Kijk en dat is prima, die regels zijn ruk dat is een feit, maar veiligheid is heel belangrijk dat is ook een feit, en als je denkt daar een middenweg in te kunnen vinden dan is het helemaal mooi, dat is namelijk hoe iedereen het liefste wil vliegen
de regels zijn gewoon te betuttelend, want je kunt prima op de boerenbuiten kilometers ver vliegen zonder een gevaar te zijn of voor overlast te zorgen.
Dat de wet het dan verbied, zijn dan van die regels die je op dat soort locaties gewoon aan je laars moet lappen, want dat is hetzelfde
als dat je op een kaarsrechte privinciale weg waar op zondagochtend om 7 uur geen kip te bekennen is, 80 gaat rijden en geen kmh harder
omdat de wet dat zegt. En de wet zegt ook dat je niet mag vloeken, en kun je er dan ook een heuse bekeuring voor krijgen, maar dat soort
wetten worden dan niet gehandhaafd, gewoon omdat ze te onbenullig zijn en de politie wel wat anders te doen heeft.
Als nou de ene drone na de ander voor niks dan ongelukken veroorzaakt met veel letsel en soms ook doden, dan zou ik niet eens een drone
gekocht hebben, want ik wil geen hobby's die levensgevaarlijk zijn. en natuurlijk kan een drone ook levensgevaarlijk zijn, maar
dan wel dankzij de bestuurder, want die zoekt het dan ook gewoon bewust op.
Daarom, 50 meter hoog en 100 meter ver is voor speelgoed drones, en als ik nou heel de tijd alleen maar het veldje naast m'n schuur zou mogen vliegen
dan is de lol er snel vanaf, want het is maar 1 veldje van de duizenden weilanden en akkers, en dit veldje alleen al zou ik niet eens volledig mogen benutten
want het is al 100 bij 200 meter groot. Ik heb een heerlijk stille dji p3 gekocht, en wel om er mee het landschap te filmen, dus geen luidruchtige racer
die de wanderlaars in het aangrenzende bos op hun zenuwen gaat werken en ze dan wellicht gaan klagen. Juist ook voor die mensen heb ik rekening gehouden
want ik wilde ook een racer kopen, totdat ik een filmpje zag en me rot schrok van de herrie, want het leek wel een F1 auto, dus doe maar niet dacht ik toen,
en hou me dan ook wel bij m'n P3. En dan lekker tussen de 50 en 100 meter hoog en dan wel tot 2,4km ver, want dat is m'n record, of eerder het record
van wat het video signaal aankon. En op 50 meter hoogte hoor je slechts een licht gezoem dat van veel verder lijkt te komen, en wat je al niet meer
hoort als je zelf een gesprek voert, en op 100 meter hoogte hoor je niks meer, dus heb ik geen spotter nodig, want ik hoor eventuele helikopters
gewoon zelf wel aankomen, want het geluid gaat sneller dan de heli, dus een spotter is overbodig. Een spotter lijkt mij dan ook in het leven geroepen
toen er modelvliegtuigjes kwamen die zo goed als allemaal op brandstof vlogen, en dus een bak herrie maken waardoor je dus niks aan hoort komen.
En moest je vroeger bij een club en daar vlieg je niet alleen, dus een berg herrie, maar daar heb ik allemaal geen last van, dus de wet
is dan maar te makkelijk, want die maakt geen onderscheid tussen een stille drone of een lawaaierig nitro motortje, en ook niet
tussen dichtbevolkte gebieden en akkers en weilanden, en die bekrompenheid gaat er dan voor zorgen dat men de wet toch gaat overtreden,
alleen is het verschil dat ik persoonlijk de wet dan nog op een acceptabele manier overtreed, want alleen weilanden en akkers, en dat is tot nu toe
alles wat mijn drone te zien heeft gehad, en durf ik niet eens in de stad of dorp te vliegen, want ik ben veel te bang voor een ongeluk, want stel dat hij daar
neerstort. Daarom vlieg ik daar waar dat wel verantwoord is, lege ruimtes buiten de bebouwde kom en uit het zicht en gehoor van eenieder
die daar dan nog in de buurt mocht zijn, en of m'n drone dan nog in mijn veldje naast mij uit de lucht valt of in het veldje een kilometer verderop,
dat zie ik dan nog als acceptabel, ook al zegt de wet van niet, en op dat vlak zeg ik dan, bekijk het eens met je overdreven wetten.