Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Gerald, ziet er nog steeds gaaf uit. Maareh waarom geen nieuw topic over je J-055 op RC universe? :D
En wanneer krijgen we een video te zien?
Henk (visser) vertelde me dat hij dezelfde turbine had als jij...

Eric

@ Eric K, tnx! Hopen inderdaad dat zoiets nóóóít gaat gebeuren hoewel het wel altijd in je achterhoofd speeld....... Is nog steeds een risico die je als modelbouwer moet accepteren anders moet je niet aan deze hobby (Sport!?!) beginnen........maar dat weet jij natuurlijk ook. In ieder geval goed om te zien dat je Beech ook weer vrolijk rond fladderd :D

@ Eric Fireman1997: Ik wilde er wel een draadje over beginnen in RCU, echter dan wel in volle glorie. Ik weet niet wanneer hij helemaal af is en heb niet alle tijd om naast dit forum ook andere forum's vol te schrijven...., misschien spoedig, weet het nog niet...

Heb wel onlangs een minicam gekocht, super licht en wil deze in de F16 inbouwen, lijkt me ontzettend cool 8)

Ben er een beetje mee aan experimenteren en heb een klein filmpje van het onderstel waar iemand een poos geleden om vroeg:
http://media.putfile.com/F-16-Gear-retraction

Groet,
Gerald

hahaha het enigtste wat ik zie op het filmpje is een hoop sneeuw ed
ik denk dar er iets niet helemaal goed is gegaan.
ff stoeien nog met die camera :wink:
maar het geluid klinkt al wel goed :lol:
groet gertjan

gerald
mooi flimpje maar wel jammer om te zien dat de achterste landings gestel deuren niet helemaal strak aan de romp sluiten
hahaha het enigtste wat ik zie op het filmpje is een hoop sneeuw ed
ik denk dar er iets niet helemaal goed is gegaan.
even stoeien nog met die camera
maar het geluid klinkt al wel goed
groet gertjan

Hmmm, klinkt als computer compatability probleem?

Tja die deuren......, vraag een modelbouwer die met wieldeuren werkt en veel vliegt en je krijgt een heel verhaal! :wink: Moet nog wat stoeien met up-stops maar de cylinders trekken de deuren als het ware een beetje krom als gevolg van geometrie. Had de deuren daar misschien van koolstof/kevlar moeten maken......in de lucht zie je er gelukkig weinig van. (Behalve dan bij die foto guru´s zoals Wouter...)

Groet,
Gerald

Die foto is gewoon genomen vlak na take-off, een fractie voordat de deuren helemaal dicht waren... :wink:

nijsinkgj zei:
snap er niks van hoor ik zie echt helemaal niks :mad:
ligt dit nu aan mij? alle andere filmpjes kan ik wel gewoon zien!

Iets met een Codec (komt kort in beeld na connecting en downloading) ik heb er ook last van.

Hoi Gerald.

Heb net het verhaal van de wielen en luiken bestudeerd.
Maar is er soms ook een schema van hoe dat werkt.
Dat is denk ik iets duidelijker.
Hier het stukje over de wielen.
landingsgestel intrekken.

Je mag ook antwoorden bij mijn beech.

Groeten Han.

Dag Han, ik heb er niet echt een schema van (krijg je wél bij Avonds als je de door kit besteld) maar het is relatief eenvoudig en straight-forward ten op zichte van andere lucht systemen. Hier zitten geen deuren op die na down-selectie weer dicht moeten, alles blijft open staan. Elk van de drie deuren heefd zijn eigen lucht cylinder en het zaakje is zodanig geschakeld dat bij down selectie alle lucht via t-nippels bij de down kant van alle retract en deur cylinders zit. Bij de up-kant zit er echter een schakelklepje tussen up-druk en deur cylinders, maw: als ik up selecteer zullen alle retract cylinders (1x neus en 1x voor hoofdonderstel) meteen gaan werken, de deuren zijn nu even drukloos. Zodra een hoofdpoot tegen die schakelklep (de zg "sequence valve") duwt zodra deze dus in de up positie is wordt deze geschakeld en zullen alle deur cylinders in hun up-leiding bekrachtigd worden=> deurtjes dicht. Bij down wordt alles tegelijk bekrachtigd, alles naar beneden en alles open.

