Afbouwverslag pilot-rc 35% Edge540 106cc

Ik ga nooit van een fabrieks standaard uit.

Dat is nooit het beste , die willen omzet . :D

Als je het forum een beetje volgt kom je regelmatig motorafstellers tegen tijdens het hoovern .

En ook het tanken achter een viltklunk is in mijn ogen onzin , dan heb je de filter in de tank ook niet meer nodig .:D

Mvg Johan

Let wel, de meeste vilt klunks zijn geen benzine filters maar alleen om benzine op te zuigen in alle omstandigheden, een filter kan je beter tussen de benzine slang zelf zetten, en de carburateur zelf heeft ook en zeefje die je zo nu en dan moet schoonmaken.

Maar goed verder met de bouw maar weer.

Groeten,

Jan

DE Edge is vliegklaar:D

P1050266.jpg

P1050267.jpg

De Edge heeft zijn maiden gehad :D
De start verliep vlekkeloos, even een paar tikjes trim op hoogte was allus wat nodig was, en de edge vloog voorbarig goed, alles reageerde zeer nauwkeurig en direct. Eerst even wat rontjes gevlogen op half gas tot het moment dat ineens na een paar minuten de motor uitviel, dus met motor uit landen.
De motor rijker gezet, maar volgens mijn menig stond deze al rijk, dus weer vliegen, maar naar een paar minuten weer motor uit :( ,
Nu aan de grond een poosje de motor laten lopen en bleef gewoon lopen, nu zonder het bovenste deel van de motorkap gevlogen, en naar een paar min bleef de motor gewoon aan. Het lijkt erop dat de motor te warm wordt, ben nu bezig de frames waar de dempers in hangen meer gaten in te maken voor een betere warmte afvoer, ook wil ik nog gaten onderin de motorkap maken, ik denk dat het nodig is.

P1050287.jpg

Foto op het veld.

HeeJan,

gefeliciteerd met je maiden, en meteen dead stick da`s niet goed he.
Als je telemetrie nu werkte kon je zien wat je motortemperatuur doet om zo mogelijke zaken uit te sluiten.

Zal je komende week(en) wel er mee zien.

Grt,
Berto.

HeeJan,

gefeliciteerd met je maiden, en meteen dead stick da`s niet goed he.
Als je telemetrie nu werkte kon je zien wat je motortemperatuur doet om zo mogelijke zaken uit te sluiten.

Zal je komende week(en) wel er mee zien.

Grt,
Berto.

Ja Berto dat is zeker jammer, nu had ik het goed kunnen gebruiken.
Ik heb al en nieuwe modul voor de zender besteld, ik denk dat deze het probleem veroorzaakt omdat ik deze niet kan binden aan mijn pc.

Ga je zien.

Groeten,

Jan

Gisteren en vandaag met de Edge bezig geweest en het een en ander aangepast, nu heb ik de koeling vergroot door meer gaten in de demper frames te maken, hier heb ik nu een stuk meer doorstroming gekregen.

P1050221.jpg

Zoals het was

P1050302.jpg

Dit lijkt mij een hele verbetering heb ook bij het achterste frame extra gaten gemaakt.

Motorkap heeft ook extra sleuven gekregen.

P1050304.jpg

P1050306.jpg

Aan de binnenzijde extra versteviging aangebracht.

P1050301.jpg

En klaar weer:D , hopelijk gaat het nu goed komen.

Dat heb je netjes gedaan Jan.

Eens kijken hoe die zich nu houdt, mooie dag vandaag om te testen, lekker warm ;-)

Grt,
Berto.

Zo vandaag weer gevlogen met de Edge, de eerste twee vluchten gingen perfect, maar bij de derde vlucht ging de motor weer uit:(
Motor wat rijker gezet en weer vliegen, maar weer motor uit, toestel opgehaald van het veld met alle besturing nog aan en ik zie tot mijn verbazing dat mijn spark switch uit is, zonder dat ik de motor kil switch heb bediend:confused:
Wat ik al wel raar vond is dat als de motor uitvalt geen aanzuigend geluid terwijl ik half gas geef, dit is ook ongeveer de stand waar de motor telkens op uitvalt!!

Dus heb weer wat te doen.

Groeten,

Jan

Hoi Jan echt een prachtige kist ,:thumbsup: ik hoop dat die woensdag avond weer de lucht in gaat, kunnen we wat foto,s maken.

gr Gijs

En deze "handeling" eens toepassen?
Figured it out!!!!

It is a problem in the hitec aurora radio. For some reason the servo setting has to be reversed for it to work properly.

Mark

Heb de module vervangen en nu werkt de telemetry ook, dus nu kan ik ook zien of de motor te warm wordt:D

P1050314.jpg

De spark switch ga ik vervangen voor een digi switch, lijkt mij op dit moment het verstadigst, en dan gaan we het weer proberen deze week.

Groeten,

Jan

Laatst bewerkt:
De spark swich ga ik vervangen voor een digi switch, lijkt mij op dit moment het verstadigst, en dan gaan we het weer proberen deze week.

Groeten,

Jan

Waarom als ik vragen mag? Te weinig vertrouwen in het systeem? k ben aan het twijfelen er ook 1 te nemen maar wil graag dat het betrouwbaar genoeg is. ;)

gr,

Niels

als je even het topic doorleest zie je dat deze met een aurora 9 blijkbaar wel eens gekke dingen wil doen;) (Flyinggiants topic ook)

als je even het topic doorleest zie je dat deze met een aurora 9 blijkbaar wel eens gekke dingen wil doen;) (Flyinggiants topic ook)

klopt, en hier wordt in de handleiding niet over gesproken, wel wordt aangegeven dat je bij futaba zenders reverse moet programmeren, en over andere zenders wordt niets vermeld? maar ik wil eerst powerbox om meer uitleg vragen voor ik zelf van alles ga proberen.

Groeten,

Jan

Back