Het grote Lama V3 en V4 topic

  • Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Iemand nog tips:
Mijn Lama V4 laat wel de servo's bewegen, maar niet de motoren. Heb inmiddels Xtreme motoren gepakt, maar doen ook niks. Nu ook een nieuwe ontvanger (35Mhz) gepakt, maar daar blijft alleen het ledje rood en groen knipperen.
Mijn doel is om de heli weer vliegende te krijgen en dan te verkopen. Het gaat hier dus om een electronisch probleem. Mechanisch werk hij prima.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Iemand nog tips:
Mijn Lama V4 laat wel de servo's bewegen, maar niet de motoren. Heb inmiddels Xtreme motoren gepakt, maar doen ook niks. Nu ook een nieuwe ontvanger (35Mhz) gepakt, maar daar blijft alleen het ledje rood en groen knipperen.
Mijn doel is om de heli weer vliegende te krijgen en dan te verkopen. Het gaat hier dus om een electronisch probleem. Mechanisch werk hij prima.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Ik heb het probleem gevonden. De linker hendel van de zender blijft niet goed te calibreren. Ontvanger, servo's, motoren en accu's zijn dus goed.
Heeft iemand ervaring in het repareren van de zender?
 
Hallo allemaal, ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een lama v4 :)
Vind het een prachtig ding, ben al de hele tijd bezig met van die kleine plastic bekertjes om te tikken met de staart en parcourtjes te vliegen.
Ik heb ongeveer dit halve draadje doorgelezen en het heeft me erg geholpen.
ik ben nog van plan een paar upgrades te kopen, extended inner shaft, extreme blades, extra lipo en normale servo armpjes zodat ie wat strakker reageert.
Zijn er verder nog een paar sterk aan te raden upgrades, of een mooie mod voor de body?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een klein beetje stof van dit topic blazen :)

Mijn V3 staat inmiddels al bijna anderhalf jaar stil. Doordat ik onlangs wat motivatie heb gekregen (lees: vriendin die vind dat ik er maar weer eens wat mee moet gaan doen ipv op de kast te laten staat) heb ik gisteren de skids, tail en canopy van xtreme besteld.
Dat was altijd al de bedoeling, maar is er nooit van gekomen. Nu even wachten tot het geleverd wordt en dan weer aan de slag
 
Goede vraag, heb ook wel eens naar die lader zitten kijken. De omvormer van de E sky lader geeft aan dat er 12 Volt en 1,5A output door het snoer komt. Misschien dat in de documentatie van de lader staat of dit voldoende is. Als die documentatie niet aanwezig is, moet je even googlen hiernaar. Of soms staat de link in de reviews van de lader op de site van hobbycity zelf. Ik ben beniewd of je wat kunt vinden.
 
Adapter van je ladertje gaat denk ik niet lukken, das net even te weinig.
Beter had je deze mee bestelt....

Wellicht moet je eens kijken of je thuis een adapter hebt liggen die het zelfde doet
 
Lipo alarm

Even een vraagje als mijn lipo in mijn lama bijna leeg is gaat het rode ledje op de ontvanger en als hij brand heb ik nagenoeg geen tijd om hem aan de grond te zetten.Is dit normaal, gebeurt bij verschillende lipo's dus daar zal het niet aan liggen.Iemand een idee?
 
Adapter van je ladertje gaat denk ik niet lukken, das net even te weinig.
Beter had je deze mee bestelt....

Wellicht moet je eens kijken of je thuis een adapter hebt liggen die het zelfde doet

in de beschrijving op hobbyking staat Input Voltage: 11~17v maar niks over het amperage
nou wil het volgende.
ik heb nog wel een adapter van een oude laptop liggen daar staat op
15v 4A zou dat ook kunnen dan hoef ik alleen het stekkertje eraan te solderen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Lama V4 avontuur AARGH!!

Ik word gek van mijn Lama!!

Ik heb em net 2 weken en ik heb amper gevlogen omdat ie vanaf dag 1 een tandje uit het onderste tandwiel mist (nu inmidels 7). Morgen komt m`n nieuwe witte turbo tandwiel.

Ik heb de lama V4 upgrade en die zuight best wel of ik heb gewoon pech.

Het eerste wat me opviel was dat de canopy niet uit 2 delen maar uit 1 deel bestaat, wat zeker geen upgrade is ten opzichte van de originele lama v4.

Je moet dus elke keer eerst de Rotors eraf schroeven om de kap eraf te halen.

Daarom heb ik maar de upgrades besteld

Bij de 2de keer dat ik de kap eraf haalde raakte de megadunne antenne op de receiverx los(gelukkig doet de rx het nog wel zonder antenne, ik weet alleen niet hoe ver) Plak die antenne dus vast bij de eerste keer dat je de kap eraf haalt.(maar dat had esky ook wel mogen doen)


Ik begon op mijn tapijt met mijn eerste vlucht. Waarbij mijn lama ompleurde en ik
de stuken van 2 rotorbladen door mijn kamer kon zoeken.

Extreme blades gemonteerd en hij vloog voor het eerst ... alleen wel als een dronken kolibrie de hoek van de kamer in. Daar verloor ik een tandje van mijn onderste tandwiel.

