

Benieuwd naar een filmpje of meerdere foto's van het varen.

Succes.

Jan,

Als liefhebber van passagiersschepen (9 ooms en mijn vader hebben er op gevaren) kan ik maar een ding zeggen klasse!
Ik zou deze wat graag in de kamer hebben staan!

Wat het woord appartementen betreft, ik heb mij laten vertellen dat de meeste van die schepen het predicaat zeewaardigheid niet mogen dragen, deze mogen in de winter dan ook geen trans-Atlantische reis maken, dan is het woord appartement niet geheel onterecht.
Maar ze zijn er wel, de Queen Elizabeth 2 is er een van.

Mvg.

Pascal.

Wat een fantastisch schip, en idd weer eens wat anders als een werkschip.
Al wordt er op dit soort schepen ook keihard gewerkt om alle gasten te plezieren.
Groeten Norwin

waauw, dank je wel allemaal!
De vaardag bij Moth staat genoteerd. Ik ben altijd de stille bouwer geweest en ik heb nooit veel gevaren. Nu wil ik er toch wel eens iets aan gaan doen.

Afgelopen weekend in Genk eens voor de eerste keer sinds hij klaar is gaan varen op de molenvijver. Ik hoopte er nog fellow modelbouwers aan te treffen maar ik denk dat het zowat off-season is nu.

Maar er stond meer wind dan ik dacht, en ik heb zelf staan twijfelen of ik wel zou gaan varen maar ik was toch te nieuwsgierig en dan maar ineens een test voor stabiliteit gedaan;

http://s1231.photobucket.com/user/john05141/media/IMG_4725_zpsea0163d4.jpg.html

dit was een bocht aan 80% snelheid, en de helling is al vrij serieus. maar toch geen kapseizen, oef....

Jan

Die kan een gooi doen naar de blauwe wimpel.

Toch is dit vaargedrag realistisch, als een dergelijk schip, schaal 1;1 bij zo'n snelheid een scherpe bocht pak gaat het serviesgoed tegen de vlakte!
Dus dit ziet er heel echt uit, in een woord prachtig!

Mvg;

Pascal.

Back