...en vandaag het hele zaakje er weer ingeschroefd en uitgeprobeerd, en wat denk je.......het werkt niet meer :cry: ....
Wat blijkt, ik had eea aan geometrie gewijzigd (Nieuwe ballinks op demper struts en aangepaste centrale scharnier ophanging) en dat volgt dus best kritisch. Na wat afstel werk ging hij er weer in!
Heb ook hier en daar wat verf weg moeten halen daar anders wat linkjes vast liepen, logisch maar niet te vergeten... ook de scharnieren een beetje ge-olied, loopt weer als een trein!
Hieronder twee foto´s van binnen genomen om een idee te krijgen van de cyclus:
Ik maak gebruik van slechts één sequence valve voor de wieldeuren, deze is gepositioneerd bij de hoofdwielen. Als deze ingeduwd wordt zullen alle deuren, dus ook de neus deur dicht gaan. Het is dus belangrijk dat als de hoofdwielen deze schakelaar sluit dat het neuswiel dan al binnen is.....

. Dit heb ik gedaan met diverse restrictors in de leidingen. Eenmaal afgesteld werkt dit ontzettend goed. Bij de bouwdoos van Avonds is deze sequence valve weer terug geplaats naar de neuspoot waar hij oorspronkelijk zat, maakt niet zo veel uit denk ik.
Er zijn dus helemaal geen electronische sequencers of zoiets wat cyclus doet vertragen of in de war schoppen. De retract servo bedient slechts één luchtschakelaar die de hele handel in beweging zet. Simpel...., toch? :roll: ...
Groot voordeel (en dat kunnen sommige die met electr. sequencers gewerkt hebben beamen..) is dat wanneer het onderstel gedeeltelijk binnen is en je besluit wegens noodlanding dat het er weer snel uit moet dat dat dan ook onmiddenlijk gebeurdt :!: , bij mijn F15 is dat anders, een aantal deuren zullen wat later komen en als de grond snel dichterbij komt kan dat wel eens knap lastig worden.....
Hieronder ook nog een plaatje van de wieldeur cilinder opstelling:
....

..en speciaal voor Steffe, geen filmpje maar hieronder kun je aardig zien hoe het hele handeltje naar binnen gaat:
Zo! Weer genoeg gedaan vandaag, nu filmpje kijken met meissie, biertje erbij...
Groet,
Gerald