zwarte zee

hahaha, ja nu ben ik toch bezig :D
mijn kist is nu al 40cm hoog en dat vind ik al een serieuze maat, de jouwe zou 80cm moeten worden!!! en 170cm lang!!! 1 plaat triplek is maar 1.40 lang.
maar ja, jou boot is niet zo 'breekbaar' als de mijne natuurlijk ;) dus een kist is eigenlijk overbodig.

maar ja, jou boot is niet zo 'breekbaar' als de mijne natuurlijk ;) dus een kist is eigenlijk overbodig.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Bij jou boot valt er weinig te breken.

Mocht ik bijv. mijn masten breken, heb ik vele malen meer werk
om ze te herstellen dan dat jij hebt.

Heb zelf wel serieuze overwegingen om een transportkist
te maken, boot blijft langer heel, en er komt minder stof op.

Jan

Full-size platen multiplex bij de bouwmarkt scoren, die zijn 125x250cm. Ik zou zeggen dat je met twee van zulke plaatjes een heel aardig eind zou moeten komen, Jan... Oh, en een paar wieltjes er onder :p

hallo,
de tussenstand tot nu toe:
imag0002ih.jpg

de bak staat in hoogglas zwart, is normaal voor hout maar daar gaan we ons nu geen za. van aantrekken ;)
imag0001hb.jpg

de achterste mast met de draden.
imag0003sl.jpg

oo ja, de onderkant nog. zoals jullie zien is de boeing vanvoor samen met de mast en 1 bolderkast vast gelijmd! (sorry voor de wazige foto maar het was moeilijk om er een foto van te maken omdat hij onderste boven ligt!)

grtn Brecht

Hoogglans is wel erg glimmend hoor. zo'n bak is normaal alleen de eerste paar dagen na het teren wat glimmend, al spoedig daarna wordt het mat zwart.

(netjes glad ondanks de kwast.) :D

ja, ik vind het ook jammer dat het zo glimmend is maar meschien spuit ik straks met een matte spuitbus nog een laag erboven op. (als het droog is)

Probeer je dat wel eerst, je zal niet de eerste zijn waarbij de verf gaat blazen door aflakken met een ander soort verf.

ik begrijp zo wie zo niet waarom je hoogglans gebruikt, maar misschien kun je het hoogglans heel ligt schuren tot het weer mat is dan dan gewoon met de roller of de kwast zijdeglans er over heen.
ik neem aan dat de hoogglans ook een alkyd verf is?
groetjes piet

gaan we dubbelposten Paul???
nee hij is niet zo groot als brecht, ik ben iets meer dan 1.70m LOL,
en nee hij is ook niet groter of evengroot als Brecht (bak) deze is maar 50 of 60 cm ik zal straks eens meten.

@piet,
van dat schuren is meschien wel een optie, dan zitten er ook al een paar krassen in en is hij nog meer realistich.
ik weet niet of het hoogglans alkyd is.

@harm,

ja ik zal eerst een stukje proberen want zoals Raf me heeft geleerd, heb ik ook een stukje appart geverft zo weet ik of de romp droog is zonder dat er 10 vingerafdrukken in staan;)

ik stoot me niet 2 keer aan de zelfde steen :D

ik hoop het ook paul!!

hier zijn de foto's:
imag0007ti.jpg

hier zie je voor wat de stukjes waren (komt nog rechter de achtermast is losgekomen :( )
imag0006zi.jpg

de ladertjes voor naar het onderste dek te gaan staan in de zwarte verf, er moet nog geel langs komen
imag0005yi.jpg

de ladertjes (door de vervaging van de foto lijkt het niet mooi maar het is wel strak hoor :) )

straks komt er nog een foto van de reling maar mijn camera kan niet meer scherp trekken:bad-words:

Wist je wel dat de reling niet recht hoorde te lopen , maar er een knik in zat, anders als je nu de reddinssloepen neer zou laten, dan zouden ze tegen de reling aan komen, en je mist trouwens nog een relingdraad.

Voor de rest, Ja, ziet er goed uit.

Jan

hier is een goede foto:
imag0007oh.jpg

imag0006bz.jpg

@ Jan,
fout, je mist 2 draden ;) maar hij is nog niet af!
ik vond geen foto op de doos en op het plan waar iets te zien was van die kant, dus dacht ik dat het gewoon recht was.

Back