Het hebben van allerlei projecten is leuk. Sommige mensen kunnen hiermee omgaan en kunnen het zich veroorloven kwa tijd, geld, ruimte, en opgeruimdheid in hun hoofd.
Anderen verzanden in details en verliezen daardoor het overzicht.
Voorbeeld, het afmaken van de verfjob voor de Strega en de fairings. Vooral bij zo'n kleine kist snap ik dan niet waarom dat zo lang moet duren. In de tijd die de discussie op het forum kostte hadden 2 vliegende Strega's gebouwd kunnen worden.
Spuit het ding leuk af (denk ik dan) en vlieg er mee. Is de verfjob op 2m afstand nog steeds niet mooi? Da's dan vette pech, volgende keer beter (volgende kist dus)
Ik heb een aantal jaren geleden bewust een andere richting ingeslagen met mijn vliegerij. Ik wilde van allerhande aileron 7,5cc fun toestellen doorstomen naar het grotere schaalwerk. Ik heb daar net de middelen voor, maar niet de tijd om dat op een schaaldetailnivo te doen.
Ipv de verzanden in details die mijn beschikbare tijd opgebruiken heb ik besloten dat het vliegen op de eerste plaats belangrijk is.
Daardoor accepteer ik automatisch dat er bij schaalevenementen kisten op het veld zullen staan die er beter en schaalgetrouwer uitzien.
Dat neemt niet weg dat ik tijdens het vliegen net zoveel plezier aan mijn toestel kan beleven als iemand die daar 10x zoveel tijd in heeft gestoken.
Bovendien kan een mooi voorgevlogen ARF minstens net zoveel lof oogsten als een prachtig schaalproject waar duizenden uren in zijn gestoken. (maar men met knikkende knieeen staat te vliegen)
Moraal, houdt je bezig met de projecten die bij je passen en die je kunt dragen en kunt overzien, en let op of je doel wel in zicht komt. Lukt dat niet met langdurige zelfbouw? Dan maar met ARF.
En dan nog, eerst vliegen en dan voorzichtig een beetje opleuken.
Dan nog even een inzicht in mijn projecten.
Nu
ESM Spitfire 55cc, zoals "uit de doos", met de nodige techische verbeteringen voor de uitlaat.
ESM Typhoon, montage zoals "uit de doos"
Beide modellen zijn tbv demo's
Als rode draad dan nog een C-ARF P-51 en dat heeft wat meer planning nodig omdat ik die kist niet met de typische 80cc "brommermotor" wil uitrusten. Wat dan wel.....Dat blijft nog even in nevelen, slechts enkelen weten wat dat gaat worden. Het is niet bepaald conventioneel in elk geval. Julllie zien de pony wel op het veld als ze af is.
Ik geen behoefte aan de "grote feedback" want ik heb zo mijn eigen redenen om dit te doen, en de keuze is al gevallen. Dat het leuk wordt (en aan gewerkt wordt) staat in elk geval vast.
Ik vind dat dit project een rode draad mag zijn, want met deze omvang, ook financieel, is een goede planning van levensbelang. Zo langzaam ben ik alle componenten aan het verzamelen en keuzes aan het maken.
Het moet vooral een vliegend object worden, geen schaal vergaping. Nou ja, en dan ligt ik een heel klein tipje op, als de dame voorbij komt juist weer wel

En zij die weten wie het altijd over "brommermotors" heeft, die weten in welke richting het gaat.....(niet verklappen)