Regen........regen.......heb je je model weer op de rit........blijft'ie nóg in de schuur staan....!!!

nweer:
Dan maar langzamerhand weer verder gaan afwerken. Na lang dubben tóch maar overstag gegaan en wil een functionele rudder gaan installeren. Spoedig gaan de laatste kleuren erop (Waarvoor mijn allergrootste dank aan een club genoot.) en als ik dat rudder er nog een keer uit wil gaan snijden is nú de kans......
Daarnaast wil ik ook een rem parachute gaan inbouwen en kan dan mooi het bokje voor rudder servo en chute housing combineren, twee vliegen in één klap!
De rem parachute heb ik een paar jaar geleden van John Redman uit de VS gekocht, mooi spul en ziet er degelijk uit. Zat een kitje bij voor de Bob Violet Phantom maar daar zal ik vrij weinig van gaan gebruiken. Handig om te weten, de kabel connectie is zodanig gemaakt dat deze bij een snelheid groter dan ongeveer 70 km/uur knapt.....hij zou er tijdens de vlucht maar eens uitkomen.....niet handig.
Begonnen met meten van rudder en eea uit tekenen. Heb van de Avonds site een tekeningetje gehaald alwaar simplistisch de rudder servo opstaat, ga ik ongeveer zo namaken met een uitbreiding voor de chute behuizing. De servo arm is zodanig gemaakt dat het gehele kielvalk eenvoudig uitgebouwd kan worden zonder dat de servo los hoefd.
De rem parachute servo zal in de neus komen via lichte pull kabeltjes, daar is nog plaats zat en zo verdeel ik het gewicht een beetje.
Vannavond maar het mes erin....hou jullie op de hoogte.
Groet,
Gerald