Het grote Lama V3 en V4 topic

  • Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Vergeet ook niet dat er grote kwaliteitsverschillen kunnen zitten tussen 2 dezelfde heli's. Ik heb van een paar heli's meerdere exemplaren gehad, en de ene vloog prima, en de andere een stuk minder. Laatst een 2e Solo Pro gekocht, en daar loopt dus bij vol nick naar voren de servo vast, dus blijft de rotor in die stand staan. Handig... Trimmen kan wel, maar dan gaat de heli naar achteren bij sticks neutraal, en je houdt maar een fractie stuuruitslag naar achteren over. Dus daar is iets misgegaan bij het afregelen/produceren van de 4 in 1...
 
Laatst bewerkt:
ok... heb inmiddels na 2 uur de tail boom inelkaar geknutseld en geplaatst. Even als de alu upgrade (dat is de swashplate en dergelijke). Ook de led flybar zit er op en na wat tunen vliegt het apparaat nu weer. Ik vergeet te noemen dat er ook nieuwe tandwielen in zitten en nieuwe binnen en buiten as.

Wat me opvalt is dat ie sneller reageert dan met de stock onderdelen maar niet beter vliegt. Zelfs niet beter dan toen ik 7 tanden miste aan mn tandwiel.

Ik heb wat gegoogled en ik heb last van het toiletbowl effect. Hij draait dus in een Circel van een meter omtrek maar met de neus dezelfde kant op.

ik las dat ik m`n flybar connector korter moest maken om dit te verhelpen, maar die is al op z`n kortst. Kan even niet testen wat langer maken doet want ik heb nog maar 2 lipo's die nu aan het opladen zijn.

Ik heb ook 2 van die flybar connectors( weet niet wat de naam precies is) gekocht, maar die knellen zo hard dat de flybar amper nog kan bewegen. Uitvijlen de oplossing of is er iets anders aan de hand?

Ik gebruik nu dus de stock flybar connector( toch jammer dat esky er maar 1 opzet)

Ik denk dat het bovenste tandwiel te strak tegen de motor aan zit, dus mijn vraag is: hoe kan ik die ruimte groter maken? want volgens mij loopt de motor nu zwaarder.
De onderste rotorbladen beginen ook pas later met draaien door deze wrijving.

Jammergenoeg houwen de problemen daar niet op, ik heb namelijk de kop van een schroefje eraf gedraaid namelijk 1 van de schroeven die het onderste tandwiel aan de innershaft koppelt. Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik teveel kracht heb gezet, maar dat het schroefje op maandagmorgen gemaakt is.

Hoe ga ik dat fixen!!!??

uitboren??, maar hoe kom ik erbij, of wachten to ie los trilt?

tot nu toe is mijn lama meer knutselen dan vliegwerk.

Ga dit alles eerst fixen voordat ik de xtreme motors eropzet.

tips zijn erg welkom guys want ik baal een beetje
 
Laatst bewerkt:
Dat hij minder vliegt dan zonder metalen upgrades zou kunnen, metaal is vaak iets zwaarder dan kunststof.

Wat betreft het aanlopen van je onderste rotor, niets iets te strak aangedraaid bij het vervangen van de parts? Draait het zonder motor wel soepel?
 
Ik meen mij te herinneren dat mixit al eerder mot heeft gehad vanwege felle reacties en discussies. Ik praat geen onzin, dit is mijn ervaring, en als iemand in dezelfde situatie zit kan ik tips geven. Voor iedereen is dit anders. Dus, met felle reacties en zeggen dat iemand onzin praat help je de jongeman niet verder. Iedereen dumpt z'n eigen ervaring. Eerste heli is gewoon kut, je crasht elke vlucht wel, en alles moet je vervangen als je leert vliegen.

Je hebt wel gelijk, want het ligt ook aan de vliegervaring. Ik heb met deze heli leren vliegen, dus is er ook veel kapot gegaan. Als ik nu een totaal nieuwe lama v3/v4 zou krijgen zou ik daar zeker wel mee kunnen vliegen, zonder dat deze kapot gaat.
 
Laatst bewerkt:
Eerste heli is gewoon kut, je crasht elke vlucht wel, en alles moet je vervangen als je leert vliegen.

Je hebt wel gelijk, want het ligt ook aan de vliegervaring. Ik heb met deze heli leren vliegen, dus is er ook veel kapot gegaan. Als ik nu een totaal nieuwe lama v3/v4 zou krijgen zou ik daar zeker wel mee kunnen vliegen, zonder dat deze kapot gaat.

