Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad, helaas ondanks al de kou is het openvuur alarm en mogen we niet vliegen, code oranje.....Ik zeg ook binnenkort Dick, niet nu ;-)
Ja hoor, Boet doet het prachtig. Erg vrolijk ventje en slaapt bovendien al maandje of 4 s'nachts door, papa ook dus...@Gerald.
Alles goed met kleine Boet? Suus al weer een beetje glad getrokken?
Martin ja, wat zal ik zeggen, als hij het niet meer snapt :wink:
Die Switzer pomp is waarschijnlijk ook verantwoordelijk voor de nieuwe Frank 250, of er zit een zelf gefreesde compressor in? Ongelofelijk wat er uit een CV 470 gasbusje te halen is :wink:
Denk dat Martin ook wel effe zo,n nieuwe Frank wil onderzoeken ( vindt tie waarschijnlijk nog wat power ook :wink: )
Groet Ger.
Ja hoor, Boet doet het prachtig. Erg vrolijk ventje en slaapt bovendien al maandje of 4 s'nachts door, papa ook dus...! Moeders ook weer helemaal up and running, druk aan het werk, wel dagje minder dan voorheen.
Tsja, mooi die Frank 250...., heb zelf ook zóóóveel ideen in m'n bollekke. Had al tekeningen gemaakt voor de GR250 vorig jaar, nog steeds zelfde gasblikje, nieuwe Albisser wieltje van 74mm en nog iets grotere compressor die al klaar ligt.....tijd houd me tegen. Ook heb ik tekeningen gemaakt voor het Albisser (jetmax) 85mm wieltje in een 134mm behuizing (vrachtwagen oliefilter). M'n handen jeuken, motor gewicht van 1750gram en een mogelijke monster stuwdruk van maarliefs 32kg of meer......kan geen enkele fabriek turbine tegenop. Kan ik die oranje F16 van me met afgetankt start gewicht van 25kg langzaam loodrecht omhoog sturen net na de start zoals de echte dat doet....cool!Maar ja, teveel plannen, te weinig tijd, nog meer plannen ghe ghe ghe, het houd niet op, eerst die tweezitter af zien te krijgen waar ik de rest van het jaar nog wel voor nodig heb.
Ach, beter dan achter de geraniums?
Groetjesss,
Yep, this engine really needs a 72mm turbine wheel or so which would jump power easily above 20kg thrust. As I explained earlier, in the search of getting the most power out of this can I tried to find the largest compressor possible to suit this engine and the jetmax 70mm turbine wheel. I think I did a good job although now I realize it has a 105% mach.ok..many thanks for reply..! then gerald lowered the compressor efficency
after long time the ut160 service time it's arrived..
i reduced gap between compressor and air intake to improve
efficency...then i found same problem to gerald in accelleration
at 66k rpm...the flame swich off in the cc (jetcat se drawing) , some unburned fuel exit to rear..
.. changed the cc with old ut drawing (less surface holes than JECTST SE CC) and engine run ..but need to open some holes
to reduce temperature at idle..(turbine wheel become slighty red)