Hoi Ronald.
Er bestaat geen motor die exact dezelfde is dan een andere van hetzelde type en merk, altijd zit er ergens een of meerdere minuscule verschil (len) .
Kan in de passing cilinder zuiger zitten, uitweging en balans rechtheid krukas, carburateurs, enz enz.
Ik zou als ik jou was eerst eens een ringetje van 2 a 3 mm omder de ccw motor bougie leggen, misschien dat dit al helpt in ietsjes compressie verlaging.
Iets rigoureuzer is om even een veerbelaste hoon met de boormachine door de ccw cilinder te halen, heb dat in een ver brommer verleden ook wel eens gedaan wanneer de zuiger te strak zat, komt wel een beetje fingerspitzen bij kijken maar moet kunnen.
Of de cw motor voorzien van een dunnere voet pakking, of de ccw motor van een dikkere voetpakking, b.v. De Saito .80 had fabriek af een vrij hoge compressie, dit onderving ik dan met een rvs plaatje/voetpakking tussen cilinder en onderblok, totdat de motor goed ingelopen was en het plaatje er weer tussenuit kon, was dan goed ingelopen en had veel power.
Kun nog iets smokkelen met het ontstekings tijdstip van de ccw motor?
Just my two cents :wink:
Groet Ger.
Hoi Ger,
Ik weet dat er verschillen in de motoren kunnen zitten maar dat is het niet. Als je de normale motor de andere kant op draait heeft deze ook meer compressie in tegengestelde richting. Snap je wat ik bedoel? Dus voor de kist staand.. Sla de de prop naar links (ccw) heb je lagere compressie dan als je de prop naar rechts slaat..
Misschien kun je dit bij jou kist ook eens testen.
Ik snap alleen niet waar dit door wordt veroorzaakt. De motor is symmetrisch opgebouwd. Zou het nog uitmaken of ik de cilinder en zuiger omdraai?