Zelfbouw 12-kanaals multiswitch

voor de prijs is dat het het extra klikje wel waard ;).
Is alleen niet handig (werkbaar) als je winches wilt bedienen en ook nog moet besturen. Voor mij is dit een voorwaarde dat de schakelaars momentschakelaars zijn, want ik moet ook nog eens twee winches tegelijk kunnen bedienen en dat is niet mogelijk met klikschakelaars.

Gr. Kees

ik wacht nog even antwoord leverancier af (on) / off / (on) wijst op momentary maar moet zeker zijn. dus nog even geduld.

alleen die witte stekker kom ik niet achter.
Posted via Mobile Device

Had je mijn pb niet gehad? Ik dacht dat het ging om een cd-rom stekkertje, maar Claus zal je het zeker kunnen vertellen, want hij heeft de kabel geleverd.

Gr. Kees

hij dacht ook aan een cdrom stekkertje, maar die zijn meestal 4 polig en niet 3 polig.

981559_RB_00_FB.EPS.jpg

dat witte stekkertje maar dan 3 polig moet hem wezen.

Laatst bewerkt:
OKAY!!

Jup schakelaars die ik in gedachten heb zijn Momentary (solved one)
Stekkers kan ik als audio kabel krijgen bij dezelfde leverancier (solved two)
G720939.JPG
dat moet hem wezen ;)

Open punten:
Fets voor de 10A (kostprijs & leverbaarheid).

Laatst bewerkt:
Inmiddels weer kleine update (contact gehad met claus).

Schakelaars die ik in gedachten had zijn niet de top kwaliteit zoals conrad ze verkoopt. Toch wil ik ze er wel inhouden om mensen dus te laten kiezen tussen de goedkope schakelaars en de kwalitatief betere schakelaars. Dit scheelt dus 12 euro op de kosten.

Encoder Budget: €14,50
Encoder Premium: €26,50
Decoder: €23,50 (€28,50 als de leverancier die ik nu heb de fets niet kan leveren (worst case scenario).).

*sets heb ik laten vervallen ivm verschillende versies.

Laatst bewerkt:
printen heb ik zojuist besteld. Dus over 5 weken heb ik de spullen allemaal binnen. Eventueel mensen die al willen bestellen dat is mogelijk. Decoder hou ik op €23,50. Stuur eventueel een PM voor wat je wilt bestellen. Dan hou ik overzicht en zal ik de betalings gegevens doorsturen.

is er geen animo meer nu ik besteld heb??? LOL hopelijk toch wel he :P geen zin om met zo;n 800 euro aan overbodige spullen te zitten :P

Cheeta,

Zet anders eens een berichtje in het schepen subforum. Daar zitten de meeste (althans erg veel) F14 gebruikers. Die lezen niet noodzakelijkerwijs in dit elektronica hoekje.

ook de modeltruckers. denk niet dat de moderators het op prijs stellen zal eens overleg hebben hierover met een moderator.

Zal wel meevallen denk ik. Even een kort berichtje met een link hierheen en "Misschien is dit iets voor jullie", moet kunnen denk ik. Het is niet dat je commercieel bezig bent, en ik weet in ieder geval één mod die er wellicht zelf ook een setje wil.... :grin: (inderdaad trucks, (en tanks?) ik hou me niet zo met het rijdend materieel bezig.. :oops:)

en welke mod is dat? :P heb wel idee hoor ;) (met de snor ;)?)

P.S. nog iemand een robbe f14 40mhz in de verkoop :) (of verhuur)

Laatst bewerkt:
Ik ben in principe wel geintereseerd in een "gemodificeerde" set.
Dus zender en ontvanger deel.

Is het trouwens geen optie om het ontvanger deel printtechnisch zo te maken dat er een vast deel is (print met kabelaansluitingen), waar je al je aansluitingen van uit je schip op aan kan sluiten, en waar je het decoder gedeelte dan "in kan steken".
Je kunt dan heel simpel je decoder in een ander model steken zonder dat je alle aansluitingen los hoeft te halen.

printen heb ik zojuist besteld. Dus over 5 weken heb ik de spullen allemaal binnen. Eventueel mensen die al willen bestellen dat is mogelijk. Decoder hou ik op €23,50. Stuur eventueel een PM voor wat je wilt bestellen. Dan hou ik overzicht en zal ik de betalings gegevens doorsturen.

Kijk hier! Vraag en aanbod hebben elkaar gevonden!

O ja, zo'n switch van conrad is van het merk apem en ziet er degelijk uit. Dat is mijn bijdrage en wens jullie succes (keesdemol en cheeta) met goede werking van jullie electronica.

O ja, zo'n switch van conrad is van het merk apem en ziet er degelijk uit.

De switch van conrad is natuurlijk niet te vergelijken met wat hier wordt aangeboden. Je hebt minder mogelijkheden en het kost je meer kanalen op de zender, hiernaast is het veel lastiger hem te bedienen, want hij werkt niet met zo'n mooie encoder.

Gr. Kees

Daarnaast stoort die als een gek. :mad: (ik neem aan dat jullie het over die 7 kanaals hebben). Ik heb 'm eruit gegooid, en vervangen door losse 2 kanaals schakelaars. En die gaan er nu op hun beurt weer uit en worden vervangen door een MS van Claus .. ;)

deze set is tot nu toe alleen nog maar getest op een F-14. Het is mogelijk dat deze op meerdere sets werkt maar hier is die dus nog niet op getest! Robbe zijn encoder werkt namelijk op een F14 - FC16 - FC28. of deze dat ook doet weet zowel ik niet als claus. (heb aardig wat contact met claus over eventuele verbeteringen etc),

Hallo ,

Ik ben niet zo goed met electronica , maarre kan dit set ook op een oudere robbe terra ?
Dus niet de terra top !!

mvg hans

Denk het niet Hans de Terra heeft toch geen stekkers op de print voor de kanalen.
En de puls is ook veranderd bij de nieuwe zenders, stuur anders even een Pb'tje naar Corrien.

Hans,

Op het forum van Claus staat hierover een draadje. Het probleem is de sychronisatiepuls te vinden die normaal op de Multi Out bus staat. Claus heeft deze site http://home.tiscali.nl/homepagevictronic/electronica10a.html gevonden van J.H van Mouwerik waar aangegeven staat waar de puls af te tappen is bij een Terra Top of Promars. Of dat bij een 'gewone' Terra ook kan ???? Claus kan eventueel de decoderchip anders programmeren zodat hij op andere pulslengtes goed werkt, maar doet dat zonder garantie. (Mijn FX-18 setup moet ik nog testen.)

Laatst bewerkt:
Back