Nu had mijn lama ook nog een limp. lekker dan dacht ik...

Toen heb ik em maar vastgehouden en de afwijking vastgesteld en na 4 keer de kap (en dus ook de rotor bladen) eraf gehaald te hebben om em bij te stellen was ik erin geslaagd om mijn lama om te toveren in een licht aangeschoten kolibrie met een zenuwtrekje.


Hoewel ik hem ook gekocht heb om lekker mee te knutselen was dit het toch niet helemaal, zeker niet zonder onderdelen.

Ik had 2 setjes alu upgrade besteld in het verre oosten en die heb ik net binnen. Plastic werd dus net alu en nu vliegt ie dus echt niet meer en ik hoop maar dat het aan de gebroken staart, verbogen flybar of de 7 missende tandjes ligt.

Morgen gaan de vernieuwde tandwielen er op. Die zijn wit i p v zwart en ik hoop dat dat niet het enige verschil is.

Mijn conclusie tot nu to is dat de lama een moneytrap is, maar dan wel een hele frustrerende. maar ook wel cool ofzo dus

Nog een vraagje als iemand dit leest: Als ik de schroeven aandraai van de flybar houder dan kan de flybar nog maar slecht bewegen. Hoe fix ik dat???
 
Laatst bewerkt:
Een Hobby kost veel geld, de Lama V3 ook. En om hem bij te stellen moeten de rotorbladen er niet af hoor !.
Door de flybarstaafjes in een ander gaatje in de servo te doen
 
Misschien heb je inderdaad wat pech. Er zijn ook genoeg vliegers erg tevreden met de Lama.

Is dit je eerste heli? Als beginner zou ik niet direct met allerlei alu-onderdelen beginnen. Plastic breekt of niet, aluminium kan ook verbuigen, en soms heb je dat niet door. Bovendien is de kwaliteit van die upgrade onderdelen ook niet altijd gegarandeerd, ik heb al verhalen gehoord over scheef geboorde gaten etc. En dan wordt je upgrade meer een downgrade.

Wat je trouwens ook vaak ziet met upgrades, is dat er dan iets anders kapot gaat bij een crash. Neem je bladen, de extreme blades zijn sterker, maar nu sneuvelt je tandwiel. Kwestie van de zwakste schakel.

Dat hij nu niet vliegt zal in ieder geval niet aan de staart liggen, die is bij een coax alleen voor de sier. Een kromme flybar lijkt me niet gezond, misschien kun je hem uitrichten, en anders zsm vervangen. En 7 tanden uit een tandwiel zal ook niet echt bevorderlijk zijn.

En misschien ten overvloede, zorg voor voldoende ruimte. Op Youtube zie je genoeg filmpjes waar mensen op een vierkante meter vliegen, bij wijze van spreke. Leuk, maar om te oefenen kun je beter meer ruimte maken. Dan kun je je meer concentreren op het trimmen en leren sturen, ipv steeds met een noodgreep een aanvaring met de stoel of de muren te vermijden...
 
Reeds uitgegeven
Canopyset van Xtreme 40-50 euro.
Skids. 10 euro.
Blades. 20 euro.
Assen. 20 euro. Etc. etc.

Een paar biljetten lichter en de heli wilde nog steeds niet opstijgen. Die zware motoren (35 gram per stuk) geven gewoon niet meer genoeg vermogen (mede omdat ik zwaardere onderdelen heb, denk aan die aluminium upgrades die je hebt) voor de heli..

De keuze
Of alles laten staan en het laten voor wat het is, of nog éénmalig 100 euro uitgeven en alle elektronica vervangen. Ik koos voor het laatste.
Ik heb mijn lama brushless gemaakt: Sterke borstelloze (kant-en-klare!) motoren uit de VS (40 euro) en alle overige electronica uit HongKong (70 euro). Nieuwe ontvanger, regelaars, gyro, V-tail mixer..

Conclusie
Als je denkt dat het allemaal niet mee zit.. Denk even goed na, want ik heb ook telkens nieuwe dingen gekocht ("Het zijn de assen, dit keer weet ik het zeker) maar daardoor wou de heli alsnog niet vliegen. Je kan er ook nu al voor kiezen om de oude elektronica eruit te halen (en wel te bewaren!) en de 4-in-1 te vervangen voor de 4 losse componenten..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de tips!

Dit is mijn 1ste echte heli en gelukkig heb ik 2 van die alu sets dus als er iets buigt stap ik weer terug naar plastic totdat ik niet meer crash.

Ik heb net mijn pakket met 15 nieuwe onderdelen binnen en nu ga ik knutselen.

Ik blijf nog even af van de extreme motoren en ga eerst alle assen en tandwielen vervangen.

De servo armpjes zijn trouwens zover afgeknipt dat er geen extra gaatje meer is. Dat word dus mijn volgende bestelling.

op hoop van zege
 
Laatst bewerkt:
Jasper t.m. verteld alleen maar onzin. Hij had gewoon net geen goede heli. De mijne vloog heerlijk zonder upgrades, en met upgrades ook. En ik heb er welleens een bak van zo'n 200 gram onder gehangen voor de lol, Die tilde hij zonder moeite omhoog, wel instabiel, maar hij deed het wel.
 
Back
Top