Helemaal mee eens. Bij mijn eerste 4 channel (Solo, dus de coax) raakte ik ook regelmatig alles, omdat ik moest wennen aan 4 kanalen gelijk besturen. En dan vloog die flybar weer los, kon je dat ding eerst opzoeken, hopen dat hij niet achter de bank was gesprongen, en weer voorzichtig erop drukken. Maar na wat oefenen, en vervangen van de inner shaft (na al die crashes had hij een aardig Toilet Bowl Effect ontwikkeld) had ik hem wel onder controle. Nu vlieg ik buiten snelle bochten etc met een Solo Pro (Fixed Pitch Micro Heli) en als ik dan even die coax uit de kast haal om binnen te vliegen, is dat ding zo stabiel en langzaam, dat het gewoon saai is. Dan merk je hoeveel ervaring je rijker bent, want toen ik die coax net had was het alle hens aan dek.
 
Laatst bewerkt:
@ Mixit:Heb jij alleen de wijsheid in pacht? Ik heb ook van jou wel eens berichten gelezen die de plank volledig missloegen.Ik weet niet hoe dat in Roemenië zit, maar hier in Nederland katten we elkaar niet af.Willem.
 
Mijn vorige post vroeg om een vervolg, nou hier is ie dan.

Mijn grootste probleem was dat ik de hele kop van een boutje eraf gedraaid had, waardoor ik dacht dat ik alle 2 de shafts zou moeten doorzagen. Niet dus! in alle blinde paniek zag ik over het hoofd dat mijn nieuwe alu kop er afgehaald kon worden met een 1.5 imbus sleuteltje.
Ik heb nu dus alleen een innershaft met een borgring die er niet af wil, maar gelukkig zit ie niet meer in mijn lama.

Omdat ik zwaar TBE had, (nee niet TBS) heb ik al mijn alu upgrades er afgehaald en de stock onderdelen erop gedaan. Hij vliegt nu wel weer redelijk.

Ik ben er achter waarom ik na de allereerste dag vliegen 7 tanden uit het onderste tandwiel miste. De motortjes zitten niet goed in het frame, of anders gezegd, het frame is niet goed waardoor de ene motor dichter op het tandwiel staat dan de andere motor.

Daardoor raakt de ene moter maar net het onderste tandwiel aan waardoor hij de tandjes eraf mept terwijl de andere motor voor mijn gevoel net iets te dicht op het bovenste tandwiel staat.

Ik heb dit trachten op te lossen door een plastic mini ringetje (die ik wilde gebruiken om de canopy te versterken bij de gaatjes) onder 1 kant van de motor te stoppen waardoor hij iets gekanteld staat. Alles behalve ideaal, maar het werkt.

Deze lama heeft me ondertussen al 250 Euro gekost en ik zal weer 30 uit moeten geven voor een upgrade van het frame. Vraag me af of ie dan wel eindelijk eens helemaal stil gaat hangen in de lucht.
 
@lemming:
Ik moet even kwijt dat het wel een beetje sneu is voor je dat je zoveel problemen tegen komt met je heli.
Zoals de oplettende lezer weet vlieg ik (helaas wat minder de laatste tijd) al een hele tijd zeer soepel met een volledig alu getunde Xtreme Lama V4 die ik hands-off rustig kan laten hoveren. Het kan dus absoluut wel, en ja ik had mijn lama standaard kunnen laten om lekker lang te kunnen vliegen ( zo is te tenslotte ontworpen, dus waarom zou hij niet zo vliegen) maar ik heb gekozen voor een volledige extreme uitgave en dus net als jij een hoop centen gespendeerd. De laatste upgrade overigens staat op stapel en is het CF frame ook weer een hoop geld maar, tja het is een hobby he.
Ik wens je veel sterkte met je je Lama geef de moed niet op en probeer niet te veel in een keer te kunnen ...... maar leer beter langzaam en goed, dan snel met veel crashes

gr

BTW Mixit: had jij niet alles verkochte omdat je het zat was geld uit te geven ???
Ferdy
 
Laatst bewerkt:
Een vraag je heeft iemand soms een paar kapote borstel motoren over? Ik ben de lama brushless aan het maken maar bij het modifceren van een van motoren is de as verbogen. Hierom ben ik opzoek naar iemand welke een paar kapote motoren heeft liggen. Uiterraad wil een redelijke vergoeding geven voor het verzende etc.
Stuur even een mailtje naar mijn user name + @hotmail.com.

