@Gert-jan,
Waar heb je die print om de stroom om te leiden gevonden? Dat wil ik KOPEN KOPEN KOPEN!!!
N.
Waar heb je die print om de stroom om te leiden gevonden? Dat wil ik KOPEN KOPEN KOPEN!!!

N.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@Gert-jan,
N.
Sleurhutje, ik denk dat je de specs ven deze ontvangers eens moet lezen
http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/Files/AR9100_Manual_LR.pdf
> Op de foto's van XYZ zie je de mogelijke gevolgen van alle servo's
> voeden via het dunne printspoortje
Echt niet.
En bij de ontvanger zijn niet de spoortjes het probleem geweest waar
door deze ontvanger is gaan smelten, maar de connectoren van de servo's
die kunnen die stromen namelijk helemaal niet aan. Dit geld trouwens
bijna alle ontvangers.
Even voor de duidelijkheid deze ontvanger kan 35A continue leveren aan
de servo's en piek 50A door dat de RX accu's de grote stromen konden
leveren is hij blijven vliegen. Een spanningsregelaar had dit niet aan
gekunt en daardoor zou de spanning dus onder de ontvanger minimale
spanning komen met als gevolg crash.
Een power box had bij deze situatie waarschijnlijk een crash als resultaat
gehad, door de hoog stroom die door de servo en een kortsluiting tot
gevolg had het een powerbox met een regelaar geen spanning meer
kunnen lever want die dingen kunnen maar een ampère of 7 tot 10
continue leveren.
Jij zegt dat bij somige powerboxen de afzonderlijke servos's gezekerd
zijn, waar kan ik dat lezen, ik heb de power box site en emcotec site
behoorlijk zitten door spitten maar ik kan daar niks over vinden.
Ik heb zelf wel een idee om het in een simple voedingsprint toe te
voegen door een polyfuse van 2 tot 3.5A in iedere servo kanaal te zetten
Dit zijn zelf herstellende zekeringen.
http://www.littelfuse.com/data/en/Data_Sheets/Littelfuse_LoRho_PTC.pdf
Van deze zijn de spanning nog te laag,
Bart,
Wat mij nog altijd verbaast is waarom men nog steeds op 4 cellen vliegt. Nominale spanning is in rust 4,8V en bij zware belasting kan de spanning per cel al rap naar de 0,9V tot 1,1V zakken. Ik zou het toch niet aandurven mijn (digitale) servo's op 4,4V te zetten. Dat is vragen om problemen. Daarnaast is 4 cellen leuk voor de zomermaanden maar als het wat kouder is zal de nuttige capaciteit van de accu snel afnemen. Op de club zijn er de afgelopen jaren genoeg neer gegaan door spanningsproblemen. Pakketje was niets mis mee maar kon het vermogen niet leveren.
Gewoon een beetje 2S of 3S LiPo met geschakelde BEC (UBEC) die voldoende (piek)stroom kan leveren. En daar dan wel een LiPo onderspanningsalarm op zetten.Wil je zekerheid dan neem je alles dubbel en de uitgangen van de BEC's doe je via een dikke diode in de plus bij elkaar. Heb je het dubbele vermogen en bij calamiteiten werkt 50% nog.
Veel powerboxen zijn vooral bedoeld om de stroomvoorziening van de servo's in goede banen te leiden. Op de foto's van XYZ zie je de mogelijke gevolgen van alle servo's voeden via het dunne printspoortje in de ontvanger of problemen met een specifieke servo. Bij het trekken van teveel stroom door alle servo's gelijktijdig of bij bijvoorbeeld sluiting in één servo blaas je alles eruit. Een powerbox heeft per servo dikkere printsporen om hogere stromen aan te kunnen en als je een hele luxe hebt, kunnen daar zelfs zekeringen in opgenomen zijn die doorslaan als één servo bijvoorbeeld sluiting zou maken. In dat geval zal de probleemservo niet meer functioneren maar alle andere elektronica blijft werken.
Dus bij gebruik van veel servo's, vooral digitale en zwaar belaste servo's, is het gebruik van een powerbox voor de spanningsvoorziening een must. Als "fail over" voor de ontvanger is en blijft discutabel.![]()
Nee! pb jij HEM maar dat je nog 1 te koop hebt!ik heb er nog 1 te koop.
intresse pb me maar
heb even naar die power jack gekeken, zit naar mijn mening 1 nadeel aan.
er zitten maar twee 1A regelaars in. Plus punt is wel de servo puls amplifier.
Die twee regelaars zorgen wel voor een scheiding van de twee ontvanger accu's.
Je kunt ook direct de twee RX accu's op een aparte servo kanaal direct aan de ontvanger aansluiten, Als ik het zo lees heb je meer dan voldoende.
Een nadeel is dat je RX accu's niet gescheiden zijn, dit kun je makkelijk met een schottky diode in serie met iedere RX accu regelen.
Waarom wil je de twee accu's niet parallel, als 1 van de cellen kortsluit, doordat hij kapot gaat, gaat hij de ander accu leeg trekken.
Gerard het probleem wat ik heb gehad, kan ook makkelijk met minder sterke servo's, als de servo kortsluiting maakt doordat hij kapot gaat, gaan die stroom nog steeds lopen. Maar
Bart,
Dat is dan wel weer alleen voor de "grotere" luchtvaart.In de luchtvaart is het gebruikelijk om op kritische plaatsen in je systemen "redundancy" ( Redundantie - Wikipedia ) te hebben. Ofwel dat de zaak (minimaal) blijft doordraaien en je niet gelijk uit de lucht plettert.
Vandaar minimaal 2 motoren, twee piloten, meervoudig hydraulisch, pneumatisch en elektrische systemen.