Welke kies jij? Ik heb gekozen: Climaxx, bouwverslag

Yep, vleugels zijn klaar voor de folie! En motor, regelaar en servo's zijn besteld.

Eind van de week s'avonds geen verplichtingen dus dan zou ik een heel eind moeten kunnen zijn.

Groet, Jacob Bos

Hoe zit het eigenlijk met de vleugel hoe worden de delen aan elkaar gemaakt tape?

Of Is hij uit 1 stuk te bouwen

Gr. Erik

Uit 1 stuk bouwen is niet eenvoudig op te lossen. De koolstof buizen worden geleverd in 3 delen: 1 middendeel en 2 zijdelen.

En bevestiging: via een stalen pen die vast in de zijpanelen wordt gelijmd en een paspen wordt het 1 vleugel. Met een tape over de naad word het aan elkaar bevestigd. En daar hik ik dan weer tegenaan, want met tape-bevestiging denk ik dat op den duur de folie zal gaan loslaten.. We zullen zien.

Groet,

Jacob

Magneetjes en paspennen zou ook moeten werken als je de contactvlakken goed houdt van de magneten . En met de huidige treksterkte moet het werken .

Slim

niet als je eerst gewoon plakband rondom de vleugeldelen doet (wat dus altijd blijft zitten). Dan blijft folie prima zitten.

Heerlijk zo'n forum...

Even dubbelchecken. Je brengt dus op beide uiteinden van de vleugelhelften een laag plakband aan waarop je dan weer plakband plakt bij het monteren. Dat ik dat zelf niet bedacht heb.

Groet,

Jacob Bos

Heerlijk zo'n forum...

Even dubbelchecken. Je brengt dus op beide uiteinden van de vleugelhelften een laag plakband aan waarop je dan weer plakband plakt bij het monteren. Dat ik dat zelf niet bedacht heb.

Groet,

Jacob Bos

Ik heb hier doorzichtig scharniertape voor gebruikt, even nagestreken met folieboutje, blijft heel goed zitten en makkelijk schoon te maken ivm lijmresten tape.

Succes

Terence

Jacob, goed begrepen. Ik gebruik daar gewoon plakband voor. Plakband op plakband gaat makkelijker los dan plakband op folie. Weet ook niet waarom. En ik laat het randje wat ik op de vleugel plak (wat dus altijd blijft zitten) altijd om de hoek van de wortelrib gaan, zoals je folie ook aanbrengt.

ding dong de onderdelen zijn er

10 min later

ding dong de climax is er

zal proberen foto's te maken van het bouwen

zal ik foto's hier posten of eigen draadje?

Jacob, goed begrepen. Ik gebruik daar gewoon plakband voor. Plakband op plakband gaat makkelijker los dan plakband op folie. Weet ook niet waarom. En ik laat het randje wat ik op de vleugel plak (wat dus altijd blijft zitten) altijd om de hoek van de wortelrib gaan, zoals je folie ook aanbrengt.

Kijk dat zijn de details waar ik wat aan heb! Dank.

Groet,

Jacob

ding dong de onderdelen zijn er

10 min later

ding dong de climax is er

zal proberen foto's te maken van het bouwen

zal ik foto's hier posten of eigen draadje?

Volgens mij hebben we allebei een Climaxx aangeschaft voor F5J dus kom maar op met je verslag in dit draadje.

Groet,

Jacob

Mijne wordt denk ik transparant paars met wit

Zal niet een echt bouw verslag worden denk ik

Kit zit goed in elkaar is een grote makelijke puzzel
Heb het triplex op de spanten gelijmd en op de romp zijkanten ligt nu te drogen ook motor schot al uit gelijnd en vast gezet

Gr. Erik

Laatst bewerkt door een moderator:
Back