http://www.dailymail.co.uk/news/art...lane-struck-drone-prepares-land-Heathrow.html
aj aj aj.
Als dit bewezen is geeft het een flinke knauw aan de hobby
aj aj aj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Uit het artikel waar je naar linkt:http://www.dailymail.co.uk/news/art...lane-struck-drone-prepares-land-Heathrow.html
aj aj aj.
Deze discussie gaat lekker door, dus nog een kleine duit in de zak.
(Brand filmpje)
Zelf zou ik ook nooit zo'n afstand vliegen bij een zendmast in de buurt, was dat al iemand opgevallen?
Er zal een grens getrokken moeten worden, aangezien je bij ieder pakje boter een 'drone' kunt krijgen zul je regels moeten handhaven.
Uit het tvprogramma Tegenlicht op Npo 2; "het is niet de vraag willen we 'drones' maar hoe gaan we er mee om" en daar word nu aan gewerkt, want schijnbaar is het nodig om zulke regels te maken
Zou ons werk, en handhaving een stuk eenvoudiger maken!Nog eventjes en we kunnen vrolijk rondjes gaan vliegen bij een modelvliegclub.
Je kunt er wel verschrikkelijk boos om worden maar dat heeft toch geen zin, die vergelijking van je snap ik best, maar zo kun je er nog wel 1000maken, het is nou eenmaal een onderwerp wat momenteel veelvuldig onder de loep gelegd word door alle dingen die ermee gebeuren welke in het nieuws komen en daar zul je mee moeten leren leven.
Wees verstandig en zorg dat er zo min mogelijk mensen 'last' van hebben, daar zul je het mee moeten doen
Ohh, en noem het eens een quadcopter of multi, komt een stuk minder negatief over
Laten ze nou eerst eens die speelgoed drones gaan verbieden! Deze kun je tegenwoordig overal al kopen voor een paar tientjes. Juist deze drones worden zomaar even gekocht voor de FUN en beschikken niet over stabiele technieken en software. Lage aanschafprijs, slechte techniek, niet betrouwbaar en geen kennis van zaken zorgen ervoor dat juist die speelgoed drones zorgen voor fly-aways en incidenten. Neemt niet weg dat er met de duurdere merken zoals DJI en Yuneec geen incidenten zijn, maar de hoge aanschafprijs zorgt er wel voor dat niet iedereen dit zomaar even koopt. Nog eventjes en we kunnen vrolijk rondjes gaan vliegen bij een modelvliegclub.
ik denk niet dat men met een speelgoed ding bij een vliegveld in de buurt kan komen, want die hebben een zeer beperkte reikwijdte, dus denk ik toch dat het de duurdere drones
zijn die dan ergens vliegen waar dat dus absoluut niet mag, en diens bezitters moeten ze gewoon snoeihard aanpakken.
Verder is er wel een oplossing, want mijn phantom registreert elke vlucht die ik maak, en dan is het aan mij om dat netjes in een logboek bij te houden,
en dat moet dan gewoon verplicht worden, en dan niet meer de keuze of je het bij wilt houden, maar gewoon dat de drone zelf voor elke nieuwe vlucht
eerst de gegevens van de laatste vlucht doorgeeft aan bv DJI via wifi of gps, en je daar dan geen invloed op hebt of uit kunt schakelen. En krijgt elke drone
dan z'n eigen id nummer en als je hem dan verkoopt, je dan zelf verplicht bent om een koopovereenkomst met datum van aankoop te laten tekenen
door de nieuwe eigenaar, en als extra veiligheid, samen met de nieuwe eigenaar meteen even bij bv DJI even elkaar af en opnieuw aanmelden.
Dan heb je echt de boel onder controle, en is het gewoon makkellijk te realiseren.