Afgelopen dagen weer een beetje geknutseld, rudder zit weer in de zilver lak, ben nu bezig dragchute systeem uit te piekeren. Heb het al heel eind in mijn hoofd zitten, nu nog effe in elkaar zetten........
Hieronder alvast een mal voor de tunnel waar de chute in komt. Gemaakt van balsa blok en afgewerkt met een paar dikke lagen spuit plamuur. Na aanbrengen van een lossings middel zullen de matjes direct hierover gelegd worden zodat de tunnel glad van binnen is, volgt nog:
....en hier met de laatste lak laag alvorens te gaan matten, en in positie gehouden:
Afwerken van dit malletje is echter nogal tijdrovend en ben intussen maar eens begonnen met de zetel voor mijn nieuwe piloteur.
Deze wordt vanuit scratch opgebouws met balsa en ABS kunstof plaat:
In het fotoboekje "Lock-on" van de F16 staan ook een paar hele mooie tekeningen van deze ACES II schietstoel, effe naar de kopie-shop en deze precies op schaal vergroot. Hiervan bouw ik de componenten, eerst ook een schets gemaakt in de bouwtekeningen van het model om te passen of de piloot zijn kop niet stoot tegen de canopy.
Daarna gelijk een "badkuip" maken die ik aan de canopy frame vast schroef, zo kan ik altijd nog bij de schakelaars, lucht tankjes zonder dat de piloot in de weg zit.
Eers effe op de romp passen waar de badkuip precies moet komen te zitten..........:
........en hem vervolgens vast schroeven met een paar kleine parkertjes. Deze zelfde methode heb ik ook bij mijn F15 toegepast wat jaren perfect werkt, canopy eraf samen met piloot en interieur en je kunt overal bij.
:cry: ...een van de nadelen als je met schaal bezig bent...., al die toevoegingen wegen helaas niet niks....komt altijd wat bij...hier 300 gram, 200 wordt opgeslokt door de piloot zelf. Ik had nog een stukje lood in de neus liggen dus die kan er nu wel uit...
Groet,
Gerald