Overigens: als ik destijds (kleuter- en lagere school) het woord gekend had, zou ik met grote regelmaat 'K**!!!' geroepen hebben, als ik bij het inkleuren van een kleurplaat weer eens uitschoot (buiten de lijntjes! ARGH!!! Ik wil een nieuwe!!!), of op school in het nieuwe schrift al op de eerste bladzijde weer een foute letter moest doorkrassen . . .
Dat moet menigeen toch bekend voorkomen.
Toch?
Nope, ik vond lijntjes (kleurplaten) juist te begrenzend/saai.
Tekende daar wel buiten of nog liever,.. kleurplaat omdraaien en op de lege kant tekenen wat en hoe je zelf wilt.
Zoals ik al eerder in dit draadje aangaf; zoveel lieden, zoveel persoonlijkheden.
Natuurlijk zullen enkelen zich in het door eenpitter of jou beschrevene herkennen, en natuurlijk ook een heleboel weer niet.
Met perfectionisme kom je niet ver, met spiegelen aan anderen nog minder! Je zal in die situatie altijd ontevreden zijn en blijven.
En dan ga je blijkbaar zoals eenpitter beschreef zoeken bij anderen naar foutjes om jezelf een beter gevoel te geven...
Ben je niet echt leuk met de hobby bezig, alleen maar met de negatieve beleving ervan.
Ik zou zeggen, leg de lat op je eigen niveau en wees realistisch.
Accepteer dat er altijd mooiere en betere modellen zullen zijn dan je zelf bouwen kan.
Geniet daarvan en laat je daardoor stimuleren/inspireren ipv jaloers te worden en je eigen werk te laten stagneren.
Maar vooral; minder l*llen en typen (forummen/internetten) en meer bouwen!
Just my 2 cents
Groeten, Ramses
.