Aspirin

Scheurend glas

Loet,

Dat zou mooi zijn. Het enige dat ik kan bedenken dat ik het glas
toch een beetje doorsnij op het moment dat ik de deling voor het
roertje snij. Je voelt op een gegeven moment dat je lichtjes het glas raakt en waarschijnlijk maak je dan toch een kerf. Ik zit er dus over te denken het mesje aan te passen zodanig dat ik het glas niet door kan snijden
maar het balsa wel...
Cheers

Bart

Ik zit er dus over te denken het mesje aan te passen zodanig dat ik het glas niet door kan snijden
maar het balsa wel...
Cheers

Bart

Naar die oplossing ben ik erg benieuwd.

Wat ook helpt is bij het plaatsen van het torsieveertje het roer niet om te klappen maar de hoek te beperken en met een tangetje het veertje te plaatsen. Dan voorkom je dat het glas breekt.

Naar die oplossing ben ik erg benieuwd.

De laatse milimeter van het mes even rond maken met een dremel schuurschijfje. Dan snij je het glas niet meer door. Overigens heb ik op balsa stabilo's altijd een dubbele laag 25 glas op het scharnier.Een streepje van 1 cm breed. Dat houd veel langer.

Alex,

Dat is precies waar ik aan zat te denken. Ik heb al twee lagen glas ter plekke van het scharnier, dus ik moest iets fout doen vandaar mijn gedachte dat ik het mesje aan moest passen...
Cheers

Bart

Even een plaatje...

De Aspirin heeft gevlogen een zijn eerste discus launches overleeft.
Het was geen weer om in te vliegen dus dat moet maar een andere keer...
de eerste indruk is dat het toch wel een erg goed model is...:D

7295480a6c3508f1b.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Bart,

Mooi !!! Wat zal met name Loet ook blij zijn!

Het weer was gisteren idd niet echt invliegweer. Nu hopen op beter weer.

Peter

Heeee Bart,

Gefeliciteerd, een deadline gehaald:banana:

Frans

Loet hoeft niet naar de film, maar wat was Helle's kant van de weddenschap???

Vandaag heel lekker gevlogen met de Aspirin en net onder het wolken dek gezeten. Wat zit er een enorm prestatie verschil tussen een F3k en een mini (waar we overigens vandaag ook knap hoog mee kwamen).

Moet nog wel even werken aan een slim balast systeem maar dan zou ik toch mee moeten kunnen doen met F3k tijdens Odoorn :p

Ik ben toch erg onder indruk van de vlieg prestaties van de Aspi, het lijkt wel een A2 :D

Cheers

Bart

Bart,

Ballast systeem zoals in de handleiding is vrij eenvoudig en daar kan tot 40 gram lood in. Volgens de berichten zou de Aspi verzwaard met 60 gram nog goed vliegen en daarboven zouden de prestaties afnemen.

Lood heb je in Odoorn niet nodig. Daar wordt het superweer :zon:

Theo,

Ik neem direkt van je aan dat het super weer wordt, jij hebt namelijk "local knowledge" :D.

Het standaard balast systeem van de Aspirin lijkt mij niet ideaal, ik afgelopen week-end bij Bas en Peter een veel envoudiger systeem gezien (geen verzwakking van de romp en toe te voegen zonder dat de vleugel er af hoeft).

Ik zit er over te denken om dat toe te passen, moet alleen nog even kijken
hoe ik het in de Aspirin romp krijg.

Cheers

Bart

Tja......

De laatste dagen toch weer veel gevlogen met de Aspirin en opzich ging het best redelijk (Frans zat wel steeds hoger omdat hij nog beter stuurt dan ik).

Ik werd wel weer helemaal gek van dat gedrift van de D4.7 maar daar kan ik nu mooi wat aan doen, want in de laatste vlucht gooi ik mijn Aspirin en op het moment dat ik gooi hoor ik een tik, de kist stijgt mooi door naar een meter of vijftig en ik probeer down te sturen .....er gebeurt niets ...Frans roept ook nog "down, down", maar de Aspirn is volledig onbestuurbaar en komt vanaf 50 m vertikaal naar beneden......ik denk daar blijft helemaal niets van over....maar gelukkig het valt mee...

de vleugels is op een paar plekjes na nog vrijwel intakt, in ieder geval zie ik geen schade aan de hoofdligger, indekking en voorlijst, het kielvlak en stabilo zijn ook nog ok....alleen de romp, tja.....

die is toch aardig kapot, de neus is afgebroken en onder de vleugel is het opgestuikt....ik ga hem proberen te repareren en dat zal ook wel lukken,
alleen Odoorn F3k wordt moeilijk, toch maar weer mee doen in de mini's...

Als er nog iemand een goede Aspi romp overheeft, ik zou hem graag willen overnemen...misschien dat ik tzt nog wat foto's plaats...maar eerst maar eens kijken hoe ik dit ga oplossen...

O ja ik denk dat de storing door mijn balast systeem is ontstaan, ik denk dat mijn messing/lood staafje los is geschoten tijdens de gooi (vandaar de tik), naar voren is geschoten en op een of andere manier kortsluiting heeft gemaakt. Moet ik dus ook maar gelijk verbeteren of gewoon zoals Theo al zei de standaard Aspi manier toepassen....

Cheers

Bart

Bart, dit verhaal wekte bij mij een zeer levendig deja-vu op. Ik ken het gevoel wat hierbij hoort.

Wist je dat Frans dit soort schades prachtig (blauw) kan repareren ;)?

Deja vu

Raymond,

Klopt helemaal, maar op een of andere manier hoort het bij modelvliegen...

Ik heb inmiddels de romp al weer in elkaar zitten, koolstof erop binnen en buiten, vanavond schuren en in de spuitplamuur en dan morgen afspuiten (zwart niet smurfen blauw :))

Zondag RC apparatuur erin en dan op naar Odoorn....dus hopelijk toch in F3k en niet bij de mini's

Cheers

Bart

Ballast systeem zoals in de handleiding is vrij eenvoudig en daar kan tot 40 gram lood in. Volgens de berichten zou de Aspi verzwaard met 60 gram nog goed vliegen en daarboven zouden de prestaties afnemen.

Volgens mij klopt dit dus idd, als ik 70 gram balast in mij Aspirin doe vliegt
hij volgens mij niet meer, ik heb zelfs de indruk dat ik niet verder zou moeten gaan dan 40 gram.

Zijn er Aspirin vliegers die deze ervaring delen ?

Cheers

Bart

Rond is ook goed...

Loet,

Ik vind de Steigeisen een zeer interessant model (alleen niet mooi....daarom heb ik er nog geen een besteld).

Ik dacht dat zij ook een ovale pook hebben toegepast, maar hoe dan ook,
in my view het maakt allemaal niet zoveel uit, ovaal of rond, als je maar een iets grotere diameter hebt in combinatie met wat meer materiaal
daar waar het grootste buigend moment optreedt.

Rond zal als je geen gebruik kan maken van 3D CAD/CNC apparatuur, makkelijker te maken zijn en voldoet net zo goed (volgens sommigen beter).

Ik heb helaas nog steeds geen 2e Aspirin romp dus mijn Twaspi zal denk ik niet klaar zijn voor de German open. De romp ligt sind 11 Juli in Nederland bij de douane maar die schijnen 3 weken achterstand te hebben....:(

Misschien dan toch maar de LUPIN afbouwen met een Atlanta hobby rompje....

Cheers

Bart

Back