Groetjes Evert
 
Lama V4 te koop (+ reserve onderdelen)

full


meer foto's vind je bij mijn profiel.

mijn lama V4 is te koop voor 99 euro, wegens aankoop grotere heli. Heb in totaal meer dan 200 euro betaald voor alle onderdelen.

Lama V4 met volgende opties (je krijgt ook de oorspronkelijke onderdelen erbij, deze werken nog allemaal)

xtreme canopy
xtreme motoren
xtreme blades wit + geel (nieuw: nog in de verpakking)
xtreme flybar (long installed) short (nieuw: nog in de verpakking)
boomtown staart + landingstel
reserve canopy (beschadigd, maar ideaal voor test-vluchten)
extra motor brush (nieuw: ook nog in de verpakking)
xtreme xtended inner shaft
xtreme navigation lights geinstalleerd (deze staan nog niet op de foto,+ battery warning)

Alles nog in perfecte staat. Stuur bericht als het je het interesseert. Ik zal nog foto's nemen van alle onderdelen en deze later posten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, ik ben nieuw op het forum.. En heb tot nu toe alleen maar meegelezen. (goed forum)

Mijn post heeft weinig inhoudelijks verder.. Maar foto's en een filmpje is altijd leuk toch ? Zeker als het om blunders gaat. :)

Na 5 minuten simmen.. toch maar gelijk gaan vliegen. :)

Echt wel veel gecrashed.. maar gelukkig blijft dat ding maar heel. terwijl ik toch telkens denk.. oh jee. nu moet ik de crash set gaan gebruiken. :rolleyes:
Zal wel beginners geluk zijn.

Hier wat foto's

DSCF0433.JPG


DSCF0438.JPG


DSCF0439.JPG


Gewoon standaard zoals jullie kunnen zien.. En hier nog 2 filmpjes..

Deze ging redelijk

[URL="
- Helicopter 1[/URL]

En hier nog wat leedvermaak voor jullie..hehehe.

Ik raak gewoon vol het plafond. :) Maar we hebben er de grootste lol mee. Zoals jullie wel kunnen horen.

oBNvImxU8Qk[/media] - Helicopter 2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat kaarsje zo dicht bij de gordijnen lijkt me gevaarlijk :p zeker als je met een heli erlangs begint te vliegen.

als je zoveel plezier blijft hebben in je heli's dan zullen er snel nog een paar volgen, :p houden zo!

nog veel plezier verder.
 
Hallo , Ik ben nieuw hier en ik heb een vraag/probleem
Mijn Lama 4 blijft in principe stationair redelijk netjes hangen.
Ga ik vooruit vliegen dan trekt hij naar links.(staart naar me toe)
Vlieg ik achteruit(staart ook naar me toe) trekt hij sterk naar rechts.
Dit lijkt me dan niet te herstellen met de servo armpjes. Hoe wel?
Nieuwe buiten- en binnen as helpt niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oplader (balance charger 000152) ook wel ek2-0851

heey ik heb een vraagje ik heb laatst een lama v3 gekocht. hij vliegt heel goed maar als ik hem wil opladen blijft dat groene lampje maar knipperen er staat op mijn charger van als die rood aan staat en groen knipperd is die aan het opladen maar dat blijft die maar doen. en dan haal ik hem van de lader en dan is die nog steeds leeg want dan knipperd het lampje op de lama v3 rood.

dus jongens kunnen jullie mij helpen.
alvast bedankt
 
ik heb even een vraagje. ik heb laatst lama v3 gekocht . hij vliegt goed maar als ik heb oplaad dan staat er op de charger van als het rode lampje aan is en het groene lampje knippert dan is die aan het opladen maar als ik dat doe blijft die maar knipperen. en de accu word ook niet warm. als ik dan stop en in de heli doe knippert het led lampje rood. ik weet niet wat ik moet doen.

kunnen jullie mij helpen.
 
ik heb even een vraagje. ik heb laatst lama v3 gekocht . hij vliegt goed maar als ik heb oplaad dan staat er op de charger van als het rode lampje aan is en het groene lampje knippert dan is die aan het opladen maar als ik dat doe blijft die maar knipperen. en de accu word ook niet warm. als ik dan stop en in de heli doe knippert het led lampje rood. ik weet niet wat ik moet doen.

kunnen jullie mij helpen.

Eh, hoe lang heb je de accu aan de lader gehad, als ik vragen mag?
 
Back
Top