wat is jouw laatste multicopter gerelateerde aanschaf

Yup zonder die sensoren geef je meer taken aan de software inderdaad.
Eigenlijk is het nu een afro op blheli software :)
De 2300kv cobras janken wel mooi op 4s [emoji2].

Had even gauw een LOS testje gedaan met 5x4 props. Binnenkort als ik m'n pololu heb zal ik ze even goed testen met fpv!

Kunnen ze het aan ja? Hoe lang heb je getest?

Moet kunnen toch :D.

1960kv op 4S en 5x4 was eigenlijk koud na flink wat raggen. 1960kv op 4S en 6x45 werd wat lauwer. Ik denk dat zo'n 2300kv motor ook 4S zou moeten aankunnen. Enige limiet waar je dan tegenaan loopt is de ESC. Kan de ESC wel meer toeren aan? Je kan dan makkelijk sync problemen krijgen.
Ik kon bijvoorbeeld niet op MN1806 2300kv motoren op 4S vliegen. Daar gebruikte ik wel de afros moet ik zeggen. Met de laatste firmware, maar die kon het niet bijhouden

De 2300kv cobras janken wel mooi op 4s [emoji2].

Had even gauw een LOS testje gedaan met 5x4 props. Binnenkort als ik m'n pololu heb zal ik ze even goed testen met fpv!
Dat is inderdaad handig als de voeding voor de camera niet direct van de lipo komt.
Afhankelijk van de prop kan het best goed gaan (zie ook video's op youtube) en wellicht levert je lipo minder stroom dan je in statische testen met een grote lipo en een motor meet.

"1960kv op 4S en 5x4 was eigenlijk koud na flink wat raggen. 1960kv op 4S en 6x45 werd wat lauwer."
Klinkt goed, straks eens testen met watt meter en zien hoe snel die dan klimt (misschien later nog ff vliegen). Helaas nog geen 4s packs liggen maar wel verschillende 2s die in serie kunnen.

edit:
motoren 4xcobra 1960kv
props: gemfan 6045
2x2s zippy compact 1300 piekt op 50a en als de eerste mah's er uit zijn ~45a.
2x2s nano-tech 1500 35c piekt op 55a en blijft dan meer rond de 50a dus dat over de 4 motoren gaat prima.
Zoals te verwachten hangt het dus af van wat de lipo kan leveren.
Geef ik ff gas dan lijkt ie duidelijk sneller dan op een 3s 1500 nano tech ondanks dat die drq250 dan iets zwaarder is maar stuwkracht kan ik niet meten dus hoeveel dat is en hoe efficiënt dat is weet ik niet.
In voorwaartse snelheid heb je volgens mij niet zoveel aan die thrust ivm de hoek waaronder je moet vliegen maar het is nooit weg. Ik moet er toch eens mee gaan vliegen om te kijken of ik nieuwe lipo's moet kopen ;)

Laatst bewerkt:
Op mijn nano tech staat 45c constant 90c burst.

Ik heb nog steeds mijn pololu niet binnen dus nog steeds niks getest.

Boris, volgens rotorgeeks zelf is het motor sync probleem met deze esc's opgelost. Daar ga ok binnenkort achter komen.

Hoi quadron, mooi apperaat. Kan jij in het kort uitleggen wat je er allemaal voor nodig hebt aan hardware en software om een frame te freesen ben wek benieuwd of dit wat voor mij is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi quadron, mooi apperaat. Kan jij in het kort uitleggen wat je er allemaal voor nodig hebt aan hardware en software om een frame te freesen ben wek benieuwd of dit wat voor mij is.

Een pc, een frees machine, software mach3 of usbcnc, software om tekening om te zetten naar g codes, Cambam,aspire ,lazycam enz..,wat freesjes en voor te beginnen wat mdf platen.

Duurste aankoop is de cnc, of je moet ergens een goedkope 2dehandse vinden....maar dat is best moeilijk te vinden....

Mooi hoor ga toch ook eens zoeken....maarja wil ook een printer wat is wijsheid

*niiiceee* staat al zo lang op het verlang lijstje een cnc frees.

Zou ten alle tijden een frees over 3d printer verkiezen, 3d printen staat nog in de kinderschoenen.

Met een stevige frees kan je daadwerkelijk wat nuttigs maken.
( niet alleen rc spul )

Heel gaaf *lichterlijk jaloers* :) :)

Busje cardip...zou hetzelfde als plastidip moeten zijn,om alle contacten netjes te isoleren strakjes...eerst even testen ;-)
full

Back