Mooi materiaal messing. In vorm brengen en dan passend maken is een heel ander verhaal.
Complimenten met het bereikte resultaat.
Chapeau.
Dank je voor het grootse compliment Henk

.
Persoonlijk vond ik dit niet zo moeilijk en zie werkjes als dit meer als een kwestie van even goed bekijken en vervolgens gewoon aan beginnen.
Per slot heb ik daar toch een werf voor

.
Netjes geworden Bert! Heb nog even naar je davits zitten kijken en da daarlangs lopende draden.
Dank je Klaas

.
De hijskabels en blokken lopen naar ik schat voor 95% zoals ik ze gemaakt heb en ik verwacht ook dat er ergens nog wel iets van een aparte borgpen of haak hoort te zitten waarmee de boel in rust, tijdens zware zeegang of storm "zeevast" gezekerd kan worden, maar heb dit op de door mij verkregen of gevonden foto's nog niet kunnen ontdekken.
Zoals het nu gemaakt is zou het - mits alles soepel genoeg kan schuiven en de geleide rail ook een echt functionele geleide rails zou zijn, gewoon kunnen werken.
Misschien straks in Goes of op een of andere (stoom)beurs eens te kijken voor wat geschikte (messing)profielen en plaat om de (nu houten) constructie nog eens opnieuw en dan in bijvoorbeeld messing na te bouwen.
De stabiliteit van het schip zal het waarschijnlijk wel niet ten goede komen, maar als zomaar en voor de fun een leer- of uitprobeer project spreekt het me wel aan om dat misschien later nog eens te proberen en te kijken hoever ik daarmee ga komen

.
Het woord coaming komt van je naamgenoot uit Friesland. Nog even gezocht naar de juiste Nederlandse benaming, maar niets te vinden. Ik houd het maar op opstaande rand.
Omdat ik zelf van het woord "coaming" nog nooit gehoord had, had ik het van de week ook al zelf even geGoogled maar kwam toen niet verder dan dat ze het opstaand waterkerende randje rond het zitgedeelte bij kajaks zo noemen en ik geloof niet dat mijn Friese naamgenoot dat destijds in jouw verslag bedoelde

.
Het zal dus naar ik aan mag nemen toch wel een of andere - al dan niet - Engelse zeemansterm zijn

.
Zit inmiddels al menig uurtje in, of hou je het niet bij.
Menig uurtje klopt, maar nee een tijd bijhouden heb ik nog nooit gedaan en ik zou ook eigenlijk niet weten hoe ik daar aan moet beginnen, want waar of hoe schrijf je de tijd weg dat je eigenlijk niet productief bezig bent maar wel half dagdromend naar je spulletjes zit te kijken

?
Dat laatste zijn bij mij soms best veel uurtjes

.
Meteen een ander zicht , knap gemaakt.
Dank je Marc

,
Het schip had dit blijkbaar nog net even nodig

.
Groet, Bert