Beetje duidelijk zo?

Hieronder nogmaals een foto waarin je alles in een notendop kan zien.
Links de hoofd cylinder, in het midden die sequence klep en rechts aan de deuren de deur cylinders. De hoofd schakel klep zit in de neus van de kist.
Gear%20painted3.jpg

Groetjes,
Gerald

Haha.

Nu is er een lichtje bij mij gaan branden.
Heb deze er dus voor nodig.
Even bij robart gespiekt.
Gelijk een schema.
Is natuurlijk aantepassen.
Maar zo moet het.
Robart

Bedankt Gerald voor de snelle uitleg.
Robart zal blij met mij zijn over een tijdje. :oops:

Groeten Han.

Regen........regen.......heb je je model weer op de rit........blijft'ie nóg in de schuur staan....!!! :onweer:

Dan maar langzamerhand weer verder gaan afwerken. Na lang dubben tóch maar overstag gegaan en wil een functionele rudder gaan installeren. Spoedig gaan de laatste kleuren erop (Waarvoor mijn allergrootste dank aan een club genoot.) en als ik dat rudder er nog een keer uit wil gaan snijden is nú de kans......
Daarnaast wil ik ook een rem parachute gaan inbouwen en kan dan mooi het bokje voor rudder servo en chute housing combineren, twee vliegen in één klap!

De rem parachute heb ik een paar jaar geleden van John Redman uit de VS gekocht, mooi spul en ziet er degelijk uit. Zat een kitje bij voor de Bob Violet Phantom maar daar zal ik vrij weinig van gaan gebruiken. Handig om te weten, de kabel connectie is zodanig gemaakt dat deze bij een snelheid groter dan ongeveer 70 km/uur knapt.....hij zou er tijdens de vlucht maar eens uitkomen.....niet handig.
P1050003.JPG

Begonnen met meten van rudder en eea uit tekenen. Heb van de Avonds site een tekeningetje gehaald alwaar simplistisch de rudder servo opstaat, ga ik ongeveer zo namaken met een uitbreiding voor de chute behuizing. De servo arm is zodanig gemaakt dat het gehele kielvalk eenvoudig uitgebouwd kan worden zonder dat de servo los hoefd.
De rem parachute servo zal in de neus komen via lichte pull kabeltjes, daar is nog plaats zat en zo verdeel ik het gewicht een beetje.
P1050001.JPG

Vannavond maar het mes erin....hou jullie op de hoogte.

Groet,
Gerald

je blijft maar doorgaan met optimaliseren he?
maar zo zie je maar een schaalmodel is eigenlijk nooit "af"
ga vooral door en hou hem heel.
groeten gertjan

Zeg knutsel goeroe,.... moet jij niet in de boeken zitten voor het echte werk ipv met modelletjes spelen ;)

p.s. Veel succes vrijdag ? ? (ik zag circuit training staan op het schema, ik kan je niet verwelkomen want ik zit dan in Noorwegen)

Hey Jeroen, hoest?!? Zouden een week geleden al wezen trainen, ben er helemaal klaar voor...in de start blokken.....weer uitstel.....dan maar wat knutsellen hé :roll: komt goed :D

Cheers,
Gerald

Het mes is er in gezet, no way back...... :nooo:

P1050004.JPG

Alles goed uitgemeten, hier maak je niet graag fouten. De scharnier lijn zal op schaal gemaakt worden, dwz dat rudder een ronde voorlijst moet hebben die in een bakje draaid. Ik zeg expres "bakje" omdat ik deze manier veel makkelijker vind dan de gebruikelijke manier waar een mooie, holle ronding geprobeerdt gemaakt te worden. Ik maak meestal gewoon een vierkante achterlijst met "cap-strips" die de ronde rudder lijst afdekken. Makkelijker om te maken en meestal ook een scherpere, accuratere scharnier lijn. Hieronder een simpel schematische tekening om eea te verduidelijken:
Scharnierlijn%20schematisch.JPG

........holtes uitslijpen waar balsa steunblokjes ingelijmd gaan worden om de Robart scharniertjes meer vlees te geven om vast te lijmen, moet geen flutter op dat ding hebben!
P1050005.JPG

Morgen weer verder.

Groet,
Gerald

Back