Klopt, hyperion bevalt me nu nog heel erg goed. Ook de meeste oudere packs doen het nog erg goed. Alle hxt en zippy's liggen in de container inmiddels, de meeste door bol worden of het uitvallen van cellen.
Fabriek maakt ook geen bal uit, controle is veel belangrijker. Als merk 1 alles zo op de markt gooit en 2 eerst de cellen matched en controleerd dan is 2 duurder maar ook veel beter, terwijl het dezelfde cellen zijn. Toch betaal ik liever voor merk 2.
Zippy is me gewoon te slecht bevallen. Prestaties ok maar uitval en levensduur vallen tegen. Ik belast ze niet zo erg dus 40C heeft voor mij geen meerwaarde. Als ik packs ontvang die bij aankomst al cellen hebben met nog geen 3V dan is de eind controle gewoon enorm slecht, als het er al is. Dan liever hyperions uit een NL shop zodat terug sturen niet duurder is dan de packs.
40C geen meerwaarde, het gaat niet zo zeer om de belastbaarheid alleen.
Je kist verbruikt net als vroeger b.v nog steeds maar 45A maar je lipo kan 200A dus de lipo gaat lang mee.
Om die reden+ nieuwe generatie, daarom gaan ze zo lang mee.
Als hyperion met 15C lipo,s komt dan gaan ze ook geen 300+ mee.
Met een auto met 1.2 liter motor 160km/h rijden en de motor loopt op zijn tenen en is volgas.
Doe je hetzelfde met een 3.0 liter die rijdt het op zijn sloffen.
Doe het lang met beide dan is de kleine motor zo stuk.
Maar het is ieder zijn keuze natuurlijk.
Wel zeg ik
hyperion 2100mAh 3 cell CX 25C kost 35.15€+6.75=+- 42€
Als ik dan een flifhtmax tegenhanger voor 12€ thuis op de deurmat heb...
Dan kan die hyperion 2x langer mee gaan maar dan nog is ie bijna 2x duurder.
Ik kan me voorstellen dat grote lipo,s ivm kans op een slechte cell liever in NL gekocht worden.
Edit: flightpower = NO power
Ze zijn van naam veranderd omdat ze een slechte naam gekregen hebben.
Ze leveren nu onder de naam bionic, al zouden ze wel meteen met een nieuwe generatie begonnen zijn dus mag hopen dat de kwaliteit beter is.
Maar daar heb ik geen ervaring mee.